Hejsa,
Vi skal have nyt TV. Tv’et skal passer ind i et hul i væggen og derfor er 37” max størrelsen.
Jeg er kommet frem til at valget enten skal være et Panasonic TH-37PX70EA Plasma TV eller det helt nye Philips 37PFL9632D LCD.
Tv’et skal bruges til 80% TV via TDC kabel TV (analog signal), 15% DVD og ca. 5% Playstation (ikke vigtig).
Problemet er at TV vil blive placeret på sådan en måde, at der vil være direkte solskin fra 2 vinduer fra syd, som vil kunne skinne direkte ind i tv’et i dagtiden. Afstanden fra vinduerne til Tv’et er ca. 4 meter.
Jeg ved at Panasonic’en er et utrolig vellidt og populært TV og især med analog TV signaler, skulle det kunne gengive billeder super godt. Jeg er dog lidt i tvivl om der vil bliver problemer med genskin fra solen i Tv’et, da plasma teknologien har tendens til meget genskin.
Philips 37PFL9632 er et hel nyt TV og indtil videre har jeg ikke kunne finde nogle tests af denne model. Dog siger dem der har købt det, at det har meget fine billeder. Da Philips modellen er et helt nyt TV har det også nogle rimelig gode specifikationer - så som:
Perfert Pixel
Ægte HD 1920 x 1080 Pixel
3ms response tid
100Hz clear LCD
Derudover har Philips’en anti refleksbehandlet skærm og lys-sensor, som gør at Tv’et indstiller sig efter lys intensiteten i rummet.
Som sagt er jeg meget i tvivl om jeg skal hoppe på plasma’en og den lidt ældre Panasonic eller om jeg skal vælge det nyeste fra Philips med Ægte HD opløsning og fine specifikationer og måske ikke så store problemer med genskin.
Alle inputs og erfaringer etc, der kan bidrage med mit svære valg er meget velkommen.
Mvh.