Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
sejensen
Junior bruger
Oprettet: 31-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
|
Emne: Panasonic PZ70 fullhd eller PV70? Sendt: 19-August-2007 kl. 17:37 |
Hej alle
Jeg er i syv sind og har læst og læst samt været i diverse butikker og kigget. Jeg har længe været lun på pv eller px70 især pga alle de positive anmeldelser herinde.
Jeg er inderst inde teknik tosse så umiddelbart er fullhd det eneste rigtigte og nok også derfor jeg ikke har købt pv70 endnu, men så har jeg læst og læst at det kan ikke ses og det betyder ikke noget i en afstand på 2m+ fra et 42". Mit spørgsmål er om det virkelig er rigtigt, at jeg ikke vil kunne se forskel på mine ps3spil, digitale fotos osv fra den afstand? (ved godt jeg så ikke har forstået pointet med artikler og indlæg omkring dette, når jeg alligevel spørger, men når man siger øret ikke kan opfange frekvenser udenfor dit og dat og så alligevel laver medier og afspillere der reproducere dem må det være fordi det i sidste ende måske alligevel betyder noget)
Men til alt held har jeg så set der kommer et pz70 med fullhd, men der er strømforbruget opgivet til næsten det dobbelt rundt 470w og det bider mig igen for hvis jeg virkelig ikke kan se forskel på de to så er det træls at betale en ekstra pris hvert år i el bare pga mine teknik tosse drømme. Er ikke klar over om der også er blæsere i pz70 som i pz700 men hvis der er vil jeg også være ked af det, for jeg har rigeligt i ps3 blæser og min lg200 hdd recorder. Utroligt de ikke propper nogle større blæsere i så de kan kører langsommere...
Håber der er nogle garvede folk der kan uddybe området og hjælpe mig i mit svære valg.
På forhånd mange tak Steffen
|
 |
Simon R.
Guld medlem
Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
|
Sendt: 19-August-2007 kl. 17:46 |
Hejsa.
Jeg har gået og grublet præcis som dig over det her, men har nu bestilt et PX70. Der er tre grunde til det:
- Strømforbruget som du siger. Jeg gider ikke have at min elregning skal stige helt vildt fordi jeg får et nyt TV...
- PZ70 understøtter ikke 24p, dvs. den vil have samme problemer med at vise Blu-Ray/HD DVD film som PX70 (evt. judder ved panoreringer etc). Så derfor gider jeg ikke smide 15-16k efter et PZ70 i stedet for 10 for et PX70. Hvis jeg skal give så meget for et TV skal det holde nogle år og kunne de ting jeg får brug for med HD materiale. Jeg venter med at købe Full HD til Panasonic kommer med noget nyt, der understøtter 24p og bruger mindre strøm. Det skulle efter sigende allerede ske næste år.
- Blæsere, som du også nævner. Gider det ikke. Har i forvejen bestilt en PS3 - det må være larm nok:)
Men held og lykke med din beslutning:)
|
 |
blackknightdk
Bruger
Oprettet: 14-December-2006
Point: 129
|
Sendt: 19-August-2007 kl. 18:58 |
hehe
Du er helt forkert på den simon r
pz70 larmer ikke tror ikke på du kan høre den.. tjek lige den selv inden du udtaler dig
til dig sejensen så skal du købe pz70 har selv haft både px70 og px700
og tro mig px70 er træls med genskin MEGET træls og har dobbelt tekst fra en vinkel på 45 grader ses meget tydeligt. pz 70 har anti reflex som gør den meget bedre når der er lys i rummet samtidig med den har en andelse bedre billede kvalitet har også ful hd til feks blue ray..
til det med 24p GLEM det. det er simon r som ikke ved bedre søg tilbage på flere link herfra.. jo det er lidt bedre men du kan sagtens undvære det. tænk på alle dem som har en fladskærm lige nu de overlever så gør du nok også
mvh black knight
|
 |
Simon R.
Guld medlem
|
Sendt: 19-August-2007 kl. 19:13 |
Oh well well... det er sandelig godt du er så meget klogere end mig, Blackknight  Fact: PZ70 har blæsere. Om de er 99% lydløse eller ej aner jeg ikke - men det har blæsere, så det er jo i hvert fald ikke mere lydløst end PX70  PX70 genskind? Sure... men jeg har et TH37 PE55 nu, som ingen antirefleks behandling har, og jeg har aldrig oplevet det som et problem. Jeg ved godt at rammen på PX70 er pianolak, så den også vil reflektere, men jeg regner ikke med at det er et problem for mig. 24p - glem det... ja du er åbenbart klogere end alle andre. Nogle kan se judder, andre kan ikke. Nu får vi se om jeg kan, når jeg får mit PX70  Og så er der den store, den med strømforbruget. Det er opgivet til næsten dobbelt så højt på PZ70/700 som PX70. Kan godt være du er ligeglad, men jeg gider ikke betale en krone i timen for at se TV da jeg har det kørende en hel del.
Redigeret af Simon R. - 19-August-2007 kl. 19:15
|
 |
blackknightdk
Bruger
Oprettet: 14-December-2006
Point: 129
|
Sendt: 19-August-2007 kl. 20:33 |
hehehe kloge vi er
FACT: px70 har meget meget genskin det har px700 og pz70 ikke
fact: jo det judder lidt men det har du set på de sidste mange år feks med region 1 film det er så lidt at det ikke ødelægger noget.
det med strøm forbruget er ikke rigtigt den bruger mere men ikke dobbelt så meget det kommer an på mange ting hvornår den bruger meget eller lidt strøm strøm 
Redigeret af blackknightdk - 19-August-2007 kl. 20:33
|
 |
Simon R.
Guld medlem
|
Sendt: 19-August-2007 kl. 21:08 |
Judder: Ja det er også en af grundene til at 98% af mine film er R2.... PX70 er opgivet til omkring 280watt, PZ70(0) til 490 mener jeg. Og producenten har vel næppe nogen interesse i at opgive overdrevne værdier her. Og ja, jeg ved godt at det er ved "fuldt hvidt billede", men det er det jo så for begge modeller. Dvs. logisk set, vil PZ-serien bruge ca 75% mere strøm - en ret så væsentlig udgift efter min mening. Det begynder jo at nærme sig strømforbruger for en microbølgeovn  Jeg var meget fristet af PZ70 + PS3 tilbudet fra Geco, men endte altså med at bestille PX70 (hos Geco) og en PS3 ved siden af, og vil så opgradere mit TV om 1-2 år, når Full HD er blevet "modent" (og har fået 24p hos Panasonic) og lavere strømforbrug.
|
 |
Stuffedfrog
Bruger
Oprettet: 13-Juli-2007
Point: 151
|
Sendt: 19-August-2007 kl. 23:26 |
blackknightdk skrev:
FACT: px70 har meget meget genskin det har px700 og pz70 ikke
|
Jeg har har mig mig et PX70, og ikke en eneste gang har jeg været generet af genskin. Så det er jeg bestemt ikke enig i.
Hvis solen står lige på skærmen vil der selvfølgelig være et problem. Men det er jeg 100% sikker på der også vil være med et PZ70 
Og nu når vi er ved snakken om antiglare, så viser en skærm UDEN antiglare faktisk et bedre billede end et tv med antiglare når man er i et mørkt rum.
Jeg vil helt sikkert også anbefale et PX70 fremfor et PZ70 når det "kun" er en 42" skærm vi snakker om. Så kan du bruge de 5-6000 til at invitere konen på en romantisk storbyferie i stedet for 
|
 |
agger
Guld medlem
Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
|
Sendt: 19-August-2007 kl. 23:48 |
Hej
Jeg har en PZ700 50", den har 3 blæser og jeg hører ikke noget, hverken under Tv eller Film, Eller hvis jeg sætter hovedet helt hen til blæserne.Total super billede både under Analog Tv, eller Digital Tv .efter Stofa fik lavet billedet ok igen.Afspilning af Toshiba HdDvd eller Ps3 Bluray er super duper.
Hilsen Agger
|
 |
Bjarke
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
|
Sendt: 19-August-2007 kl. 23:56 |
okay mon det er max for 37px70?
Har nemlig lige prøvet at teste, og med alm. lyst tv billede, viste min måling 283W. Tv´et står i biograf instilling
men til gengæld prøvede jeg også lige et billede med kun lidt visning, og der var den nede på 85W dokumentation følger:

|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
 |
micker
Super bruger
Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
|
Sendt: 19-August-2007 kl. 23:58 |
Der er genskin på px70, og det har især været slemt for mig da jeg har vinduer lige overfor mit tv hvor solen står lige ind fra morgen til aften. Men det er løst med mørklægningsgardiner  Men tilbage til det med full HD. Hvis skærmen ikke er større end 42" skal den afgørende grund ihvert fald ikke være pga full hd eller ej. Er det 50"+ kan man begynde at snakke om det. Når jeg sidder fra 3,5" afstand kan jeg have svært ved at se for skel på selv 576P, 720P og 1080P med mit 42".
|
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio
PS3
|
 |
beo1
Bruger
Oprettet: 03-November-2006
Point: 66
|
Sendt: 20-August-2007 kl. 07:10 |
Jeg installerede mit TH50PZ700 i Fredags , og har ikke været væk fra sofaen i mange minutter siden , imponerende app. , både på analog-tuner , dvb-t , hd-selector , ps-3 samt mediacenter.Jo , den bruger strøm , men hvis man kigger på en husstand idag er der absolut penge at spare mange andre steder.
Hvad spil på ps-3 angår kører de fleste 720p , så det kan ikke bruges som argument vedr. hd eller full-hd , men på blu-ray film er der ikke meget der kan følge med denne skærm!!
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 20-August-2007 kl. 08:03 |
Det skulle da lige være Pio 428XD, der kan følge med beo1
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |