|
|
Besvar ![]() |
Side 123 17> |
Forfatter | |||
Delima ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-April-2006 Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 26-November-2006 kl. 17:56 |
||
Jeg mangler en NAS boks Kravene er: UPnP Raid 1 og måske Raid 5 (jeg har prøvet at HD står af efter 3 måneder USB HDD tilslutning USB printserver FTP SATA på evt. interne diske Hvis jeg samtidigt kan få ADSL Router og switch med er det perfekt. Så alt i alt mangler jeg en mellemting mellem Synology Disk Station DS-106e og den nye D-link DNS-323 Nogen gode råd? |
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3847 |
![]() |
||
Hvis du vil have RAID skal du kikke efter Synology CS-406, deres andre modeller understøtter ikke RAID. Man skal vel også min. have 2 HDD for at RAID giver rigtig mening.
|
|||
![]() |
|||
Delima ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-April-2006 Status: Offline Point: 10 |
![]() |
||
Ja, min 2 diske er et krav. Synology CS-406 har to fejl. Den er mere end dobbelt så dyr som de øvrige bokse( ca. 4500 Kr) , og den mangler USB printserver som de øvrige har. Så jeg håbede på der var andre alternativer.
|
|||
![]() |
|||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
||
Jeg har en Synology DS-106e, som nu har stået slukket i en måned. Det viser sig, at jeg ikke har det behov, som fik mig til at købe den. Men til sagen, den har godtnok ikke RAID, men hvis man tilslutter en USB harddisk af samme størrelse, så kan den lave en backup af HDD indhold. Denne disk vil du så kunne placere en andet fysisk sted, så er du også sikret mod brand, hvilket du ikke er ved at RAID system, hvor alle diske er brændt af. Hvor mange data du så mister ved en evt. defekt HDD, det afgøres kun af hyppigheden af dine backups og mængden af nye data. Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du er interesseret i at købe min NAS boks, evt. inkl. en 250 GB SATA HDD. Med venlig hilsen Henrik Badsted PS. Eneste ulempe jeg har fundet ved Synology'en er en temmelig støjende blæser, så den skal stå afsides.... Da den står i min stue, så er det sikkert grunden til at den oftest er slukket. |
|||
![]() |
|||
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() |
||
Interessant. Hvor gammel er den, hvor meget har du i tankerne og hvor bor du (evt. spare porto)? |
|||
------
Mvh Kasper |
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3847 |
![]() |
||
Mht blæser så tag kontakt til Synology - de har for lidt over 1 månede siden oprettet et forum. Der er flere der har skrevet at de havde problemer med at blæseren larmede. De har bare fået tilsendt en ny blæser som de selv har skiftet. http://www.synology.com/enu/forum/viewtopic.php?t=491&hi ghlight=
Redigeret af kim.t - 27-November-2006 kl. 08:18 |
|||
![]() |
|||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
||
UPDATE: NAS boxen er købt den 8. august 2006 og disken den 10. maj 2006. Jeg skal lige kigge efter derhjemme, men NAS boksen er ca ½ år gammel og disken er ca 1 år gammel.
På edbpriser finder jeg at nyprisen er 1485,- eks. fragt http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=202581 og disken (maxtor diamondmax 10 250 GB) koster 546,- eks. fragt. http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=249141 Det giver jo rundt regnet 2000,- så i omegnen af 1500 for NAS boks og disk eks. fragt.....
Jeg bor i Ølstykke på Sjælland.... Med venlig hilsen Henrik Badsted PS. Der er den original firmware i, selvom der er kommet en firmware, som understøtter iTunes. Og jeg har heller ikke gjort noget ved blæseren. Redigeret af Badsted - 27-November-2006 kl. 17:54 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
DS-106e har netop ikke spejling, så hvis der ikke er andre muligheder hælder jeg mest til D-link DNS-323. Er der nogen med erfaringer af den? Eller findes der endnu smartere bokse jf. ovennævnte krav ??
|
|||
![]() |
|||
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() |
||
Dvs. smertegrænsen ligger væsentligt lavere |
|||
------
Mvh Kasper |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hvis ret skal være ret og vi begge skal gå fra handlen med en god fornemmelse, så er det vist en meget fair pris. Desuden er jeg ikke desperat efter at sælge, den koster jo ikke noget at ha' stående og fungerer som sådan fint. Jeg har bare ikke fået taget mig sammen til at flytte den ud et sted, hvor lyden ikke generer eller den kan stå og køre uden plastik kabinettet på og blæseren afmonteret. Så mit svar på dit spørgsmål er vist nej Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Helt i orden, skulle liige prøve. |
|||
------
Mvh Kasper |
|||
![]() |
|||
ITMS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-December-2004 Status: Offline Point: 53 |
![]() |
||
Jeg har en ThermalTake Muse NAS-RAID, 3.5" SATA HD NAS med 4 x 500 GB i RAID 5. Det har en god GUI og er rimeligt hurtigt (har Gigabit netkort indbygget). Det mangler, som de fleste andre NAS bokse, fuld integration til Windows AD, så man skal oprette alle brugerne en gang til og sætte rettigheder på alle shares, så det er lidt åndet, når nu den kan "joine" et Windows 2003 domæne. Ellers er jeg glad for den, købt hos SHG til 3.799. Diskene kommer ved siden af til 1.201 stykket. Kig på shg.dk her: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=425234 ADVARSEL: Hvis nogen skulle finde på at købe en, så læs lige vejledningen inden du sætter strøm på ;-) Den står som standard til 110 volt, så jeg brillierede med at brænde strømforsyningen af første gang jeg satte strøm på. Så nu står den uden cover på og med en anden PSU hængende ud fra siden. Jeg tror nu nok at shg.dk ville bytte den hvis jeg spurgte, men jeg orker ikke en RMA sag, hvor jeg så skal finde plads til mine data et andet sted i mellemtiden. mvh. Peter |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 17> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |