|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
KaNo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() Sendt: 29-August-2007 kl. 20:54 |
Jeg har i længere tid snuset rundt herinde og er kommet frem til følgede setup. Nogle kommentarer inden jeg trykker bestil? Processor: Bundkort: Ram: Grafikkort: Kabinet: Powersupply: CPU køler bliver en proff. lille low noise vandkøling som ligger på lager, tunerkort bliver bare en Haupauge 150MCE og tastatur, samt remote bliver MCE kompatible. Samlet ca. pris: 5400Kr. |
|
KaNo
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det har du sikkert overvejet.... Samme ydelse med AMD cpu og onboard grafik til en lavere pris. Men ellers kan jeg se der virkelig er gjort nogle overvejelser med at finde en fornuftig intel core duo løsning... Analog TV-kort har haft deres tid, der er ingen grund til at slås med dem mere og den dårlige billedekvalitet ... Eneste grund kunne være at du får tv-signalet fra en antenneforening, som kun sender analog... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
KaNo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() |
Overvejelserne er gjort omkring onboard og prisen på en hel htpc ville da også ligge en 2000kr mindre, men det er bare ikke modulært nok til mig. Jeg sidder med en analog stofa, så det må blive det analoge Haupauge indtil år 2009 (digital stofa er ikke interessant for mig på nuværende tidspunkt). |
|
KaNo
|
|
![]() |
|
![]() |
Kan det passe at man nemt bliver glemt lidt i det her forum hvis ikke man lige interesserer sig for HDTV on-board bundkort, Antec Fusion kabinetter eller DVB-T modtagelse? Eller er det bare fordi mit setup er for perfekt til at kommentere?
PS. |
|
KaNo
|
|
![]() |
|
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
Umiddelbart ville jeg sige at PSU og CPU er lidt for kraftige.
Har du overvejet E4300 modellen af CPU, og en Seasonic-S12-330? Grafikkort kunne også godt være et passivt 8500GT ? Men det kommer lidt an op om du har planer om 1080p, i software? Jeg bruger i øvrigt selv et ABIT Fatality F-190 HD som har hdmi stik. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Jeg har prøvet at kigge efter noget andet med hensyn til kabinet til en ny HTPC jeg skal til at bygge... (selvfølgelig med onbard grafik og digital modtagelse, har haft digtialt TV lige så længe, som det har været sendt via satellit og med en HTPC). Jeg egentlig lidt træt af de gængse hifi-agtige kasser, som antec, som jeg også har haft stående... Der er lige som lidt uharmomisk i propertionerne, f.eks. meget dybe og høje og derved ikke særlige pæne at se på. Har i flere år haft en Shuttle stående, som jeg synes har et flot kube-design, men den støjer for meget og for lidt plads i den til Tv-kort... Endelig ville jeg mene at et pænt almindeligt PC-kabinet burde kunne bruges, f.eks. dem fra zitech. Hvorfor kan et pænt PC-kabinet ikke være sig selv bekendt, men absolut skal ligne et eller andet hifi-udstyr... Men det holder ikke til TV-møbler, når det kommer til stykket.. (WAF) Men jeg kan godt lide et kube design og nu ser det ud til at termaltake har noget, nemlig en videreudvikling af deres lanbox. http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2091816&l okation= Er dog lidt usikker på om blæserene larmer for meget... Når du satser på core duo, kunne det være interessant om der kunne laves en ordentlig powermangement via speedstep... Redigeret af avh - 31-August-2007 kl. 15:22 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok, tak for hjælpen. Jeg vil lige tænke lidt over tingene til mandag og så bestille delene.
|
|
KaNo
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg syntes da at det ser godt ud du har fundet nogle ting som kun kan komme til at fungere godt. Jeg skal bygge en gamer pc med den samme CPU om nogle dage. Den er pænt nede i pris lige nu.
Også dit grafikkort ser godt ud, det var ikke meget meget strøm det bruger? Det er ellers en af de indvendinger man kunne have mod et selvstændigt grafikkort. Men så kører det jo også. Så så jeg lige at du et andet sted sagde at et selvstændigt grafikkort havde den fordel at man ved en reparation blot kunne bruge et andet i tiden under. Ja, hvis man lige har et? ![]() Det får mig til at foreslå, at du kunne overveje et andet bundkort skønt det er fint det du vælger, nemlig det meget roste fra Asrock der bruger G690 med x1250. Så kunne du jo bare sende dit defekte grafikkort ind og skifte til onboard ![]() LINK Jamen det hedder jo ASRock 4Core1333-FullHD. Passer godt til din CPU, ikke? Har du ikke lagt mærke til de 1333mhz. Nå, ja, det kan jeg se du har med dit valg af bundkort. Redigeret af Ken_T - 01-September-2007 kl. 22:03 |
|
![]() |
|
![]() |
-->Ken_T Nu har jeg fulgt det her forum omkring HTPC i en lille måneds tid og har med stor omhu læst mange af de tråde der omhandler dele til HTPC (inkl. din side). Jeg tror at jeg bliver glad for det her sæt, specielt med det lille profesionelle væskekølingssystem til CPU, GPU og Chipset, hvormed power supply og hdd bliver det eneste som kan støje. Her har jeg valgt en større PSU end normalt, idet den først bliver hørbar over en meters afstand når den leverer mere end godt 400W og så meget kommer jeg ikke til at trække. Jeg har valgt ikke at sætte en stor eller mange større harddiske i min HTPC, men istedet benytte en 1TB NAS server som kan stå perifert, men stadig levere film over 1Gbit netværk til min HTPC. Denne har naturligvis også sleep funktion så den lukker ned så snart den ikke benyttes og dermed også sparer en masse strøm.
|
|
KaNo
|
|
![]() |
|
Sarchasmo ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Det ser da meget fornuftigt ud Du skriver ikke noget om software, men bemærk lige, at Vista MCE + Nvidia +SVHS = hak-hak-hakkende playback Det er blevet væsentligt bedre med seneste Beta-driver, men alligevel ville jeg vælge ATI, hvis du skal bruge SVHS (men det er jeg nok den sidste i landet, der gør |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg skal faktisk benytte SVHS indtil jeg engang får købt en lcd istedet for min 3år gamle 28" philips, så det er da var da godt du sagde det. Jeg vil gå ud fra at jeg ligesom med udskiftningen af tv ville kunne benytte MCE2005 indtil jeg er klar til at forbinde via HDMI uden det hakker? Sådan en har jeg nemlig licens til :-)
|
|
KaNo
|
|
![]() |
|
Sarchasmo ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Sjovt nok ville min konklusion være den omvendte: droppe Nvidia Hvis Nvidia ikke vil lytte til brugerne og ikke forstår, at der findes andet end NTSC, så må de jo føle... Der står i øvrigt lidt mere her |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |