recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til PX70 ejere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål til PX70 ejere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
FeathersMcGraw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til PX70 ejere
    Sendt: 31-August-2007 kl. 20:27

Hejsa

I min søgning efter et nyt tv til at erstatte et dødt 25" Sony Supertrinitron har jeg været langt omkring og er meget tæt på at bestille et 37PX70 (42" er for stort pt.).

Jeg var i Tapeconnestion i dag og se det (42" versionen) og kunne sammenligne med PZ700, Pio 7G og 8G. Jeg har til dato ikke set et eneste LCD der kunne følge med de pågældende plasmaskærme i den overordnede billedoplevelse .

PX70 og Pio 7G var næsten ens - super billeder. PZ700 skuffede mig lidt og jeg oplevede overall billedet dårligere end PX70, selv med en 1080p kilde. Går man meget tæt på kan man godt se forskellen i opløsning men den forsvinder ved bare 1.5 m. Til gengæld manglede FZ700 dybde da den matte overflade stjæler noget af kontrasten og farverne. Pio 428 var selvfølgelig bedst med endnu dybere sort og det bedste billed jeg har set til dato.

Nå, men til mit første spørgsmål: Hvordan fungerer PC forbindelsen mht. aspect-ratio? Her tænker jeg på at laver man 1:1 pixelmapping så må billedet jo blive til et 16:9 selv om der er 1,42:1 på computeren, altså det forkerte aspect-ratio. Hvordan undgår man det, altså forvrænget geometri? Jeg kunne godt tænke mig at bruge skærmen til at se digitalbilleder på i ny og næ og evt spille lidt spil.

Andet spørgsmål: Kan tvet rotere på den medfølgende fod?

Med venlig hilsen og på forhånd tak

Jacob 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2007 kl. 20:31

Hej Jacob, nu har jeg ikke længere er Pana, men jeg mener ikke at det kan dreje på foden. Mit kunne i det mindste ikke.

Tak for de pæne ord om Pioneer 428XD 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2007 kl. 23:22
Nej det kan ikke rotere.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 00:03

Tak for svarerne. Det er jo lidt ærgeligt med foden men det er ikke et krav. Det ville bare være meget praktisk da tv-et vil komme til at stå lidt i vejen på vej hen til en vindueskarnap.

Er der nogen der har forsøgt med pc-forbindelserne?

mvh

Jacob

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1429
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 09:51
Når du bruger VGA forbindelsen på PX70'eren, så optræder skærmen som en alm. monitor på 1024*768 i windows, altså som 4:3.

Dit windows vil så selvfølgeligt blive strukket, hvis du vælger at kører 16:9 på TV'et.
Du har dog også mulighed for at vælge 4:3 format på TV'et så billedet ikke bliver forvrænget, men så for du selvfølgelig sorte/grå bjælker i siden.
I windows media player, kan man vælge hvilken aspect-ratio man vil bruge, så når man afspiller film fra ens PC, at de så bliver vist korrekt på skærmen, og samtidig fylder skærmen ud.
Mvh Jesper
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 16:20

Så fik jeg slået til og har bestilt et 37px70 hos geco.dk til 7899,- ..... god pris synes jeg

Og så håber jeg at leveringstiden ikke er alt for lang da den ikke er på lager .....

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Online
Point: 40674
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 16:35

Hvis ikke du vil vente, så kan du nu og her få det magen til for kun 100 Kr. mere i Elgiganten fra på Mandag.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 18:22
Det havde jeg også overvejet, men jeg kan godt vente og desuden kommer der små 500,- oven i for fragt da jeg ikke har mulighed for at hente det selv. Geco prisen er incl fragt.  
Til top
akerman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2007
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 19:12
pc-forbindelse er lidt af et helvede.... det jeg har fået til at fungere bedst er 1366*768 i powerstrip, men det er langt fra perfekt.

Over VGA.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 22:04

#akerman

Har du prøvet en DVI-HDMI forbindelse i stedet for D-sub stikket?

Til top
moli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 22:14

Hej

Det er som beskrevet ikke muligt at vise et 4:3 signal på PX70 uden at billedet bliver noget langstragt, med mindre du benytter dig af pixel mapping. Jeg har min HTPC koblet til både via VGA og HDMI. Alm pc brug benytter jeg VGA da det står skarpest til den slags, til film mm bruger jeg HDMI inputet. Ved fremvisning af billeder slår jeg over på 4:3 aspect ratio, hvilket jo så giver bjælker, men til gengæld se konen ikke tyk ud på alle feriebillederne.

Morten

Morten L

HTPC: Antec Fusion / ASUS DVBviewer /

Display: TH 37PX70

Squeezebox'es / Vortexbox
Til top
akerman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2007
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 08:23
feathers - nej har ikke prøvet HDMI. efter hvad jeg kan læse på udenlandske fora fungerer VGA bedst til pc->px70.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu