recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Timeshift på mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTimeshift på mediacenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jank Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-August-2007
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Timeshift på mediacenter
    Sendt: 11-August-2007 kl. 11:40

Jeg har en philips HD recorder, men jeg overvejer meget kraftigt og skifte til et media center, men jeg kan ikke undvære den timeshift funktion philipsen har.

Når min philips er tændt optager den automatisk i en 8 timers loop, og det kan jeg ikke undvære, kan et media center det ?? (eller det er vel bruger programmet der styre det)

Ja!! jeg er meget "ung" i denne teknologi og i dette forum.

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 11:57

Ja, det kan det som regel godt.

Hvordan afhænger af hvilken software, der bruges. Som regel skal der bare trykkes på pause knappen (2 gange), når du begynder at se TV.

Jeg kender dog ikke noget software, der kan køre i et loop; måske andre gør?

En anden ting er, at hvis du skifter kanal, vil du som regel miste timeshiftet på den kanal du så før.

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
jank Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 09:40

Føj! det lyder som Amitech  jeg købte på et tidspunkt en Amitech HD DVD, der skulle man tænde for timeshift, det er jo ikke smart da timeshift netop skal bruges når der er noget man har glemt og se (så har man jo heller ikke husket og tænde for timeshift)

Det smarte ved Philipsen er at den køre automatisk og kun slettes ved at slukke for apparatet.

Men takker for dit svar Delphi.

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 10:31

Jeg kan ikke se om det er et Microsoft Media Center du overvejer, eller "bare et Media Center".

I Microsoft's Media Center er timeshift funktionen automatisk, og kører når du skifter kanal.

Som standard mener jeg det er sat til ½ time, men jeg mener det kan ændres, om ikke andet, så i registry.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 13:53

Ser lige, at i den nyeste version (3.8) af DVBViewer er en checkbox:

Indstillinger --> Indstillinger --> Tidsforskydning --> Automatisk Tidsforskydning

Har ikke selv prøvet dette; men mon ikke dette er sagen?

Man kan også her sætte "Minimum free disk space"

Ifølge dokumentationen:

Add: Timeshift: You can now define the minimum free disk space in the timeshift options. Notice: on reaching this value timeshift recording will be stopped but timeshift is still active, so you can view the timeshifted stuff.

Ser ikke ud til at det kører i loop; men med en stor harddisk kan man få meget med. En anden mulighed er selvfølgelig at lave et request på DVBViewer forummet vedrørende denne facilitet.

Redigeret af Delphi - 12-August-2007 kl. 13:59
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
jank Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 14:51

Øh!! jeg troer ikke jeg er helt med Binnerup (jeg er meget ny i denne verden). Jeg havde tænkt mig et eller andet media center evt. Vision MC300 og så med Microsoft media center program (jeg kan i skrivene stund ikke huske hvad det hedder)

Tak for jeres svar!!

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2007 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af jank jank skrev:

Jeg har en philips HD recorder, men jeg overvejer meget kraftigt og skifte til et media center, men jeg kan ikke undvære den timeshift funktion philipsen har.

Når min philips er tændt optager den automatisk i en 8 timers loop, og det kan jeg ikke undvære, kan et media center det ?? (eller det er vel bruger programmet der styre det)

Ja!! jeg er meget "ung" i denne teknologi og i dette forum.

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener med 8 timers loop..

hvis du har den på en kanal uden at skifte så optager den alt på kanalen så du hele tiden kan se 8 timer tilbage???

jeg kan forstå 30 mins timeshift, men ikke 8 timer..

Jeg bruger kun mit til at pause nå jeg lige skal i køkken eller på WC, eller spole tilbage til noget jeg ikke så eller hørte..

hvad bruger du de 8 timer til??

Det binnerup mente var, om det medie center du ville have, skulle have Win XP/VIsta MCE på.. eller det skulle styres med et andet program, som f.eks medieportal, dvb-viewer eller lign. men du skrev jo det sulle være win MCE. det hedder enten Win XP MCE2005, eller VISTA premuim/ultimate

Redigeret af Pizzabager - 13-August-2007 kl. 21:42
Til top
jank Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2007 kl. 19:54

Okey så jeg med!! ja! jeg havde tænkt mig at det skulle køre Vista ( jeg kender slet ikke til andre programmer)

Vedr. 8 timers loop. Den bliver startet når vi kommer hjem og køre bare, når så unger osv. er lagt i seng kan vi i fred og ro zape tilbage til "venner" " nyhederne" "Godaften danmark" osv. men stiller man tuneren om på et andet program, så er det jo der den optager, men den sletter ikke det den har optaget, før efter 8 timer. Skulle der så være et eller andet i det "loop" man vil bevare så optager man det bare, selv om det var noget der blev sendt for 4 timer siden.....uundværeligt når man har vændet sig til det.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2007 kl. 20:34

Er det ikke bare et spørgmål om at sætte HTPC til optage de programmer, man normalt følger...

Der er jo en EPG med beskrivelse af programmer, så det er let at udvælge efter den.

Man har så en liste af optaget programmer, komplet med titel og beskrivelse  (lidt forskel på de forskellige programmer). Det er også muligt at se programmer, som stadig er under optagelse...

Man kan få en HTPC (hardware og software betinget)  til at optage flere programmer samtidigt...

MCE har en funktion til at "passe en serie", andre har keyword søgning af programmer...

Opnår man ikke samme funktionaitet på denne måde?

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
jank Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 19:06

Det lyder til at jeg bare skal omstille mig  for det lyder da vældig smart, men jeg har ikke kendskab til noget af det endnu.

Tak for jeres indput.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu