recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 8500GT eller 8600GT eller 2600XT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket8500GT eller 8600GT eller 2600XT

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Emne: 8500GT eller 8600GT eller 2600XT
    Sendt: 24-August-2007 kl. 11:35
Hej

ja, som overskriften nok indikere skal jeg vælge et af disse tre.

Men hvilket?

Det skal sidde i min medie afspiller og så vidt jeg er informeret skulle de alle tre have High Definition hardware acceleration.

Problemet er bare jeg aner ikke hvilken er bedst, jeg skal nemlig også spille en del på den (har nogle consol emulatorer, heriblandt PS2 og XBOX emulator).

Så hvad ville i anbefale?

Mvh.
Hessi smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 12:12

Til spil.. Ingen af dem!

Jeg har netop selv testet alle tre modeller (er dog pt. i gang med HD2600XT). Og til mediecenter brug synes jeg ikke forskellen er så stor.
Jeg kunne aldrig drømme om at teste dem til spil, da mit mediecenter slet ikke er skruet sammen til spil. Men hvis jeg skal anbefale noget ud fra specifikationerne, så er det XFX Gforce 8600XT med med passiv køling. Jeg testede det ganske kort i min workstation (spille maskine) og det gav mig lige godt 5600 i 3Dmark 06. Men det skal lige siges, at den maskine er netop skruet sammen til at være en gamer (og alt muligt andet) med en E6850 Intel core2duo cpu på 3Ghz og 3GB ram. Så 5600 i 3Dmark er bestemt ikke imponerende.

Skal du spille på dit mediecenter, så gå efter et 8800GTX kort. Det koster kassen, (mellem 2 og 5K), men så kan du også spille alt.

Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 12:45

Hehe... nu vil jeg ikke give så mange penge... og man kan trods alt alligevel godt spille med de kort ellers var de jo ikke lavet.

Jeg skal heller ikke spille vildt meget... og slet ikke de nyste spil i max kvali... bare når der er venner på besøg, og så skal der spilles arcade- og consolspil... har jo købt joypads så jeg kan spille bl.a. PS2 på den ved hjælp af emulator.

Og siden de emulatorer kan næsten køre på min bærbar med GeForce FX 5700 GO med 64 MB delt ram, AMD Athlon 64 3700+ socket 754 og 1024 MB DDR333, så tror jeg ikke det bliver noget problem at køre det på min medie center PC med Core 2 Duo E4400, 2 GB DDR2-667 og er af GFX'erne.

Jeg står og skal vælge i mellem...
Inno3D GeForce 8600GT md 256 MB GDDR3 ...eller...
Sapphire Radeon HD2600XT med 256 GDDR3 og HDMI udgang

De koster nogenlunde det samme. 6 kr. forskel...

Men hvilken skal jeg vælge?

Redigeret af Hessi - 24-August-2007 kl. 12:50
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 12:48

Jeg gav 715,- for et HD2600XT i går (GDR3 ram). Og jeg gav ca. 1100 for XFX kortet for en lille måneds tid siden. Radeon kortet er 256MB. Og såvidt jeg husker er Nvidia kortet 512MB. Men hæng mig ikke op på det.

Jeg tror jeg ville gå efter XFX kortet, hvis det var mig.. Men som sagt, jeg har ikke testet det til spil.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 13:03

Arrgh sorry.. Kom lige til at se, at det 8600 kort jeg nævnte, det er ikke et Xt, men derimod et GT.
XFX / NVidia GeForce 8600 GT Fatal1ty / 256MB / PCI Ekspress x16

Det var det der gav mig 5600 i 3dMark 06

Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 17:28

Er der nogen der ved om nogle af disse kort er HDCP ready?

Det eneste kort jeg kan få øje på med HDCP er MSI's 8600GT.

Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 17:55
Alle 2600XT er HDCP ready
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 18:05
ok, tak spawn, for det hurtige svar.
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 19:10

Nu har jeg testet det HD2600Xt kort lidt mere i dag. Og jeg må erkende, det er bestemt ikke lige så godt som det GF8500 jeg ellers havde siddende i.
Hvad problemet præcist er aner jeg ikke. Men faktum er, at det er den eneste ændring jeg har lavet. Og det har resulteret i, at f.eks C+ HD kanalen hakker ekstremt, (virklig meget med næsten op til flere sekunders pauser i streamen). Discovery HD kører til gengæld flydende, (gjorde det også før, bortset fra de timingsproblemer der var til skærmen).

Hvis jeg ser andre kanaler, så efter at have set 1 times tid eller lign, så kan disse også pludelig finde på at hakke ganske voldsomt, (ligesom med C+ HD).

De problemer havde jeg ikke med GF8500 kortet.

Jeg har ikke boret så meget i, hvad der kan være årsagen. Mit umiddelbare bud er, at det måske er et varme problem på HD2600XT kortet.

Spawn - Ved du er om der en zoom mulighed i Catalyst control centeret? Pt. laver jeg nogle forsøg ved at køre via HDMI, men i 1270x720 50hz, der har jeg temmelig meget overscan, (dvs. de yderste kanter er ude over skærmen). F.eks kan jeg slet ikke se min bundlinie i Vista.

Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 20:39

Nu kom jeg til at tænke på det der med HDCP. Skal materialet der bliver afspillet ikke være HDCP krypteret før HDCP på GFX (og skærm) bliver aktuelt?

Så vidt jeg ved er der meget lidt materiale der er HDCP krypteret.

Redigeret af Hessi - 25-August-2007 kl. 20:40
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Spawn - Ved du er om der en zoom mulighed i Catalyst control centeret? Pt. laver jeg nogle forsøg ved at køre via HDMI, men i 1270x720 50hz, der har jeg temmelig meget overscan, (dvs. de yderste kanter er ude over skærmen). F.eks kan jeg slet ikke se min bundlinie i Vista.

Hej Kandersen

Kedeligt at høre det ikke går med dit 2600XT

Det lyder lidt som at du oplever nogen af de driverkompatibilitetsproblemer der er med Cyberlink dekoderen, såvidt jeg husker var det den du brugte i DVB viewer? Har du mulighed for at skifte til et andet filter i DVB Viewer ? er det de mpeg2 baserede kanaler der driller eller H264 kanalen ? hvis det er de mpeg2 baserede, så har ATI i de nyeste drivere et hardware accelereret mpeg2 filter der kan vælges, måske det var værd at prøve dette istedetfor cyberlinks ? Det virker perfect sammen med eks. Mediaplayer classic på min PC.

Mht. tilpasning af desktoppen til skærmen, så er der en overscan reguleringsfunktion indbygget i Catalyst controlcenter.

Du skal ind under  "digital panel properties", "HDTV Support", og tilføje en custom HDTV opløsning

Der står beskrevet hvordan man gør - men kort fortalt så er det noget med at først aktivere en standard HDTV opløsning, derefter trykke add, så kommer en firkant du skal tilpasse i størrelse til den passer.

Redigeret af spawn - 25-August-2007 kl. 21:16
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 00:45

#Kandersen

Undskyld, men det er vist lidt uden for det aktuelle emne, men jag kan ikke lade være med at spørge hvordan du får Canal+ HD ind. Jeg har TT budget S2-3200 (med CAM og betalt abonnement) og DVBViewer, men ingen HD kanaler kommer ind ved scanning

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu