Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
|
Emne: PS3 kontra blue ray afspiller Sendt: 12-August-2007 kl. 22:11 |
Jeg overvejer at købe en god blue ray afspiller.
Jeg er ikke den store spillefugl, så derfor prioriterer jeg ikke spil særligt højt, men jeg har læst mig til at afspilleren i PS3 skulle være god.
Så hvad er så bedst når det nu nok er billed og lydkvalitet jeg går mest efter, det andet som PS3 tilbyder er måske bare ekstra sjov en gang imellem.
prisforskellen mellem en blue ray afspiller og PS3 er jo ikke så stor så hvis kvaliteten er stort set identiske hælder jeg mest til at købe PS3 men hvis der er andre gode argumenter for at vælge en decideret afspiller istedet vil jeg gerne have jeres input hvad i syntes
Går nok især efter en som har optisk lyd ud samt er god til feks 24 fps på blue ray over til min Pioneer 50"
|
Mvh
René
|
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9403
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 22:16 |
PS3 har den ulempe at den ikke er helt lydløs, eller virker den rigtigt godt. Hurtig til at starte op osv.
Hurtige menuer osv.
Husk at købe den ekstra remote hvis du primært vil bruge den som DVD/BD afspiller.
Har dog ikke sammenlignet den med andre BD afspillere, faktisk har jeg ikke fået afprøvet BD endnu, da mit nuværende tv ikke er HD-Ready,
Redigeret af lahan - 12-August-2007 kl. 22:17
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 22:24 |
Hej rhsin, jeg har hørt, som lahan er inde på, at PS3 er fin som Blu-Ray afspiller.
Men ellers er Pio jo kommet en BD afspiller, nok lidt halvdyr, men i forhold til hvad jeg har læst mig frem til, er den markeds bedste.
Men ellers kan jeg da anbefale dig at kigge på en Pana DMP BD10A - har den selv, og den er helt fin.
Endelig kan jeg da oplyse at Pan DMP BD10 også er fremragende, specielt da man kan opdatere denne med en s/w som stort set bringer den på højde med BD10A. Fås vist stadig i Elmutanten for 4999k
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 22:26 |
rhsin skrev:
Så hvad er så bedst når det nu nok er billed og lydkvalitet jeg går mest efter, det andet som PS3 tilbyder er måske bare ekstra sjov en gang imellem. |
PS3 er fin som afspiller på billedsiden.
På lydsiden mangler den måske dekodning af de nye lydformater (Dolby TrueHD og DTS-HD) fra Blu-ray. Dog vil en forstærker med understøttelse de lydformater også kunne dekode lyden, men det siges at der bliver behov for dekodning i selve afspillerne også (ligesom HD DVD iøvrigt har).
De rigtige Blu-ray afspillere som Sony BDP-S1 har dekodning af lyd i selve afspilleren. Der er flere grunde til dette. Dels kan man genbruge de eksisterende surround forstærkere - ihvertfald dem der kan modtage PCM lyd via HDMI. En anden grund er at afspilleren så kan mixe lydkanalerne inden de sendes til forstærkeren. Dette bliver der muligvis brug for ind imellem.
Og som lahan siger. PS3 bliver varm. Nogle eksemplarer larmer (min er lydløs). Jeg ser helt klart PS3 som en mellemløsning - indtil de rigtige Blu-ray afspillere er klar. Jeg tror dog jeg venter til de har fået den nye Blu-ray specifikation med - den der hedder 1.1 som kommer i de næste modeller.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 22:26 |
lahan skrev:
PS3 har den ulempe at den ikke er helt lydløs, eller virker den rigtigt godt. Hurtig til at starte op osv.
Hurtige menuer osv.
Husk at købe den ekstra remote hvis du primært vil bruge den som DVD/BD afspiller.
Har dog ikke sammenlignet den med andre BD afspillere, faktisk har jeg ikke fået afprøvet BD endnu, da mit nuværende tv ikke er HD-Ready,
|
har du ikke stadig din pdp 427 skærm?, der burde du jo kunne afspille blue ray i 1080i og så adv til i pure cinema også kunne se film i ægte 24 fps?
Det er ihvertfald en af de primære grunde til jeg overvejer at købe + alle de film jeg køber nu jo er på dvd, og der kan jeg jo lissågodt begynde at købe i blue ray, for en dag køber jeg en af pioneers 60" full hd skærme når de kommer
|
Mvh
René
|
|
SJ
Guld medlem
Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 22:29 |
Jeg ville vælge at købe en PS3. Husk dog at købe den et sted, hvor du har returret. Risikoen for at få et eksemplar med en støjende blæser (niveau 3 og over) er vist desværre stadig ret stor.
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 22:32 |
Lars skrev:
På lydsiden mangler den måske dekodning af de nye lydformater (Dolby TrueHD og DTS-HD) fra Blu-ray. Dog vil en forstærker med understøttelse de lydformater også kunne dekode lyden, men det siges at der bliver behov for dekodning i selve afspillerne også (ligesom HD DVD iøvrigt har).
De rigtige Blu-ray afspillere som Sony BDP-S1 har dekodning af lyd i selve afspilleren. Der er flere grunde til dette. Dels kan man genbruge de eksisterende surround forstærkere - ihvertfald dem der kan modtage PCM lyd via HDMI. En anden grund er at afspilleren så kan mixe lydkanalerne inden de sendes til forstærkeren. Dette bliver der muligvis brug for ind imellem.
Og som lahan siger. PS3 bliver varm. Nogle eksemplarer larmer (min er lydløs). Jeg ser helt klart PS3 som en mellemløsning - indtil de rigtige Blu-ray afspillere er klar. Jeg tror dog jeg venter til de har fået den nye Blu-ray specifikation med - den der hedder 1.1 som kommer i de næste modeller.
/Lars
|
nu understøtter min "gamle" denon avr 3805 ihvertfald ikke de formater så jeg vil i så fald stile efter en afspiller den kan sende lyden til forstærkeren feks via optisk kabel hvis det er muligt, ellers via direkte analoge kabler for dem har jeg ikke i brug på forstærkeren.
Men egentlig sagde min sans mig også at jeg burde vente, da der som sådan ikke er et særligt stort behov for afspilleren andet end det ægrer mig stadig at blive ved med at købe dvdfilm når jeg måske en dag ville ønske jeg havde dem på feks blue ray.
Jeg tror jeg må i tænkeboks
|
Mvh
René
|
|
vclarke
Guld medlem
Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 23:04 |
rhsin skrev:
Lars skrev:
/Lars
|
nu understøtter min "gamle" denon avr 3805 ihvertfald ikke de formater så jeg vil i så fald stile efter en afspiller den kan sende lyden til forstærkeren feks via optisk kabel hvis det er muligt, ellers via direkte analoge kabler for dem har jeg ikke i brug på forstærkeren.
Men egentlig sagde min sans mig også at jeg burde vente, da der som sådan ikke er et særligt stort behov for afspilleren andet end det ægrer mig stadig at blive ved med at købe dvdfilm når jeg måske en dag ville ønske jeg havde dem på feks blue ray.
Jeg tror jeg må i tænkeboks
|
Bare se at komme igang, jeg står med en kæmpe samling dvd film som stort set er værdiløse for mig efter jeg har fået ps3 og blu-ray, jeg syntes det er næsten ligeså stort et spring som fra VHS til DVD
ps. pioneer 507xd, men drømmer om den kommende 608
Redigeret af vclarke - 12-August-2007 kl. 23:06
|
|
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 23:18 |
rhsin skrev:
lahan skrev:
Hurtige menuer osv.
|
har du ikke stadig din pdp 427 skærm?, der burde du jo kunne afspille blue ray i 1080i og så adv til i pure cinema også kunne se film i ægte 24 fps?
Det er ihvertfald en af de primære grunde til jeg overvejer at købe + alle de film jeg køber nu jo er på dvd, og der kan jeg jo lissågodt begynde at købe i blue ray, for en dag køber jeg en af pioneers 60" full hd skærme når de kommer
|
I 427 burde man kunne sende et 1080p ind, men har midlertidigt et sølle 32" LG tv, uden DVI/HDMI.
Min PS3 som jeg vil betegne som en af de lydløse larmer stadig en del. Ved 2m afstand bemærker man let støjen. PS3 benytter BT og ikke IR som andre afspillere, dvs at du kan stille den ind i et skab og så stadig betjene den. Det vil jo fjerne lyden.
Et andet problem er at BD benytter regioner, dvs at en Dansk PS3 ikke vil kunne afspille alle de Amerikanske BD skiver, samt NCTS diske.
Min (Har købt en US model), understøtter så ikke de europæiske BD samt PAL DVD'er.
Så det er et stort minus til BD.
Angående PS3, så har den faktisk nogle gode mediecenter funktioner som du måske vil sætte pris på.
Note: Nogle BD film kan afspilles alle steder, men ikke alle.
Redigeret af lahan - 12-August-2007 kl. 23:24
|
|
dude
Bruger
Oprettet: 15-Juni-2006
Point: 90
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 23:22 |
rhsin skrev:
lahan skrev:
Hurtige menuer osv.
| har du ikke stadig din pdp 427 skærm?, der burde du jo kunne afspille blue ray i 1080i og så adv til i pure cinema også kunne se film i ægte 24 fps? |
Måske jeg misforstår et eller andet, men ps3 kan altså sende 1080p/24 ud, som, så vidt jeg ved, både pdp-427 og 506-xde kan tage imod.
|
|
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 12-August-2007 kl. 23:25 |
dude skrev:
rhsin skrev:
lahan skrev:
Hurtige menuer osv.
| har du ikke stadig din pdp 427 skærm?, der burde du jo kunne afspille blue ray i 1080i og så adv til i pure cinema også kunne se film i ægte 24 fps? |
Måske jeg misforstår et eller andet, men ps3 kan altså sende 1080p/24 ud, som, så vidt jeg ved, både pdp-427 og 506-xde kan tage imod.
|
Du har ikke misforstået noget. rhsin vidste bare ikke at 427 kunne håndtere 1080p/24
|
|
dude
Bruger
Oprettet: 15-Juni-2006
Point: 90
|
Sendt: 13-August-2007 kl. 00:21 |
Lars skrev:
På lydsiden mangler den måske dekodning af de nye lydformater (Dolby TrueHD og DTS-HD) fra Blu-ray. |
PS3 kan, så vidt jeg ved, godt dekode Dolby TrueHD til lossless PCM. (men i dette tilfælde hvor rhsin benytter optical, så bliver det "almindelige" dd5.1 sendt istedet for PCM)
Lars skrev:
Dog vil en forstærker med understøttelse de lydformater også kunne dekode lyden, men det siges at der bliver behov for dekodning i selve afspillerne også (ligesom HD DVD iøvrigt har). |
Ja, nogle af de nye forstærkere kan også dekode HD-bitstream, men det kræver dog, at blu-ray-afspilleren i det hele taget kan sende de nye HD-formater via bitstream, og at mediet tillader det. Der findes d.d. ingen afspiller, der kan sende et HD-codecs via bitstream, men de kommer dog inden længe. Det er desværre uklart om der findes nogen skiver der tillader det.
Lars skrev:
De rigtige Blu-ray afspillere som Sony BDP-S1 har dekodning af lyd i selve afspilleren. Der er flere grunde til dette. Dels kan man genbruge de eksisterende surround forstærkere - ihvertfald dem der kan modtage PCM lyd via HDMI. En anden grund er at afspilleren så kan mixe lydkanalerne inden de sendes til forstærkeren. Dette bliver der muligvis brug for ind imellem. |
Som før nævnt, så har ps3 også dekodning - det eneste, der adskiller ps3 fra en "rigtig" afspiller, er at ps3'eren ikke har 5.1/6.1/7.1 analoge udgange.
Redigeret af dude - 13-August-2007 kl. 00:25
|
|