recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signal problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSignal problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jenn3r Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-August-2007
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Signal problemer
    Sendt: 19-August-2007 kl. 16:21

Hej. Jeg har fået vores mediacenter op at køre, det kører sådan set fint nok. Men jeg har et problem, som jeg håber i kan hjælpe med.
Vi kan tage alle vores kanaler, dr1, tv2, viasat, i det medfølgende program, powercinema, men hvis jeg gerne vil bruge windows vista mediacenter programmet, kan den kun tage dr1 og tv2 syd, altså den vil ikke finde vores viasat parabol, som indeholder vores guldpakke. Det irriterer mig, fordi det kun er i vista mediacenter den kan pause programmer, det kan powercinema ikke
- Der er 2 udgange på tv-tuner kortet ( asus ) og hvis jeg bruger den øverste til antenne og den nederste til kablet fra vores viasat boks, så kører det fint i powercinema med alle kanalerne, men i vista mediacenter finder den ingenting, kun kanaler den ikke kan vise, hvor den så skriver "signalet tabt", men hvis jeg gør det omvendt så jeg har sort antenne i den nederste og viasat kablet i det øverste, så finder vista mediacenter programmet kun 2 kanaler, dr1 og tv2, som den kan vise i fremragende kvalitet. Så mit spørgsmål er, hvorfor kan vista mediacenter programmet ikke vise dem alle, og er der nogen der kan hjælpe?.

Mvh

PS.. Tv-tuneren er den her http://edbpriser.dk/Products/L...

Rasmus Jensen
Til top
jenn3r Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 17:38
Hjælp bedes.
Rasmus Jensen
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 19:30
Mit bud: DR1 og tv2 syd modtages analogt og parabolen er digital. MCE kan kun bruge enten digitalt eller analogt signal og ikke begge samtidigt.

Prøv derfor kun at sætte din parabol til kortet og sæt MCE op til at benytte den
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af jenn3r jenn3r skrev:

Hej. Jeg har fået vores mediacenter op at køre, det kører sådan set fint nok. Men jeg har et problem, som jeg håber i kan hjælpe med.
Vi kan tage alle vores kanaler, dr1, tv2, viasat, i det medfølgende program, powercinema, men hvis jeg gerne vil bruge windows vista mediacenter programmet, kan den kun tage dr1 og tv2 syd, altså den vil ikke finde vores viasat parabol, som indeholder vores guldpakke.

Hmmm, checkede lige dit kort.. du må altså lige være opmærksom på at du ikke kan sætte en parabol til dette kort? så hvordan du får dine viasat kanaler ind må være igennem analog signal indgangen? det kræver så at du finder den kanal du har valgt din sat modtager at køre på , og skal så i fremtiden stadig skifte kanal på din viasat modtager.
Du kan med en avanceret opsætning måske benytte både analog/digital tuneren. dog kræver dette lidt ekspertise at sætte op.

Redigeret af pendec - 19-August-2007 kl. 20:51
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2007 kl. 00:57

Oprindeligt skrevet af jenn3r jenn3r skrev:

Hjælp bedes.

Ja. Men for at kunne hjælpe dig, så bliver du lige nødtil at kigge på dit kort een gang til. For det kan ikke passe den måde du har sat det sammen.

Der er 3(4) stik på det kort.

De to øverste er henholdsvis RF til TV og FM (FM=Radio).
Nedenunder er der en S-video indgang.

Og tilsidst er der en lyd. Den ser vi lige bort fra.

Altså, du har RF TV/FM, og så en S-video. Det er i sig selv et problem for MCE, for den kan ikke bruge begge dele på een gang. Enten bruger RF eller så bruger du S-video fra din satreceiver.
Det betyder så desværre også, at du kan ikke få både dit satreceiver og dr/tv2 samtidig.

I næsten alt andet software kan du godt, bare ikke i MCE.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu