Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jonasag
Bruger
Oprettet: 22-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
|
Emne: Pioneer 428XD DVB-T tuner Sendt: 28-August-2007 kl. 12:18 |
Hej alle,
Er der nogle som ved, om den DVB-T tuner, som sidder i Pioneers 428XD model kan søge på 177,5 mhz (8 mhz båndbredde), som er der hvor min kabeltv-leverandør har valgt at lægge digi-kanalerne...?
Jeg har hørt, at det ikke er alle digitale tunere, som kan søge på VHF båndet nemlig...
Mvh Jonas
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 12:58 |
jonasag skrev:
Hej alle,
Er der nogle som ved, om den DVB-T tuner, som sidder i Pioneers 428XD model kan søge på 177,5 mhz (8 mhz båndbredde), som er der hvor min kabeltv-leverandør har valgt at lægge digi-kanalerne...?
Jeg har hørt, at det ikke er alle digitale tunere, som kan søge på VHF båndet nemlig...
Mvh Jonas
|
Det kunne de tidligere modeller ikke, og jeg kan ikke tro at de nye kan, da man fraviger "standarden" på den måde som antenneforeningen gør det... desværre... de burde lægge det i UHF båndet også ville det virke også for dem som har tv med indbygget dvb-t tuner
|
Mvh
René
|
 |
Tarkin
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 13:04 |
jonasag skrev:
Hej alle,
Mvh Jonas
|
Ifølge manualen kan 428XD og 508XD både modtage DVB-T signaler i VHF båndet (170 - 230 MHz) samt UHF båndet (470 - 862MHz). Så jo, det skulle kunne lade sig gøre! 
|
 |
Tarkin
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 13:10 |
Det kunne 427XD / 507XD modellerne sådan set også!
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 13:27 |
Det er ikke frekvensen der som sådan er problemet, det er båndbredden på de 8 Mhz som er problemet (8 mhz på VHF båndet kan de interne tunere ikke klare, der er det såvidt jeg ved 7 mhz som er standard og deri humlen ligger).. så jeg er stadig ret sikker på at det ikke vil kunne fungere.
Iøvrigt kan jeg oplyse at Panasonics G10 skærme med DVB-T tunere heller ikke kan, for sådan en har jeg nemlig osse. Min antenneforening har lagt DVB-T signalet ud både på VHF båndet for at dem med de små pakker osse kan tage det digitale signal, men har osse spejlet det signal på UHF båndet sådan at de brugere med TV som har indbygget DVB-T tuner kan fange signalet.
Så jeg har testet det flere gange på både den ene og anden måde manuelt og automatisk om jeg kan få mine skærme til at fange det DVB-T signal som ligger på VHF båndet og det kan ingen af dem hvorimod det som ligger på UHF båndet kører fint, og konklusionen med de tekniske supportere jeg har snakket med har været at det er fordi den båndbredde men bruger på VHF ved DVB-t ikke passer med den standard som skærmene er bygget efter (skal være 7 Mhz jvf standarden, men skal kunne sættes manuelt til 8 mhz førend det vil virke, og det har jeg ikke hørt om nogle interne tunere som kunne endnu)
Redigeret af rhsin - 28-August-2007 kl. 13:37
|
Mvh
René
|
 |
Tarkin
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 14:08 |
Ok, du har testet det i praksis. Respekt for det. 
Men så tror jeg, det forholder sig lige omvendt af, hvad du skriver. Pioneer tv'enes DVB-T tuner kan kun modtage på 8MHz båndbredde, både i UHF og VHF båndet. Men de 7 MHz båndbredde i VHF båndet som mange andre DVB-T tunere også kan klare, kan tunerne i Pioneer tv'ene desværre ikke håndtere... 
|
 |
hik7
Bruger
Oprettet: 26-Marts-2007
Point: 235
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 14:48 |
Jeg modtager mit digital signal over VHF, da min antenneforening har lagt det der....
Det virker da fint på mit PIO 427... (DVB-t modtageren)
(Ved ikke lige om det var det :D)
|
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 15:11 |
Tarkin skrev:
Ok, du har testet det i praksis. Respekt for det. 
Men så tror jeg, det forholder sig lige omvendt af, hvad du skriver. Pioneer tv'enes DVB-T tuner kan kun modtage på 8MHz båndbredde, både i UHF og VHF båndet. Men de 7 MHz båndbredde i VHF båndet som mange andre DVB-T tunere også kan klare, kan tunerne i Pioneer tv'ene desværre ikke håndtere... 
|
det kan sagtens være jeg har byttet om på begreberne jeg ved bare da jeg undersøgte det var der en konflikt og at det i praksis først virkede da vores antenneforening lavede et spejl, se hvordan de i sin tid skrev om DVB-t på antennenettet og efterfølgende om spejlingen så folk med fladskærme med dvb-t tuner kunne gøre brug af det.
Jeg prøvede det af i forbindelse med seneste omlægning af signalerne for et par måneder siden, og der var det kun UHF signalet mine skærme kan få til at virke.
____________ klip fra Skanderborg antenneforenings hjemmeside__
ændring af udbudet.
Digitalt TV - både på VHF og UHF
17. august 2006
Beslutningen om at distribuere signalet både på VHF- og UHF-båndet er truffet på baggrund af, at da vi udover "must-carry" forpligtelsen overfor vore medlemmer med "lille programpakke", også ønsker at servicere de af vore medlemmer, der har investeret i et fladskærms TV med indbygget DVB-T tuner.
Skanderborg Antenneforening distribuerer nu DVB-T signalet på 220,50 MHz (VHF-båndet) og på kanal 44 / 658 MHz (UHF-båndet)
I første omgang bliver opstarten lidt beskeden med blot en enkelt kanalpakke med DR, DR2 og TV2.
Denne første såkaldte "multiplex" ventes senere fulgt op af flere. Potentialet er i alt 7-8 multiplex med hver ca. fire tv-kanaler.
Den videre færd skal nu fastlægges i politiske forhandlinger.
Ved køb af en dekoder til kabel-TV, skal man sikre sig følgende:
- at den kan modtage VHF frekvensområdet
- at den kan indstilles manuelt i modtagefrekvensen
- at den kan indstilles manuelt i båndbredden (8 MHz også i VHF området)
- at den er i stand til at gengive tekstning, text-tv m.m. fra tv-kanalerne
Redigeret af rhsin - 28-August-2007 kl. 15:13
|
Mvh
René
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 15:17 |
hik7 skrev:
Jeg modtager mit digital signal over VHF, da min antenneforening har lagt det der....
Det virker da fint på mit PIO 427... (DVB-t modtageren)
(Ved ikke lige om det var det :D)
|
Hvilken antenneforening benytter du dig af? kan det tænkes at din antenneforening har lagt en spejling af signalet både på UHF & VHF og at det er UHF signalet din skærm fanger?
|
Mvh
René
|
 |
hik7
Bruger
Oprettet: 26-Marts-2007
Point: 235
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 15:36 |
ehm... pas og pas.... :D
Men kan da finde ud af det når jeg kommer hjem....
|
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
|
 |
Axel F
Bruger
Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 89
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 17:17 |
Hejsa.
Jeg bor i skanderborg,og ganske korrekt,der er ingen problemer med det digitale signal.(har PX700)
|
TV...Panasonic PX700
DVD REC...Pioneer 545HX-S
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 28-August-2007 kl. 21:11 |
Axel F skrev:
Hejsa.
Jeg bor i skanderborg,og ganske korrekt,der er ingen problemer med det digitale signal.(har PX700)
|
Nej men det var der til at begynde med, og jeg kontaktede deres butik uden held til at få dem til at ændre holdning, men jeg blev opfordret til at kontakte formanden da de trods alt syntes mine argumenter var gode, så det gjorde jeg så.. og efter en meget behagelig samtale med ham havde de det oppe at vende i bestyrelsen som bakkede op om beslutningen af at spejle signalet sådan at skærme med indbygget DVB-T tuner kunne få glæde af den ægte digitale løsning og det syntes jeg faktisk var rigtigt flot af dem og jeg syntes vi her i området kan glæde os over at have en seriøs og lydhør bestyrelse som de har vist her.
Det tror jeg godt andre antenneforeninger kunne lære noget af 
Jeg har set min 50" skærm med en ekstern dvb-t tuner og billedet er ikke at sammenligne med det billede som skærmen kan vise via den interne digitale tuner så det er efter min mening helt sikkert den digital/analog/digital konvertering som koster kvalitet ved den eksterne tuner
Redigeret af rhsin - 28-August-2007 kl. 21:12
|
Mvh
René
|
 |