|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 964 |
![]() Sendt: 01-September-2007 kl. 15:45 |
|
Tænk har igen lavet en stortest. Desværre må jeg ikke linke til den (forbudt)men jeg kan da fortælle at deres hovedkonklusion er at LCD har overhalet plasma (he he det skal nok få nogen frem herinde) Testvinderen skulle være en Panasonic tx-32LMD70F til 8000 kr. |
||
Med venlig Hilsen
Johnny |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Ja så den godt, og jeg overvejer faktisk om jeg gider at støtte dem med mit Tænk abb. for hvis de er lisså useriøse med deres øvrige tests så kunne jeg da lisså godt give de penge til velgørenhed, for jeg syntes faktisk i den test at de ikke er deres løn værd, de er totalt misinformerende
![]() |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() |
|
De har vel støttet sig til fagkundskaben.......i Bilka! |
||
![]() |
||
kreissl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 211 |
![]() |
|
Jeg har afmeldt tænk og test af samme grund. Men det var en fuldstænding useriøs dækning af konserveringsmidler i cremer mv, der gjorde udslaget. Hvis deres research generelt var så dårlig, så kunne resten af det de laver heller ikke holde vand; og det lader til at være tilfældet stadigvæk :-)
|
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
|
Ja , det er da rart at vide at ens PLASMA tv er overgået af LCD Men ingen tvivl om at hr og fru danmark følger sådan en test som i tænk.. MVH Redigeret af hopgreve - 01-September-2007 kl. 19:06 |
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Der ligger lidt af deres beskrivelse her Mest utrolige er at i deres blad skriver de ordret som stor overskrift "LCD overhaler Plasma", og det er på et tidpunkt hvor plasma står stærkere end nogensinde med de nye modeller som panasonic og især de nye G8 skærme fra Pioneer, så man må nok konkludere at skyklapperne har været store hos Tænk. Og endnu mere stiller det da spørgsmålstegn ved nogle af deres tidligere tests osse har haft LCD som topvindere.. så måske overskriften skulle have været Tænk er sponseret af LCD mafiaen Her er lidt citater fra artiklen: "Takket være de teknologiske fremskridt scorer flere af Panasonics tv’er de bedste karakterer i kategorien billedkvalitet nogensinde i en Tænk fladskærmstest. Derfor konkluderer ekspertholdet bag testen, at der i øjeblikket ikke er nogen grund til at vælge en plasmaskærm." ”Plasmaskærmene klarer sig rimelig godt, men producenterne bliver nødt til at udvikle dem og gøre dem billigere. LCDskærmene rasler ned i pris, så det skal plasmaskærmene også gøre, hvis de vil følge med på markedet,” mener Rasmus Partsch." "Om plasma indhenter LCD-skærmenes nuværende førerposition, er måske mest interessant for producenterne."
Redigeret af rhsin - 01-September-2007 kl. 19:32 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Joho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: 2100, Denmark Status: Offline Point: 272 |
![]() |
|
Lidt OT. Sjovt. Jeg har lige tidl. i dag talt med kærsten om at Tænk mere og mere bliver et 'livstilsblad' i stedet for et forbrugerblad med seriøse tests og information. Bladet er klart blevet dårligere efter de begyndte at købe flere test ude 'i byen' efter at det aktulle ministerium har fjernet en stor del af bevillingen til Tænks egne test for et par år siden. Bladet er samtidigt steget en hel del i abonnentprisen (sikkert igen noget med de faldene bevillinger under det aktuelle ministerium). Var lidt i tvivl om jeg ville forstsætte abonementet i foråret. Tror pt. ikke at jeg gør det til næste år
|
||
Med god hilsen
John |
||
![]() |
||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
|
Kommer jo an på hvor de får deres tal fra. Bare fordi plasma går frem herinde er det ikke ensbetydende med det er sådan i resten af landet. Spørger du fona eller merlin (i hvert fald her hvor jeg bor), så vil de også sige at LCD rykker fremad. |
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Ja, rhisin. Det var da nogle sjove udtalelser. LCD fører bl.a. fordi de findes i 32" og mindre. Dén del af markedet repræsenterer nok en god sjat.
Mht billedkvalitet er kæden måske hoppet af. Det er jo tydeligvis ikke folk, som er andet end almindelige forbrugere, og som går efter det, de synes er et godt billede - suppleret af sælgere. Nåja, testen hedder jo heller ikke: 'LCD har det bedste kildetro billede' De går nok alligevel ikke så højt op i billedet, når det kommer til stykket - måske mere i alt det andet... (?) Venligst Søren <Edit>Prisfaldet har da i dén grad også ramt plasma. Jeg tænker især på den nyeste Pana- og den forrige Piogeneration</edit> Redigeret af Breddam - 01-September-2007 kl. 21:39 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu er det taget ud af en helhed men jeg læser det faktisk som at nu overhaler LCD Plasma "på kvaliteten" (min tolkning) og det er hen den knækker for mig for stort set alle udtalelser fra tænk tidligere har også været meget LCD orienteret, jeg kunne forstå overskriften hvis der var sket et meningsskifte men sådan syntes jeg ikke jeg opfatter det. Jeg har artiklen liggende som PDF fra Tænks blad. edit her er underoverskriften "Ny teknik gør op med flere af LCD-skærmens hidtidige ulemper. Derfor er der ikke længere grund til at vælge plasma, når du køber nyt tv, mener Tænks eksperter" Redigeret af rhsin - 01-September-2007 kl. 21:41 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Er der nogen der ved hvad der menes med "ny teknik" som forbedrer LCD?
Jamen det er vel altid løbende korrekt både for LCD og Plasma, men hvad er der tænkt på i denne sammenhæng? |
||
![]() |
||
Gerdes ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 12-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 425 |
![]() |
|
Tjaa, nu er "Tænk" jo ikke kendt for den mest seriøse journalistik. Blev en gang ringet op af en sælger for "Tænk", som af en ukendt årsag fik mig overtalt til at tegne et års abonnement. Efter jeg modtog den første udgave af bladet skrev jeg til "Tænk" og opsagde abonnementet for mage til elendigt blad, skal man da lede længe efter. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |