recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Merlin og plasma skærme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMerlin og plasma skærme

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
izebreaker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Emne: Merlin og plasma skærme
    Sendt: 10-August-2007 kl. 23:03

Idag var jeg i Merlin og kigge lidt på deres mange LCD skærme. Jeg spurgte en ekspedient hvorfor de ikke havde nogen plasma skærme når de efter sigende var bedre at se tv på. Han sagde så at udelukkende ved analog signal var plasma bedre. Når det digitale sendenet gik i luften (vist i 2009) var det kun LCD skærme som kunne levere varen og plasma skærme ku godt pakke sammen (hans faktiske ord :-))

Han er da vist på glatis eller hvad mener eksperterne?

Jeg har endnu ikke selv købt min fladskærm men forventer at købe den nye Panasonic TH-50PZ70 som kommer slutningen af august.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 23:04

Ja - sikke nogen røverhistorier man hører fra de kære sælgere engang imellem

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 23:08

Der er jo nogen der tror, at skærmopløsning er det vigtigste ved et TV (jeg troede også det var vigtigt inden jeg faldt over recordere.dk). Så det kan da være han selv har troet på sine egne ord.

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 23:10

Hej izebreaker , køb du trygt PZ70

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 23:33

Tak for svarene - Er da vildt fristet af Gecos tilbud om en PS3 med en PZ70E.

Nogen som ved hvor kan man lettest se en pana plasma når man bor i Vejle?

Butikker som Merlin, Fona, Hifiklubben, Bilka har primært LCD skærme. Har faktisk slet ik set en Pana plasma i aktion, men har kun læst så meget positivt om pana plasma på dette forum (samt hifi4all.dk)

Ville nu alligevel være rart lige at se "dyret" inden jeg slipper slanterne.

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 23:38

Izebreaker , ja du skal selvfølgelig ud og se den " live " man skal jo ikke tro på alt hvad man læser og hører fra andre , men du kan godt stole på os

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Piokongen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2006
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 23:41
[Hej, hop i bilen eller på toget og kør til Europaplads i Århus, hvor du hos Tapeconnection kan se "dyret" i aktion. Køb for guds skyld aldrig fjernsyn i Merlin, Fona og Bilka. Du betaler alt for meget for varerne og ekspedienterne prakker dig de værste røverhistorier  på (hvilket du vist også har været ude for med hensyn til plasma vs. LCD). Værste gange salgsvås skal man lede længe efter !!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 09:57

Oprindeligt skrevet af izebreaker izebreaker skrev:

Han sagde så at udelukkende ved analog signal var plasma bedre. Når det digitale sendenet gik i luften (vist i 2009) var det kun LCD skærme som kunne levere varen og plasma skærme ku godt pakke sammen (hans faktiske ord :-))

Det er faktisk en ret udbredt holdning, og pudsigt nok, så er min oplevelse af det at det er ret få der egentlig har _lavet_ sammenligningen ved digital-tv eller HDTV. Som regel kommer konklusionen af, at man har sammenlignet på analog-tv, konstateret at plasma'en gør dette bedre, og så ræssonnerer man sig frem til at det dyrere LCD-tv jo må være bedre til ET eller andet, og så kigger man på opløsningen og konkluderer at HD nødvendigvis må være bedre på LCD'en. Det er så efterhånden blevet drejet videre til at eftersom støj er mindre synligt på plasma, så må ethvert signal uden støj nødvendigvis være bedre på LCD. Det er bare i mine øjne noget vrøvl - udover tunerens kvalitet, som intet har med plasma vs. LCD at gøre, så gør et LCD-tv ikke noget ved et analogt signal, som det ikke også gør ved det digitale. Forskellen er bare at folk især i den type udstillinger er blevet vant til at se så elendige billeder, at så snart de ser et billede uden støj, med nogenlunde skarphed og pæne farveovergange, så synes de det er helt fantastisk.

Dét jeg vil sige er ikke at man ikke må vælge LCD hvis det er dét man foretrækker. Men jeg mener helt oprigtigt at hvorvidt man foretrækker LCD eller plasma, ikke hænger sammen med hvilken kilde man ser (medmindre tv'et er dårligt konstrueret, hvilket så ofte er tilfældet, men så er diskussionen vel også urelevant).

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 13:51

Ja jeg må afsted til Århus og se på skærmene. Kan jo være det er folk fra Panasonic som huserer på dette forum  

Og tak for dit bidrag Otto

Såfremt jeg vælger Pana 50" PZ70E må jeg gå ud fra jeg er rustet til at se tv når det digitale sendenet realiseres i 2009.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 14:12

Såfremt jeg vælger Pana 50" PZ70E må jeg gå ud fra jeg er rustet til at se tv når det digitale sendenet realiseres i 2009.

Det er svært at spå, især om fremtiden... Jeg er meget stor fortaler for at man i stigende grad bør betragte sit tv som et display, hvor du så kan tilslutte kilder efter behov. I 2009 kan det være du har mange andre mere interessante måder at modtage tv på end DVB. Og mht. DVB, så er der jo et emne som MPEG-4 at forholde sig til. Kort sagt, så er det efter min mening vigtigere at forholde sig til billedkvaliteten end til mængden af indbyggede tunere, for uanset hvad du gør, så får du sandsynligvis på et eller andet tidspunkt behov for at sætte en ekstern box til den alligevel.

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 14:48

Hvordan slutter du lige det  ?

Det eneste du kan forvente  at se digitalt fra Danmark er  DR1, DR2, TV2 og døveTV  via MUX1  og maksimalt indtil  år 2012.

De øvrige nye MUXer vil sende med MPEG4 standard og nogle programmer  som HDTV kan man håbe. 

Man kan også håbe, at politikerne vil spare os alle for to STB skift og specificere både MPEG-4 og  den kommende DVB-T2 standard som godkendelses grundlag for alle modtagere til  MUX2 - MUX6.

Køb det TV du skal bruge og kan blive glad for her og NU.  

Fremtiden er endnu ikke til salg.  Det eneste du med rimelighed kan 'gå ud fra' er, at hvis det ikke står i spec.  så  findes det IKKE.

Lars 

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 14:49

Lyder helt rigtigt.

Jeg tænkte/mente at mht opløsningen på 1920 x 1080 må man gå ud fra at jeg i fremtiden kan modtage et optimalt signal fra en ekstern box. Fremfor at vælge en skærm som kun er HD ready.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu