|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
teleplus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
![]() Sendt: 12-August-2007 kl. 18:52 |
Har læst et eller andet sted at man har "ændret" firmaware således at Twonky Media kan installeres. Er det rigtigt? Er der nogen der kender link til installations filer?
Mit setup skulle gerne være følgende: Noxox 2 som media afspiller, Maxtor NAS 500GB delt i 250GB musik og 250GB data (backup + fildeling til hele familien). Alt skal samles via cat5 kabler med 3Com ruoter som central punkt. Hvis Maxtor ikke skal bruges - hvad ellers kunne? Maxtor er valgt primært pga. gode erfaringer og lav pris. |
|
![]() |
|
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() |
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
|
j_mil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
Maxtoren skal ganske givet åbnes for Telnet access (det skulle min Shared Storage +). Kig evt. på http://www.openmss.org/forum/viewtopic.php?f=10&t=755&am p;st=0&sk=t&sd=a Af alternativer kan nævnes Synologi, som er forholdvis nem at installere Twonky på. //JM |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Ja, mit alter ego er Kos... MSSII virker nu med Twonky. Men det tog lang tid at nå dertil! Det er ikke helt så ligetil som med MSS+'eren, men sværere er det heller ikke. kris/kos |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
allanfa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Jeg har gentagne gange forsøgt ovenstående procedure med
firmwareopgradering, men jeg får konsekvent en fejl når jeg forsøger at installere den hackede firmware. Jeg 2.1.28. Nogle ideer? |
|
![]() |
|
teleplus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
Vi er flere der har, med succes, installeret Twonky på MSS2 - bl.a. via denne vejledning:
1. Hent Telnet enabled fimware her LINK 2. Hent Twonky media til MSS2 her LINK 3. Log på MSS2, gå til Advanced Settings, System Maintenance Options, System update og opdater firmware med filen fra punkt 1. 4. Download stopper ved 14% og upgrade ved 16% - men det er aligevel på plads. Genstart MSS2 og bagefter test ved at kalde: http://MSS2IP/advanced/telnetd.php 5. Tjek om der er oprettet en mappe Public på MSS2 (det er der som standard) 6. Start NASSetup.exe fra link 2 - og 30 sec. senere er der Twonky på din MSS2 7. Test Twonky xxx.xxx.xxx.xxx:9000 (MSS2 IP:9000) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |