|
Slutning på formatkrigen!! |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
BusinessBo
Guld medlem Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1154 |
Emne: Slutning på formatkrigen!! Sendt: 29-Juli-2007 kl. 00:05 |
Heeey.
For nogen dage siden læste jeg to artikler om at den var næsten sikkert at det var Blu ray der vandt. Nogen der kan bekræfte det ?? og i såfald, skal jeg sælge min HD DVD afspiller til min XBOX, og hvor meget vil jeg kunne få for den ?? Har kvitteringen og alt der medfølger i kassen. Plus King kong filmen.
Links til de 2 artikler: http://www.t3danmark.dk/index.php?module=Pagesetter&func =viewpub&tid=1&pid=4147 http://gear.comon.dk/index.php/news/show/id=13938 Har og lige læst denne artikel. http://gear.comon.dk/index.php/news/show/id=13929 Bliver nok så billig fordi de bare vil af med dem enden det er forsent. Play Station 3 60 gb, bliver jo os billiger fordi 80 gb udkommer nu her. lige ledes med XBOX 360 fordi Elite udkommer. |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 00:15 |
Visse vasse - flere og flere film udkommer i begge formater, og flere og flere fabrikerer afspillere den kan afspille begge formater.
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 00:18 |
Mon ikke krigen ender uafgjort. DVS alle afspillerne kommer til at kunne afspille begge formater, ligesom de fleste afspillere kan afspille DVD-R og DVD+R.
|
|
klander
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 813 |
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 00:20 |
Tag du nu bare et par dybe vejrtrækninger og slap lidt af, nu er T3 og Gear ikke lige de mest serieøse hverken blade eller hjemmesider man kan læse. Desuden PS3 med 80GB den merpris den koster i forhold til 60Gb ver, kan man købe en 160 GB sata HD og selv sætte i, det er da vist bedre og billigere Redigeret af klander - 29-Juli-2007 kl. 00:21 |
|
Med Venlig Hilsen
Kurt |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 00:26 |
Hej tupac85 Jeg kan ikke bekræfte at hverken det ene eller det andet format vinder - om nogen af dem gør. Det er muligt at Blu-ray løber med sejren i den lange ende, men du kan ikke bruge den slags artikler til at træffe et valg nu og her. Det *er* rene antagelser - på nuværende tidspunkt. En form for teknisk sladder journalistik om du vil. Jeg kunne godt komme med min forudsigelse også - men hvad så hvis jeg tager fejl? På nuværende tidspunkt *er* det jo rene gætterier. Om det bliver det ene eller det andet format der ender med at sælge mest, så er det næppe noget der flytter store salgstal hen over natten. Måske er vi klogere om 6 måneder, måske går der 18 måneder - vi ved det reelt ikke. Så er der valget af film. Nogle film udgives kun på Blu-ray, andre kun på HD DVD. Hvilke af de film er du mest til ? Det kan også være at kombi-afspillere (dem der kan afspille både HD DVD og Blu-ray) har overtaget markedet til den tid, så det er ligemeget hvilket format filmene er i. Spiller du også? Hvad så med Xbox spillene hvis du skifter til PS3? Spil til PS3 koster op mod 500 kr/stk - er du villig til at give dette? Det kunne også være du var bedre tjent med både Blu-ray og HD DVD lige nu. Så behøvede du ikke være så nervøs, men kunne nyde de lækre film uanset hvilket format de kunne købes i. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
BusinessBo
Guld medlem Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1154 |
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 00:28 |
Først tak for jeres hurtige svar. Men før eller senere er der vel en af de 2 formater der vinder. Blir vel ikke ved med at være begge formater på gaden. Der er jo os flest Blu ray film med dansk tekst end der er HD DVD. Men håber da på det er rigtig det i siger. Må indrømme, jeg kun valgte HD DVD fordi den var den billigeste afspiller til HD. |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 00:36 |
Det kommer an på, om der findes en vinder. Her må du tænke på, at selvom du og vi er hurtigt ude, så gælder det langtfra alle. Ser man på salget af DVD film, i forhold til Blu-ray og HD DVD, så er det stadig en meget meget lille del af det samlede salg der lander hos HD formaterne. Filmdistributørene er hurtige til at sige, at når der er solgt 9000 film-kopier i det ene format og "kun" 5000 film-kopier i det andet format, så må det være formatet med de 9000 som vinder den samlede krig. Men de glemmer at oplyse at der måske er solgt 1.000.000 film-kopier i det almindelige DVD-format, for samme film. Meget af det du oplever lige nu, omkring "afgørelser" i krigen er i virkeligheden ren krigsførelse. Firmaerne bag det ene format forsøger at ramme det andet format - men i virkeligheden har ingen af dem vundet endnu. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
Mike S.
Guld medlem Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 01:54 |
Alle de store amerikanske butikker har nu valgt Blu-ray:
Target, Woolworths, BlockBuster, BJs Men der kommer jo multi afspillere - men jeg ville personligt være ked af at give 4-5k ekstra for sådan en hvis jeg kunne nøjes med en PS3 |
|
Jesper Nielsen
Bruger Oprettet: 15-Februar-2004 Sted: Danmark Status: Offline Point: 134 |
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 02:03 |
Øhh nej - se Lars's indlæg om sladder journalistik... |
|
Jesper Nielsen
|
|
Lars
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 10:37 |
Det er en af de negative sider af format-krigen, at vi som forbrugere tvinges til at købe både HD DVD og Blu-ray afspillere (evt. en kombo model) hvis vi vil have adgang til alle film. Omvendt, kan man undvære filmene fra Universal, eller tror fast på at Blu-ray nok vinder, så er det jo nok med en PS3. Vinder Blu-ray, så udsender Universal nok alle filmene i det format også, altså også dem der lige nu kun findes på HD DVD. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 10:47 |
Off topic -men nu vi taler Blu-Ray af afspiller. Hvor pokker bliver din anmeldelse af Pioneer afspilleren af Lars?
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Lars
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 10:52 |
Pioneers Blu-ray afspiller er vist slet ikke kommet på markedet endnu, omend den snart må være her. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |