Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Axlon
Guld medlem
Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1428
|
Emne: Ændring af favoritside på PX70? Sendt: 07-August-2007 kl. 18:41 |
Hej Har lige fået mig 42PX70.  Dejligt TV, og kanon flot billede, selvom jeg kun modtager analogt fra kabel-tv. Dog er jeg rendt ind i et lille problem. I manualen står der beskrevet hvordan man kan gemme hyppigt sete sider på tekst-tv. Jeg har forsøgt slavisk at følge manualen. Det lykkes mig også at få gemt en side på f.eks. den blå plads. Jeg kan så hoppe ud af tekst-tv, og trykke på knappen "STTL", og så åbner den også siden  MEN, hvis jeg skifter kanal, så forsvinder indstillingen igen, og den går så tilbage til side 103  HJÆLP!!!!!! Hvordan for jeg den til at huske indstillingen?
|
Mvh Jesper
|
 |
Axlon
Guld medlem
|
Sendt: 08-August-2007 kl. 16:22 |
Er der virkelig ikke nogen som bruger denne funktion på deres Panasonic? Kan huske at det var fremme i en tråd for 1-2måneder siden, men kan simpelthen ikke finde den tråd.
|
Mvh Jesper
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 08-August-2007 kl. 22:46 |
Kan heller ikke få det til at virke. Bruger i stedet de farvede knapper til at springe henholdsvis 1 - 10 - 100 sider frem. Det går sikkert lige så hurtigt
|
 |
moose
Bruger
Oprettet: 24-Marts-2007
Point: 128
|
Sendt: 09-August-2007 kl. 11:03 |
Jeg synes ikke rigtigt, at jeg har behovet. Der er så mange siders hukommelse, så kort tid efter, at man har slået over på en kanal, så kan man vælge en hvilken som helst side, og den kommer med det samme.
|
 |
DonWs
Junior bruger
Oprettet: 01-Juli-2007
Point: 31
|
Sendt: 09-August-2007 kl. 11:08 |
Hej, Låner lige tråden da der er masser af 42" PanaPX70 folk her  Jeg har et spørgsmål omkring selve den digitale tuner...: - Jeg synes ikke jeg kan få den til at finde de digitale signaler, DR1,TV2 osv. .....Kan nogen hjælpe? På forhånd tak! Mvh DonWs
|
 |
Axlon
Guld medlem
|
Sendt: 09-August-2007 kl. 11:19 |
DonWs skrev:
Hej,
Låner lige tråden da der er masser af 42" PanaPX70 folk her 
Jeg har et spørgsmål omkring selve den digitale tuner...: - Jeg synes ikke jeg kan få den til at finde de digitale signaler, DR1,TV2 osv. .....Kan nogen hjælpe?
På forhånd tak!
Mvh DonWs
|
Hvis du vil have svar på dit spørgsmål, så syntes jeg du bør lave din egen tråd, i stedet for at stjæle min tråd, hvilket folk er ret gode til her inde.  Så kan du også lave en overskrift med problemer med digital modtager på PX70. Så er jeg sikker på du nok skal få nogle svar  PS. Skriv lige om hvor du for dit TV-signal fra.
|
Mvh Jesper
|
 |
DonWs
Junior bruger
Oprettet: 01-Juli-2007
Point: 31
|
Sendt: 09-August-2007 kl. 11:25 |
Hmmm.............. CIAO!
|
 |
tosa
Guld medlem
Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
|
Sendt: 09-August-2007 kl. 12:01 |
jeg har også et problem med at TV'et netop husker sider fra en kanal til en anden, da jeg bruger en selector til at skifte kanal med. Derved "tror" TV'et, at jeg stadig er på samme kanal, så hvis jeg f.eks. lige ahr været på canal + og er hoppet til TV3, og lige vil se side 302 kan jeg da godt det, men hvis jeg laver 1 step frem hopper den til side 501, fordi den tror den næste side er der (hvilket den er på canal +, men ikke på TV3). endvidere er det tinsvis af splitsider, fordi den husker sider fra de forskellige kanaler, så på DR kan ejg se side 213 fra både TV2, DR, TV3 osv., men det er vilkårligt hvilken den starter på.
Og selectorens TTV kan ikke huske alle siderne, så den er meget langsommeer end pv70.
Men jeg tror ikke der er noget at gøre 
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 09-August-2007 kl. 12:45 |
#tosa
Selectoren er en ekstern tuner med sit eget tekst tv - du kan kun bruge TV'ets tekst tv når du benytter TV'ets interne tuner. Når du ser på din selector gennem scart skal du altså bruge selectorens tekst tv, vil du bruge TV'ets tekst tv, skal du slå over på de analoge kanaler 1,2,3,4,5 osv. - så nej det kan du ikke ændre ved.
#Axlon
Jeg har desværre ikke noget bud på dit problem, jeg bruger ikke selv teksttv til noget.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
tosa
Guld medlem
Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
|
Sendt: 09-August-2007 kl. 12:51 |
spawn skrev:
#tosa
Selectoren er en ekstern tuner med sit eget tekst tv - du kan kun bruge TV'ets tekst tv når du benytter TV'ets interne tuner. Når du ser på din selector gennem scart skal du altså bruge selectorens tekst tv, vil du bruge TV'ets tekst tv, skal du slå over på de analoge kanaler 1,2,3,4,5 osv. - så nej det kan du ikke ændre ved.
|
I know - det var måske bare lidt galde jeg skulle af med - men ikke desto mindre bruger jeg da TV'ets tekst-TV når jeg bruger selectoren - for ofte er der ingen problemer - ellers kan jeg skifte frem og tilbage mellem analog og selector, for at rydde tekst-TV hukommelsen på TV'et.
For jeg er ikke vild med selectorens ttv. Hvis den nu kunne huske ca. 1000 sider ville den være meget mere anvendelig, og så var der ikke det store behov for 2 remotes - for så kunne jeg indstille min logitech remote ordentligt.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 09-August-2007 kl. 16:45 |
spawn skrev:
#tosa
#Axlon
Jeg har desværre ikke noget bud på dit problem, jeg bruger ikke selv teksttv til noget.
|
Der er du lige forkert på den. Det er netop muligt at bruge tvets interne TTV selvom signalet er externt. Men jeg oplever ikke at det fastholder sidetallet, når jeg skifter kanal på dvb-t tuneren
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 09-August-2007 kl. 16:55 |
hmmm - jeg vil ikke afvise det - men det giver ikke rigtig nogen mening syntes jeg.
Tekst tv er forbundet til den analoge tv kanal du står på, den modtager sin tekst information sammen med dette signal. Står du ikke på en kanal, men på en ekstern AV-indgang, modtager den ikke noget tekst tv signal og ved selvsagt derfor heller ikke hvad den skal vise. Når du har tilsluttet en selector er den tilsluttet en A/V indgang med et scart kabel - der sendes kun billede og lyd den vej, ikke tekst tv signaler. Du har jo heller ikke tekst tv hvis du slår over på en DVD der er tilkoblet.
Jeg kan ikke lige se hvordan det skulle fungere at vise tekst tv, når signalet ikke indeholder noget tekst tv.
Det man får frem er vel de tekst tv sider den allerede har gemt i hukommelsen ?. Eks. Har jeg startet tekst tv på DR1 så har den hukommelse for et par tusinde sider. Så kan jeg slå over på min selector og stadig vise disse - men det skifter ikke til TV2's tekst tv fordi jeg skifter til TV2 på selectoren, for dette ligger ikke i hukommelsen, og den modtager ikke noget teskt tv signal fra selectoren.
Skal den interne tekst tv dekoder kunne virke, vil det kræve at den eksterne tuner medsender noget tekst tv info til den.
Hvad hvis i stiller jeg på en kanal der kun kan modtages via selectoren, og ikke på de analoge kanaler, kan i så også benytte den interne tekst tv dekoder i TV'et til at vise disse kanalers tekst tv ?
Redigeret af spawn - 09-August-2007 kl. 17:08
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |