|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2006 Status: Offline Point: 354 |
![]() Sendt: 12-August-2007 kl. 20:13 |
Jeg har besluttet mig for at anskaffe mig en HTPC. Jeg har følgende krav til denne:
Hvad siger I, kan I hjælpe mig med at sammensætte det bedste jf. ovenstående? |
|
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126 Popcorn Hour A-100 JVC RX-D701 PS3 |
|
![]() |
|
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2006 Status: Offline Point: 354 |
![]() |
Men jeg har ikke rigtig lyst til at opgive Selectoren, da jeg gerne vil have digital tv. Kan man gøre noget andet, så jeg stadig har digital tv? |
|
Panasonic TH-42PZ85E
|
![]() |
|
![]() |
Ja, der findes andre alternativer jf. dit link, men de ligner at man så ikke har muligheden for undertekster med, hvilket jeg vil blive ked af..? Og det er ikke anderledes hvis man skifter til den nye Selector HD boks i stedet eller hvad? |
|
Panasonic TH-42PZ85E
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Nej det er ikke anderledes. Det er faktisk kunne værre, da jeg ikke mener Selector HD har andet end HDMI udgang, (mener ikke den har scart, men hæng mig ikke op på det). Der findes ikke andre løsninger end dem Criss nævner. Ihvertfald ikke brugbare.
|
|
![]() |
|
![]() |
Så I vil slet ikke anbefale mig at skifte over til en HTPC sålænge jeg har en Selector? Man kan ikke få digitalt signal ud af Kabel-tv uden Selectoren og stadig have mulighed for undertekster mv.? Redigeret af extreme12 - 12-August-2007 kl. 21:51 |
|
Panasonic TH-42PZ85E
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det har du selvfølgelig ret i. Jeg kan jo sagtens bruge Selectoren til at se TV til daglig, og når jeg så skal optage, så kan jeg bare optage via det analoge signal. Den løsning kan jeg sagtens leve med uden problemer. Så nu må I meget gerne kommer med jeres forslag til en kanon HTPC? |
|
Panasonic TH-42PZ85E
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan se at både dit grafikkort samt lydkort begge er onboard. Spiller disse lige så godt som hvis de ikke var onboard. Med dit nuværende setup, har du da plads i dit kabinet til et eksternt grafikkort samt lydkort hvis dette skulle blive nødvendigt i fremtiden?
Hvad løber dit setup op i af kr. sådan ca? |
|
Panasonic TH-42PZ85E
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
På et ASUS M2A-VM HDMI er der plads til et eksternt grafikkort og et lydkort hvis man skulle ønske sig det. (2 PCI porte) Men det er ikke sikkert man vil det hvis man vælger den rette CPU. Og lyden skulle være ok. Den er jo digital ud på HDMI udgangen. (eller analog ud) Kortet har G690 chipset og x1250 grafik. |
|
![]() |
|
![]() |
Ken_T: Jeg har læst meget på dit website vedr. HTPC byg (kanon side du har udarbejdet). Har du mulighed for også at komme med dit forslag når du tager højde for mine krav samt pris. Det er altid godt at have noget at sammenligne med. |
|
Panasonic TH-42PZ85E
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Asus bundkortet har gode muligheder for overclocking, en 3800+ skulle let kunne clockes op. Har fx en brisbane 3600+, den kan med det rigtige motherboard clockes til 3Ghz (fra 1.9Ghz) (siger de) Og Asus har lige frigivet en bios update der forbedrer overclock på nævnte motherboard - ASUS M2A-VM HDMI.
Men som sagt, en AMD x2 brisbane 4600+ skulle være ok til blu-ray drev. (siger AMD) Redigeret af Ken_T - 15-August-2007 kl. 12:26 |
|
![]() |
|
R3b3L ![]() -- ![]() Oprettet: 27-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 277 |
![]() |
#extreme12
Jeg har en HTPC til salg. Den er kun 1 måned gammel og den spiller bare. Der er dog ikke tuner kort i, men det kan jo købes ved siden af. Der er heller ikke HDMI udgang på, men DVI udgang. Jeg bruger bare et DVI-HDMI kabel og kører det igennem min reciever og så kører jeg lyden igennem med et andet kabel. Du kan se den her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26813& KW=R3b3L Ved ikke om det er noget for dig, men kunne jo være.. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, virkelig dårligt faktisk, sorry ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |