recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVI splitter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVI splitter?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HeideMeister Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: DVI splitter?
    Sendt: 17-August-2007 kl. 16:15
Hejsa

Jeg har lidt problemer med at få forbundet noget udstyr. Sagen er den at jeg har en MacMini (kører naturligvis windows ) som sammen med en 17" touckscreen udgør mit jukebox system. Nu vil jeg imidlertid gerne bruge Mac'en til at se lidt video på mit LCD tv, altså en pc skal levere signal til 2 skærme (dog ikke på samme tid).

Problemet er at Mac'en kun har een DVI udgang, og mit setup gør det meget svært at komme til at skifte kabler. Jeg har ledt efter en dims der kan splitte signalet op, men uden held.

Det er noget a'la dette jeg leder efter (bare med DVI istedet for vga):
http://www.avxperten.dk/adaptere/aktive-adaptere/k%F6nig-vga -splitter-(1-input--2-output).asp

hjælp

EDIT: Glemte lige at nævne at jeg helst vil undgå en stor boks, da jeg ikke har ret meget plads at arbejde med.

Redigeret af HeideMeister - 17-August-2007 kl. 16:18
Til top
MM1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 20:04
Hvis du kan leve med den store boks, så kan du på samme hjemmeside finde en adapter som kan lave VGA stikkene om til DVI stik: http://www.avxperten.dk/hdmi--dvi-kabler/vga--dvi-adaptere/v ga--dvi-adaptere.asp
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 11:10
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
HeideMeister Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 15:11
Hej igen

Jeg købte det kabel Lars foreslog, og det er en delvis success. Dvs. min touch screen virker som før, men jeg kan intet signal få på mit tv

Jeg bruger dette kabel: http://www.av-cables.dk/dvi/dvi_hdmi_kabel/hq_high_quality_d vi_hdmi_kabel_15_m_821_da.html
og har prøvet både via. splitter kablet, og direkte fra mini'en til TV'et. Det er det berygtede 37" philips jeg har, men synes da ikke at have hørt om problemer med hdmi indgangene - eller hvad?

Jeg har sat PC'ens opløsning til 1024x768 og opdaterings frekvensen til 60hz, som der står i tv'et manual.

Er der noget jeg har overset? eller har jeg bare et defekt kabel eller tv?

mvh.
Michael Christensen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu