|
Ualmindelig frustreret over Sony og AVCHD |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |||
Kenneth Lund
Bruger Oprettet: 23-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
Emne: Ualmindelig frustreret over Sony og AVCHD Sendt: 20-Juli-2007 kl. 15:21 |
||
Se gerne http://www.kennethlund.dk/blog/?p=219 og kommenter den herinde!
Redigeret af Kenneth Lund - 20-Juli-2007 kl. 15:21 |
|||
Mvh Kenneth WedMore Lund
Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :] |
|||
claus64
Guld medlem Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
Sendt: 20-Juli-2007 kl. 16:17 | ||
Hej Kenneth Ang. softwaren, har du prøvet Tmpgenc 4.0 xpress til at konvertere til DVD-video? Desuden har jeg hørt (men ikke prøvet) at Nero 7 Ultra også kan klare den opgave.
Ang. det med at du ikke kan se dine optagelser i HD på dit TV uden en HD-afspiller... Havde du regnet med det, eller er du blevet lovet det? Jeg mener det er logik at du ikke kan optage noget i HD og så se det i HD efterfølgende med en ganske normal DVD-afspiller. VH Claus Redigeret af claus64 - 20-Juli-2007 kl. 16:18 |
|||
Kenneth Lund
Sendt: 20-Juli-2007 kl. 16:46 | ||
Nej, det har jeg ikke. Jeg har prøvet Nero (kunne jeg ikke få til at køre) og Sony Vegas (som koster en FORMUE).
Nej, det kan være jeg udtrykker mig forkert på det punkt i mit indlæg. Det forventer jeg naturligvis ikke, men da jeg ikke engang har kunnet brænde en ALM DVD, så er jeg jo afholdt fra at se optagelserne (bortset fra afspilning direkte fra kamera, hvilket jo er uholdbart i længden).
Det sidste :) |
|||
Mvh Kenneth WedMore Lund
|||
stigc
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 447 |
Sendt: 20-Juli-2007 kl. 18:33 | ||
jeg har lige investeret i Studio11, og den skulle jo kunne, Men hvis du smider en lille HD-fil på din blog, så skal jeg da gerne prøve... |
|||
Stig
Blot min ringe mening ! |
|||
itjf
Bruger Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 152 |
Sendt: 20-Juli-2007 kl. 18:59 | ||
Du kan hente en HD-fil her: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20060809/zooma268.htm Filerne hedder *.mt2s til "efternavn" - bemærk at det er en langsom side. Jan
|
|||
itjf
Sendt: 21-Juli-2007 kl. 07:31 | ||
Der er andre producenter der laver video-redigeringsprogrammer der understøtter AVCHD, bl.a.: - Pinnacle Jeg forstår dine frustrationer, men du kan ikke forvente at følger et video-redigeringsprogram med ved køb af kamera. Da jeg købte mit Canon kamera fulgte der intet software med. Jeg har besluttet at klappe hesten inden jeg køber nyt cam, fordi jeg ikke har programmer til AVCHD og kameraerne vil være både bedre og billigere næste år. mvh Jan |
|||
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 21-Juli-2007 kl. 10:03 | ||
Hvad er det du ikke kan få til at køre med Nero ? Jeg har hentet et af de klip der linkes til og det kan fint både redigeres og exporteres til DVD via Nero Vision som er med i den samlede Nero7 pakke. Endda med 6 kanals Dolby AC3 og helt smertefrit.
Redigeret af spawn - 21-Juli-2007 kl. 10:04 |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
Kenneth Lund
Sendt: 21-Juli-2007 kl. 11:05 | ||
Det forventer jeg heller ikke - men jeg forventer at den medfølgende software kan gøre filerne til rådighed (eks. konvertere dem til et kendt format eller til DVD) - og teknisk set burde den medfølgende software også gøre det, men det virker ikke og Sonys support kunne umiddelbart ikke fortælle hvorfor. Når jeg forsøger at brænde DVD, arbejder programmet "uendeligt" - timer senere er der stadig ikke sket noget. Når den konverterer til Mpeg2, som kan bruges af andre programmer (eks. min Mac, som bare virker!), så er der ingen lyd på klippene! |
|||
Mvh Kenneth WedMore Lund
|||
Kenneth Lund
Sendt: 21-Juli-2007 kl. 11:06 | ||
Jeg kunne bare ikke finde ud af det :) |
|||
Mvh Kenneth WedMore Lund
|||
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 21-Juli-2007 kl. 11:39 | ||
eh ok - det er ellers så nemt så selv en mac bruger skulle kunne finde ud af det Jeg vil anbefale du prøver med Nero Vision igen, hent den nyeste trial version, og spørg hvis du er tvivl om hvad du skal gøre. Det er altså ultrasimpelt.
|
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
Kenneth Lund
Sendt: 21-Juli-2007 kl. 11:44 | ||
Jamen egentlig ville jeg helst bare have filerne ind på min Mac, men pt kræver det Final Cut, som koster 10.000 kr. - fuldstændig komplet vanvittigt i forhold til bare at skulle dele "turen til sommerhuset" med familien :)
|
|||
Mvh Kenneth WedMore Lund
|||
itjf
Sendt: 21-Juli-2007 kl. 13:33 | ||
Ok. Er du ellers tilfreds med kameraet? Her tænker jeg især på billedkvalitet.. Og manuel fokus - Fungerer det godt? mvh Jan
|
|||
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |