recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Live tv hakker i vista MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLive tv hakker i vista MCE

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Live tv hakker i vista MCE
    Sendt: 16-August-2007 kl. 07:48
Så har jeg fået mit nye mediecenter og det fungerer perfekt bortset fra live tv hakker en smule. Specielt ved fodbold er det synligt.
Jeg har ikke oplevet noget lignende på min stationære PC der også kører vista MCE.

Mit mediecenter kører med et hauppauge 1300MCE og et 8600GT grafikkort. Det skyldes ikke load på CPU'en, så det ligner mere et problem med dekodningen. Jeg kører en lidt underlig opløsning på mit plasma fordi det ikke er HD, men jeg kan ikke forestille mig det har nogen indflydelse?

Er der nogen der har haft lignende problemer og løst det så PLEASE hjælp mig. Kan ikke leve med sådan en performance.

Til top
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 08:55

Jeg har haft lignende problemer, dog var det ikke kun Live Tv, men også Recorded og DVD.

Indstillingerne for mit Nvidia skærm kort var sat op til 2 skærme, og da jeg ændrede det til 1 skærm forsvandt problemet.

Allan

Til top
Jambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 19:26
Det er også mit indtryk at den hakker lidt når jeg afspiller andre former for vdeo. Det er vildt irriterende. Mit grafikkort er ikke sat op til 2 skærme, så det er ikke problemet. Tak for tippet ellers. 

Til top
ttn123 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 23:38

Hey Jambo

Hvilken Decoder benytter du? Det lyder meget som et decoder problem.

Hvis ikke du ved hvilken decoder du benytter kunne det tyde på din bruger Vista's egen. Den er bestemt ikke særlig god og du vil kunne se meget stor forskel i performance hvis du skifter til f.eks. Nvidia's decoder eller WinDVD Decoder. I og med du har et 8600 kort ville jeg nok vælge Nvidia's decoder. Du kan hente en trial version her:

http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder_1.02-223-trial.html

Du kan bruge Vista MediaCenter Decoder Utility til at se hvilke decoders du har installeret samt hvilken een Vista bruger som standard. Du kan også vælge en ny standard decoder hvis der er behov for det. Du kan finde programmet her:

http://mediacenterexpert.blogspot.com/2006/07/vista-media-ce nter-decoder-utility.html

Held og lykke

/Thomas

Til top
Jambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 11:28
Hej ttn,

Tak for det men jeg har prøvet ovenstående og har stadig samme problem.
Kan nu se at det ikke hakker når jeg afspiller video det er kun med tv.

Har nu en teori om at det har noget at gøre med at at pal tv signalet er 50 hz og min skærm er sat til 60 hz. På mit 8600GT kan jeg ikke vælge 50hz.
Defor vil jeg nu forsøge at force den til 50hz med powerstrip og se om det gør nogen forskel.

Til top
Jambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 12:54
Med Powerstrip kan jeg heller ikke vælge 50 hz 
Jeg er næsten overbevist om at det må være problemet.

Kan de nye ati kort sættes til 50hz?
Til top
ttn123 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 14:39

Hvilken decoder benytter du? Jeg oplever ikke selv disse hak ved live TV. Min skærm kører 75hz

/Thomas

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 14:46

Oprindeligt skrevet af Jambo Jambo skrev:

Med Powerstrip kan jeg heller ikke vælge 50 hz 
Jeg er næsten overbevist om at det må være problemet.

Kan de nye ati kort sættes til 50hz?

Kunne jeg desværre godt have fortalt dig.. Vi er rigtig mange som venter på at enten Nvidia eller folkene bag powerstrip tager sig sammen. Det er skandaløst at Nvidia har fjernet muligheden for at ændre på refresh rate i Vista driverne (og det ER årsagen. I XP kan man godt ændre den.)
Vil tro at det meste af PAL markedet med dette behov, de river sig t håret af bar arrigskab over dette.

MEN! Det burde være det samme når du afspiller video. Medmindre den video du afspiller er i noget der er lig eller deligt med 50hz.

Rette til 50hz.. Sorry

Redigeret af Kandersen - 18-August-2007 kl. 14:51
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af ttn123 ttn123 skrev:

Hvilken decoder benytter du? Jeg oplever ikke selv disse hak ved live TV. Min skærm kører 75hz

/Thomas

Det er fordi din skærm køre 75hz.. Ellers ville du have haft samme problem.

Til top
ttn123 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 14:53

Hvad skulle forskellen være på at hans TV kører 60hz og mit 75hz når PAL signalet kører 50hz? Der er da en større afstand fra 50 til 75 end fra hans 50-60hz. Det hænger måske ikke sammen på den måde?

/Thomas

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 15:06

Optimalt skal det være 50hz, fordi det er det som der sendes i (live tv). Med 75hz kan du komme op i noget der er deligt med 25, som er det mange film er lavet med eller deligt med 50.
60hz falder fuldstændigt uden for alt her, og derfor får man ekstrem hakken, specielt ved panorering.

Det er derfor det er så vigtigt at kunne sætte sin skærm til noget der er deligt med 25, Men Nvidia synes ikke det er vigtigt på Vista, og folkene bag Powerstrib understøtter ikke gforce 8xxx serien, fordi Nvidia endnu ikke har frigivet nok oplysninger omkring teknologien.

Go figure!

Til top
ttn123 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 15:36

Hmm..det gir mening

Jambo-> Kan du så ikke sætte den til 75hz eller har du et CRT TV?

/Thomas

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu