|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() Sendt: 23-August-2007 kl. 10:01 |
Jeg har tilsluttet mit pdp507XD til surround anlægget via toslink, optisk kabel. Men jeg oplever at der er problemer med lyden. Dels er der små lyd udfald når jeg ser TV2 digitalt, har prøvet at flytte kanalen til en anden programplads, men med samme resultat. Dette skyldes muligvis en fejl fra Skanderborg antenneforening. Som jeg har sendt en forespørgsel om problemet. Det andet problem er, nå jeg tænder for tv’et og det står på analog tv, er der nogen gange ingen lyd. Hvis jeg skifter til digitalt tv er der lyd. Hvis jeg skifter tilbage til analog tv er der igen ingen lyd. Når jeg så slukker og tænder tv’et igen så virker lyden. Er der nogen der har nogle ideer til hvad der kan være galt? Redigeret af -C5- - 23-August-2007 kl. 10:15 |
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
Nu spørger jeg dumt, men Optisk er da digitalt så ville det ikke være logisk at du skal bruge analog kabler, når du ser analog tv.? eller er det bare mig der er helt galt på den.? Min kammerat kan sagtens kører lyden ud fra tv'et igennem sin reciever og det er med analog kanaler. |
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
![]() |
Har også prøvet optisk kabel fra Tv til Sorroundanlæg på 427xd men kunne ikke få det til at fungere, kører nu phono kabel fra R og L out på Tv til R og L ind på Sorroundanlæg, og så føger lyden med enten jeg ser Sat. eller DVB-t. Kan også godt engang imellem få lydudfald i et halv sekund men sjældent. |
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
Tror jeg vil prøve med phono
|
|
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
![]() |
Det burde vel ikke gøre nogen forskel om det er digitalt eller analogt signal. |
|
|
![]() |
|
rasmuslarsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2005 Status: Offline Point: 259 |
![]() |
Det gør ingen forskel om det er et analogt eller digitalt signal. Lyden kan godt sendes ud gennem den optiske udgang uanset hvad. Jeg har 508XD modellen stående i øjeblikket, og jeg har ikke oplevet problemet. Jeg bruger samme setup som du gør, med et optisk kabel fra Tv'et til en receiver. Lyden hentes blandt andet fra DVB-S og DVB-T tuner, og jeg oplever ikke udfald. Ind i mellem hopper lyden lige når jeg skifter kanal på DVB-T, men det er kun i starten. Det lyder lidt underligt med udfaldet og hvordan du kan hente lyden igen, men umiddelbart vil jeg pege på udfald i forbindelsen som værende dit problem. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det med sikkerhed, men blot tilføje, at jeg ikke har oplevet tilsvarende problemer. |
|
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Jeg kan bekræfte at der ikke generelt er problemer med lyden hverken analogt eller digitalt på Skanderborg antenneforenings net.. det er nemlig dem jeg osse bruger edit syntes iøvrigt du skal prøve at tilslutte en højtaler direkte til skærmen og gør den stadig det der så tyder det på noget internt i skærmen edit igen, hvis ellers hvad jeg fandt frem til kunne jeg self. også gå over til dig for at se problemet Redigeret af rhsin - 23-August-2007 kl. 12:44 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan bekræfte at der ikke generelt er problemer med lyden hverken analogt eller digitalt på Skanderborg antenneforenings net.. det er nemlig dem jeg osse bruger edit syntes iøvrigt du skal prøve at tilslutte en højtaler direkte til skærmen og gør den stadig det der så tyder det på noget internt i skærmen edit igen, hvis ellers hvad jeg fandt frem til kunne jeg self. også gå over til dig for at se problemet [/QUOTE] Hvordan kan det være at de små lyd udfald kun er på digitalt TV2? Det tyder vel på, at det problem ikke ligger i skærmen. Nu har jeg ændret lyden til PCM, så må jeg se om det virker. Det digitale signal ligger på 79%. Er det OK eller for dårligt? Men den manglende lyd når jeg tænder for tv'et i analog tilstand, skyldes vel skærmen. Jeg bor for øvrigt i Hørning. (edit igen, hvis ellers hvad jeg fandt frem til kunne jeg self. også gå over til dig for at se problemet) Jeg er ikke helt med på hvad du mener?
|
|
|
![]() |
|
![]() |
De lyd udfald jeg oplever på digitalt TV2 optræder hver 5-15 minut og varer et brøkdel af et sekund. Men det er møg irriterende. |
|
|
![]() |
|
![]() |
Det skal lige nævnes at jeg aldrig har oplevet disse problemer før. Hverken på mit gamle CRT, som dog var forbundet med et scart/phono kabel. Men heller ikke med hverken mine 427XD'er eller PX700. PX700 havde jeg trods alt i 2 måneder. Så jeg ville nok have opdaget problemet her, hvis der havde været et problem.
|
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Ummidelbart mener jeg min ligger højere, jeg skal tjekke når jeg kommer hjem.... Jeg kører selv på PCM, da jeg oplevede når jeg skiftede meller DR & TV2 skulle jeg altid stille på volumen (ved dolby) hvorimod på PCM er det nogenlunde ens, men har vel egentligt min tvivl om det er her aben ligger. en hurtigt kraksøgning viste du bor mindre end 1,5km fra mig det var hvad jeg mente, uden vi skal nærmere ind på hvor man bor her i forummet |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg leget lidt med det. Og er indtil videre kommet frem til følgende. Hvad angår de små lyd ud fald på digitale TV2 signal. Har jeg ændret lyden fra dolby digital til PCM. Jeg har siden ikke oplevet lyd udfald. Hvad den manglende lyd når jeg tændte for Tv’et med analog signal angår. Har jeg tilsluttet lyden vis en af scart udgangene på Tv’et. Det ser ud til at virke uden problemer. Det er dog meningen jeg vil lave tilslutningen via phono udgangen, men her pt. ikke et kabel der er langt nok. |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |