recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer DV400 - ingen digital lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer DV400 - ingen digital lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer DV400 - ingen digital lyd
    Sendt: 16-August-2007 kl. 21:46

Jeg har netop anskaffet mig en Pioneer DV400 og kan ikke få den digitale lydudgang til at fungere. Jeg synes efterhånden, jeg har forsøgt samtlige indstillinger, men der sker intet.

HDMI-udgangen giver fint lyd fra sig i TV'et, men da jeg ikke har en forstærker med HDMI-indgang, kan jeg ikke teste dette. Analog lyd kan jeg også sagtens få ud gennem forstærkeren (Yamaha RX-V2400). Kun den digitale coax-forbindelse fungerer ikke. Jeg har slået HDMI-lyden fra i afspillerens set-up, men intet hjælper. Forstærker-indgangen er testet med andre apparater og fungerer fint.

Inden jeg sender den tilbage som defekt, ville jeg blot lige høre, om der var nogen i forummet, som har forslag, jeg kan teste.

Pft.

/BE

Til top
Håkan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Taiwan
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 09:20

Sätt HDMI-ljudet på Off så skall det fungera! Dock får du inget ljud via TV på detta sätt.

Home Menu --> Initial Settings --> Digital Audio Out --> HDMI Out --> Off

Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Håkan Håkan skrev:

Sätt HDMI-ljudet på Off så skall det fungera! Dock får du inget ljud via TV på detta sätt.

Home Menu --> Initial Settings --> Digital Audio Out --> HDMI Out --> Off

Tak for din tilbagmelding. Desværre har jeg allerede prøvet dette, og det hjælper ikke. Det virker desuden tåbeligt, at det ikke kan lade sig gøre at få lyden ud både på TV og via forstærkeren.

/BE

Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 13:49
Dont quote me on it, men jeg mener at have læst at DV-400 netop ikke kan spytte lyd ud begge steder på én gang.  Mener det var på Avforums.com jeg læste det - ved ikke om det kun gælder for dv-400'eren eller om alle pioneer modeller har samme problem?
Til top
Håkan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Taiwan
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 16:18

Har du användt den coaxial ingången på din Yamaha 2400 innan?

Så du vet att den är inställd på rätt läge? Alltså inställd på att tex användas tillsammans med DVD-läget på Yamahan och inte DVR etc etc

Redigeret af Håkan - 19-August-2007 kl. 16:19
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Håkan Håkan skrev:

Har du användt den coaxial ingången på din Yamaha 2400 innan?

Så du vet att den är inställd på rätt läge? Alltså inställd på att tex användas tillsammans med DVD-läget på Yamahan och inte DVR etc etc

Godt forslag, som jeg lige måtte tjekke op på. Men, ja, den er indstillet korrekt og fungerer med den gamle afspiller. Jeg tror efterhånden, at der er tale om en defekt udgang, så jeg bliver nok nødt til at sende den tilbage.

/BE

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu