|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dark Helmet ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Status: Offline Point: 134 |
![]() Sendt: 11-August-2007 kl. 16:07 |
Jeg har netop fået installeret DVBviewer på min HTPC, på baggrund af utallige opfordringer i dette forum Jeg er imidlertid løbet ind i et par udfordringer, jeg håber I mere garvede brugere kan hjælpe mig med: 1: Jeg bruger standard-codec til både billede og lyd, og jeg mistænker dette for at være problemet. Er der i så fald nogen der har et godt forslag til gode codecs til hhv. billede (mpeg2 og h.264) og lyd (AC3)? Hvis det ikke er et codecproblem - hvad kan så være galt?? 2: 3: Kort sagt: HJÆÆÆÆÆÆLP!!! Redigeret af Dark Helmet - 11-August-2007 kl. 16:08 |
|
-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet ----------------------------- |
|
![]() |
|
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
![]() |
1. Anbefaler ac3filter 1.11 til lyd og Cyberlink PowerDVD til video mpeg-2/h.264. Start med at prøve forskellige codecs. Derefter se om det er specifikke frekvenser der er berørt, har du flere ting koblet til kabel-tv stikket uden forstærker osv. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
3) DVBviewer har ent utillity-program som kan importere xmltv-data... Men for at det kan foregå automatisk skal der lidt mere til, beskrevet i denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11155& KW=autoit&PN=0&TPN=3
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
1. Med hensyn til manglende kanaler og hakkende afspilning, kan det også skyldes et dårligt antennesignal idet Stofa er begyndt at sende på meget høje frekvenser. Se de sidste mails i tråden "FireDTV og StofaXtra". 3. Brug TVGG: www.light66.dk På www.multiportalen.dk kan du downloade en vejledning til DVBViewer: ImportTVGG.zip EDIT: Ser lige, at der er kommet en ny beta version af TVGG. Min vejledning passer så formodentlig ikke helt til den nye version. Jeg har lovet at tilpasse vejledningen. Men først skal der naturligvis beta-testes. Redigeret af Delphi - 11-August-2007 kl. 21:42 |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
![]() |
|
Dark Helmet ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Vedr. pkt. 1: Desværre kan jeg stadig ikke se kanalerne med blank skærm Jeg tror ikke det er signalet, det er galt med, da jeg får fint signal analogt (har en 3-vejs f-splitter monteret, der deler signalet til hhv. analogt og digitalt kort i HTPC'eren og et til TV'et). Andre forslag til, hvad der kan være galt?? Mht. 2: Og mht. 3: Alt hjælp er velkommen. |
|
|
![]() |
|
johnyhj ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-August-2007 Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Symbolrate 5000? Det var noget specielt.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tjah, Glentevejs Antennelaug err åbenbart specielle. Nogen forslag til min problemstilling?? |
|
|
![]() |
|
![]() |
^^BUMP^^ Er der ikke nogen, der kan hjælpe her?? |
|
|
![]() |
|
![]() |
ad 1) Tror stadig, at det er et dårligt antennesignal. Måske skal du have en antenneforstærker. ZULU ligger hos mig ved den meget høje frekvens 850 MHz. Har haft en fra stofa ude at kigge på det, og han skruede helt ned for "gain" (equalizeren) og næsten helt op for selve forstærkningen. Siden har det virket perfekt her hos mig! ad 3) Arbejder for tiden på et plugin til DVBViewer, som forhåbentlig skulle gøre EPG til en let sag |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Gider du give besked, når den er klar. Har brugt guiden til at sætte den gamle version op, men hvis der er et plugin på vej i nærmeste fremtid venter jeg med at installere og opsætte den nye beta
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |