|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
jakobevers ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() Sendt: 15-August-2007 kl. 22:35 |
|
Hejsa...
Jeg står overfor at anskaffe mig en nyt TV, og da jeg er vant til et 52", så skal det vare i den ende skalaen. Budgettet ligger på 27k /Jakob |
||
Mvh
Jakob Evers |
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Online Point: 6290 |
![]() |
|
Hej jakobevers , velkommen til Ja 27k er jo mange penge , men PANASONIC TH-50PX700 kunne være et bud , storebroderen PZ700 FULL HD kunne også men er lidt dyrere , men det er afh af om du vil handle på nettet , begge tv er PLASMA MVH |
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
jakobevers ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
|
Jeg ville gerne have en Full HD, og så ved jeg sq ikke om det skal være LCD eller Plasma. Det skal bruges sammen med et Linux Media Center og en DVD-afspiller.
Jeg skal ikke bruge den til spil, det er kun til TV og film :) |
||
Mvh
Jakob Evers |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Jamen et godt bud kunne da være Pioneer PDP 508 XD de har lige sendt den helt nye Full HD plasma på gaden som hedder PDP LX508D men den tror jeg desværre springer dit budget, men det er altså også noget af det bedste du kan få i dag. For begge vil du have det mest optimale ud af skærmen bør de ISF kalibreres hvilket koster yderligere 2500,- kr men så har du også et rigtigt godt billede. Ellers kunne du sænke ambitionerne lidt og købe en PDP 507 XD den sælger fleggaard til 21k også får du den ISF kalibreret så har du en 50" med en godt billede til 23,5k ialt + transporten hvis du ikke selv kan hente. du kan læse her om opløsning, og her om 24fps Redigeret af rhsin - 16-August-2007 kl. 09:44 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det var mit umildbare budget, det kan hæves med 5-10K - det vigtige er de 50" - ellers kan min kæreste ikke læse underteksterne, og der gør selvfølgelig ikke mig noget
![]() Men så kommer spørgsmålet LCD eller Plasma? |
||
Mvh
Jakob Evers |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Jamen så er en Pioneer PDP 508 XD og en ISF kalibrering bestemt indenfor rækkevidde hvis ikke du har set testen af skærmen her så burde du måske kigge lidt nærmere på den |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg kan se at den har
1 stk. CI-slot til CAM modul (dekodning af digi tv) Vil det sige at jeg kan fjerne min TDC-selector? |
||
Mvh
Jakob Evers |
||
![]() |
||
![]() |
|
nej det kan du ikke, den er til kodning af DVB-T signaler din selector er DVB-C. Om der måske kommer nogle tilpasningsmuligheder i fremtiden som kan gøre det vides ikke, men kender jeg TDC så vil de foretrække at du har en af deres bokse stående og betaler for det. edit men har du kabeltv kunne du spare penge og vælge 5080 XA modellen uden digital tuner, også bare sørge for at din selector er af den nyeste som har en HDMI ud sådan du kører digitalt ind i skærmen, det vil give dig det bedste resultat Redigeret af rhsin - 16-August-2007 kl. 12:52 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det virker på mig, som pioneer tv'er er det eneste som du'r. Eller er det fordi man får mest for pengene?
Kæresten er lige kommet med en indskudt bemærkning - kan man slet ikke få nogle store TV'er i hvide? |
||
Mvh
Jakob Evers |
||
![]() |
||
![]() |
|
det kommer vel an på budgettet, der er jo også Panasonic som er godt med på deres plasma, men når du befinder dig i det budget som du har nævnt så er Pioneers modeller at foretrække syntes jeg, især også fordi de har et rigtigt flot design i forhold til mange af de andre skærme på markedet.. har en god WAF faktor. Jamen hvem gider at se på en hvid skærm hele tiden At man vælger den sorte Pionolak mener jeg er med til at fremhæve billedet når man ser film/tv på det... det er muligt at det ikke falder i alle kvinders smag når det er slukket, men så kunne du jo købe et hvidt gardin du kunne trække for |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() |
|
Glæd dig til foråret 2008, så kommer Panasonics 11. generation sikkert, og så er det det, der anbefales. |
||
![]() |
||
![]() |
|
jamen vurderet udfra forskellen mellem Panasonics 9 til 10 generation så er det jo ikke sikkert som nævnt i en anden tråd er udviklingen her mere et skridt ud til siden på udviklingens motorvej så rent udviklingsmæssigt syntes jeg igen det ligner at Pioneer har fat i den lange ende med innovation og størst udvikling, og panasonic har fat i den lange ende mht. priserne.. og det er jo ikke noget nyt Redigeret af rhsin - 16-August-2007 kl. 13:44 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |