|
|
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | |
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() Sendt: 11-August-2007 kl. 02:58 |
Forhistorie Egentlig er dette den ultimative nørd historie. Jeg havde et Pana som jeg var virkelig meget glad og tilfreds med, på alle måder. Skarpe og detaljerede billeder, og naturtro farver - hvad mere kan man ønske sig. Op kommer Pioneer med deres nye G8 paneler. Super kontrast og efter sigende, et sortniveau der skulle sige spar to til alt inden for de nuværende fladskærme. Bedre blev det ikke da jeg læste dette forums test af 508XD, hold da helt op, nu var jeg bare tændt. Man skal være opmærksom på, at testen afspejler 2 HD TV, der begge er justerede med (i sidste ende spawn Altså - jeg satte mit PV71F til salg, og købte samtidig et 428XD (selvom jeg har HD Selector). Sammenligningen Fjernbetjeningen Panasonics fjernbetjening er rigtig rar, for mig er den praktisk, fornemt opbygget, og så har den nogle store og dejlige betjeningsknapper. Karakter: 8 Pioneers fjernbetjening er virkelig lækker, og udført umiddelbart i et mere lækkert og indbydende materiale. Men er den mere anvendelig? - næh, jeg måtte have mine briller på igen, når jeg skulle betjene denne. Karakter: 7 Design Pana´en er nydelig bygget, og ser strålende ud. Ingen tvivl om, at det er et moderne tv, som kender sin kundekreds. Det udstråler kompetence. Bygningskvaliteten er hel i orden, og der mangler kun nogle få udvendige tilslutningsmuligheder. Karakter: 8 Pioneer, jamen her er man ikke i tvivl om, at man har været ude og brænde penge af. Lækkert design, der på alle måder udståler soliditet og en ægte mærkevarer. Det er bare rent guf. Tilslutningsmulighederne er en anelse bedre end Pana´ens, også de "udvendige" og umiddelbare tilgængelige. Karakter: 10 Billedkvalitet Se nu bliver det lidt sjovt. Pana´en havde jeg bare ikke nogen problemer med at indstille til et absolut flot, klart og detaljeret billede. Farverne virkede ægte og naturtro. Dårligere blev det ikke, da jeg checkede indstillingerne med en HD DVE. Det stod bare flot. Dybden i billedet var dejligt, og man kunne virkelig se forskellen på et analogt signal, et digitalt signal, og helt bestemt et HD/Blu-ray signal. Karakter: 8 Pioneer havde jeg tilgengæld store problemer med at få indstillet så det bare matchede Pana´en. Jeg knoklede i timevis, og min forstående hustru rystede bare på hovedet med meget præcise intervaller. Det var først da spawn i en tråd oplyste mig om nogle indstillinger han havde fundet på nettet på 508XD, at jeg fik hul på bylden. Se nu begyndte billedet på Pioneer´en da at kunne matche kvalieten på Pana´en. For en sikkerheds skyld checkede jeg "spawns" indstillinger med min HD DVE. På de generelle indstillinger var der ikke den store forskel. Det der var det "store" ved spawns indstillinger, var henvisningen til de avancerede indstillinger. Og de sidstnævnte indstillinger var virkelig det der gjorde den store forskel. For helt ærligt, når vi taler om de generelle indstillinger var der kun minimale forskelle på mine og spawns. Forskellen mellem Pana og Pio er helt afgjort to ting, nemlig dybden i billedet, og det meget omtalte sortniveau. Helt sikkert er der en del større dybde i billedet, og helt sikkert et væsentligt bedre sortniveau - sort er bare meget sort. De to forhold gør, at man får en lidt mere spændende oplevelse ved f.eks. afspilning af HD film. Men ingen stor egentlig WHAW effekt i forholdet til Pana´en. Hvad angår de analoge signaler er det min erfaring, at Pio´en er en anelse bedre end Pana´en. Selve den forbedrede billeddybde og det forbedrede sortniveau optræder faktisk ved alle signalkilder, herunder også analoge signaler. Karakter 10 Lyd Begge TV er forsynet med indbyggede højtalere, og kan levere SRS. Indtillingsmulighederne for at kunne opnå den optimale lyd, er noget bedre på Pio. Lyden som sådan er glimrende (synes jeg) på begge tv. Pio´ens lyd er en anelse mere fyldig, og samtidig også mere detaljeret. Karakter Pana: 7 Pio: 8
Tekst TV Begge modeller har et glimrende tekst tv system. De er begge meget hurtige til at downloade indholdet fra en tv kanal. Pio´en er en anelse hurtigere end Pana´en til at loade, men det er småting. De er begge lige hurtige i sideskift. Pio´en har da et lille forspring, for tekst-tv siden nemt kan vises i PIP. Karakter: Pio: 10 Pana: 9.5 Medfølgende udstyr Panasonic blev leveret med bl. a fod karakter: 8 Pioneer blev leveret med et net stik: Karakter: 3 Konklusion Er Pioneer 428XD de ca. 10.000 kr mere værd i forholdet til Panasonic´s G10 panel. Helt ærligt, jeg ved det ikke. Ingen tvivl om, at Pio indeholder nogle faciliteter som Pana´en ikke kan matche. Heller ingen tvivl om, at man ved Pio får et mere sofistikeret og lækkert tv. Man er ikke i tvivl om, at man er i high end linien når vi taler fladskærme. Om det er merprisen værd må afgøres af den enkelte, og vil typisk blive basereret på, om man vil have et produkt der er bare lidt bedre, og om man synes at Pioneer bare er det man må og skal have hængende. Når jeg sammenligner billedkvaliteten er der ingen tvivl om, at denne er en kende bedre på Pioneer - men 10.000kr? Den normale hr og fru Hansen, som stort set intet kender til indstillinger og tekniske specifikationer er ikke den helt store vinder når man bare ønsker et glimrende billede. For ingen fortæller dem, at Panasonic´s tv kan indstilles stort set optimalt for få udgifter, og en lille indsats. Over for det faktum står, at Pioneer billede står mildt sagt elendigt ved opstart. Det kræver virkelig en indsats med Pioneer´s indstillinger bare at kunne matche Panasonic´s billedkvalitet. Og hvordan mon hr og fru Hansen føler den sammenhæng - jeg kan kun gætte. Efterskrift Jeg har ikke fået mit Pioneer ISF kalibreret, endnu. Jeg har ikke kunnet pille ved gråskalere osv. Og jeg tvivler ikke på, at billedkvaliteten optimeres yderligere med en sådan kalibrering. Men alt andet lige, så er det altså en ekstra udgift oven på de 10.000kr ekstra i forholdet til Panasonic. Om det er det hele værd - Your decission Edit: og for Pio alene, der er ingen støj fra Pio. en, hverken blæser eller brummen
Redigeret af Hother - 12-August-2007 kl. 01:24 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
![]() |
En flot lille sammenligning. Hvad med lyd samt øvrige funktioner så som tekst tv osv.. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Rigtig flot sammenligning Hother og fornemt du orkede at skrive den i så sen en nattetime Uha - det blev en lang dag igår, og jeg kan levende forestille mig scenariet i det lille hjem med fruen der rystede på hovedet af sin "nørdede" mand som tiden skred frem og han blev ved med at justere - godt du har en forstående hustru Jeg tror at som tiden går, og den første aftens forpustelse med udpakning, opsætning og justering lige får fortaget sig, gasscellerne får sat sig, og du får set nogle film i fred og ro - så vil de billedmæssige forskelle nok træde mere i karakter og glæden ved dem blive større. Tillykke med "dyret"
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
God lille sammenligning som eventuelt kan blive endnu mere præcis og detaljeret om 1 uge
Der var lige et par ting jeg faldt over: Du nævner 10.000 flere gange. Hvor har du fået en pioneer 428XD for 20.000?? -for du skal vel ikke sammenligne hvad du i sin tid gav for PV71, men om nutidens pris (der vel er ca. 10K for PV/PX70). Der var egentligt en ting til, men den kan jeg sq ikke lige huske - måske jeg kommer på den, når jeg har fået øjne igen |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Hun har nok tænkt, sålænge han sidder med fjernbetjeningen i hånden så laver han jo ikke ulykker Ja ellers kan det være hårdt at få ny skærm.. det går ud over søvnen til hothers sammenligning. Noget af det som jeg syntes fungerer rigtigt godt på min Pioneer er DCF (Direct colour filter) og hele front konstruktionen som ligger helt op af plasmacellerne, jeg syntes at det er med til at forstærke effekten af farverne og det virker egentligt somom billedet "vælter" ud af skærmen (hvis man kan sige det sådan) og sådan virker det uanset hvor man iøvrigt er placeret i forhold til skærmen. og det er nok også noget af det som giver dig følelsen af en bedre dybde i skærmen, da det netop skulle styrke dybden i den enkelte farve. Så syntes jeg det er pudsigt hvor hurtigt man vænner sig til fjernbetjeninger, for jeg havde det lige omvendt med panasonics fjernbetjening til at begynde med at knapperne lignede noget til en svagtsynet, ellers så fungerer begge betjeninger jo let omend jeg stadig syntes at zapknapperne sidder bedre på Pioneers da det nok er dem der bruges oftest ligger fjerbetjeningen bedre i hånden fordi man holder den mere på midten end på panaens hvor man holder meget lavt på den og det kan godt være "anstrengene" for zapfingeren. Kan ellers også kun tilslutte mig at det er generelt for ringe at producenter ikke tilbyder en ordentlig indstilling af skærmene så de er bedre i grundinstillingen, det ville jo være så let at have en retail setting også en domestic setting, og det kunne de formentligt proppe i skærmen hurtigere end vi andre kunne nå at spare op til den |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Online Point: 6286 |
![]() |
Hother , hatten af for alt det du nåede i går , herinde og derhjemme Ja det var bare super at spawn kunne hjælpe , så endte dagen ( og natten ) jo alligevel godt Tænkte lige på alt det der er blevet skrevet herinde om at PANA er bedre end PIO " out of the box " , det ved jeg ikke om det helt passer , det første jeg gjorde efter at tv havde fundet alle kanalerne , var at gå ind i menu og sætte alle indstillingerne efter de råd jeg havde fået herinde fra , og det kommer man jo også nok til at kunne på PIO snart , så det hele måske står 90% korrekt , så godt vi kan hjælpe hinanden. De store tabere , når der bliver købt et nyt fladskærms tv må være Hr og Fru Danmark , som ikke har nogen hjælp vedr indstillingerne , og dermed måske ikke bliver så glade for deres nye tv som de burde , og det gælder nok både PANA-PIO og andre... Vi glæder os til at høre mere , skal du have det kalibreret i næste uge? MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej alle, og tak for de pæne ord Jeg har opdateret "sammenligningen" ganske lidt omkring lyd. Lahan, nej jeg har ikke kigget på txt-tv delen endnu, jeg lagde primært min indsats på billedsiden. Og til tosa, jeg vil meget nødig ind på hvad jeg har betalt for mit Pioneer |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() |
Årh hvad? Det er jo næppe fra et parti "der faldt af en lastvogn"? |
|
![]() |
|
![]() |
Så er den sidste opdatering sket af sammenligningen mellem Pana og Pio, for mit Pana er på vej ud af døren Opdatering omfatter lidt om brug af tekst-tv. |
|
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
På panasonics PX70 kan texttv også vises som PAP (Picture and text) som pioneeren kan.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det er rigtigt rhsin, men jeg synes at adgangen er noget nemmere på Pio´en
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Axel F ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Status: Offline Point: 89 |
![]() |
Hej Hother. Super flot sammenligning du/i (lidt Spawn) har fået lavet der.Der må være blevet drukket en masse kaffe der om natten hva' Nå må hellere slutte nu,skal hen og se det "lille hus på prærien" |
|
TV...Panasonic PX700
DVD REC...Pioneer 545HX-S |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |