recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cyberport.de "Vorkasse" betaling?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCyberport.de "Vorkasse" betaling?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Emne: Cyberport.de "Vorkasse" betaling?
    Sendt: 22-August-2007 kl. 10:38
Hej,

Jeg har lige bestilt en Onkyo A/V reciever via Cyberport.de, på hvad jeg troede var forudbetaling (vorkasse)?

Er der en af jer der kan fortælle mig hvordan proceduren for betaling via cyberport.de er? Jeg troede jeg skulle betale med kreditkort inden bestillingen gik igennem...

Mit tysk er sgu ikke hvad det har været

Mvh,
David
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 10:39

Prøv at sende dem en mail på engelsk.

mvh Christian
Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 10:44
hej hej,

jeg har benyttet netop Cyberport i forrige måned (sr 605), og jeg betalte da DHL afleverede maskinen på mit dørtrin.

Jeg mener at du får forskellige muligheder når du betaler, herunder vorkasse og nachnahme (efterkrav).

så spørgsmålet er hvad du har sat kryds ud for :-)

Christian
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af beauville beauville skrev:

hej hej,

jeg har benyttet netop Cyberport i forrige måned (sr 605), og jeg betalte da DHL afleverede maskinen på mit dørtrin.

Jeg mener at du får forskellige muligheder når du betaler, herunder vorkasse og nachnahme (efterkrav).

så spørgsmålet er hvad du har sat kryds ud for :-)

Christian


Ok. Jeg har sat kryds i Vorkasse (ohne Reservierung).
Nu har jeg sendt en mail afsted til dem - så må vi se hvad de siger til det.

Mystisk...jeg mente da bestemt at Vorkasse var forudbetaling.

/David
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 10:52

jeg bestilte også gennem Cyberport.de - men de kunne slet ikke levere Onkyo 605B - blev ved med at udskyde lev.tid

Til sidste valgte jeg at annullere ordren og bestille hos schlauershoppen - 3 dage og min Onkyo stod på bordet. ( bestilte fredag og fik mandag )

Det kostede godt nok lidt ekstra 477euro Cyberport 539eure schlauershoppen , men tilgengæld fik jeg også varen  og hold kæft hvor er jeg glad for den.

Mht betaling så kan du vælge vorauskasse (forudbetaling) nachnahme (efterkrav)

Jeg valgte at betale med kreditkarte hos Schlauershoppen dvs forud men med sikkerhed. Det skal siges at de ikke har trukket penge for købet endnu her 10 dage efter leveringen  he he

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 13:09

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Oprindeligt skrevet af beauville beauville skrev:

hej hej,

jeg har benyttet netop Cyberport i forrige måned (sr 605), og jeg betalte da DHL afleverede maskinen på mit dørtrin.

Jeg mener at du får forskellige muligheder når du betaler, herunder vorkasse og nachnahme (efterkrav).

så spørgsmålet er hvad du har sat kryds ud for :-)

Christian


Ok. Jeg har sat kryds i Vorkasse (ohne Reservierung).
Nu har jeg sendt en mail afsted til dem - så må vi se hvad de siger til det.

Mystisk...jeg mente da bestemt at Vorkasse var forudbetaling.

/David

Jamen der da helt korrekt - Vorkasse er forudbetaling, normalt via en bankoverførsel eller lignende. Og det er en rigtig dårlig ide når man handler på nettet, idet pengene er tabt hvis et eller andet går galt.

/Peter

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 13:46

men ved danske forhandlere (som jeg lige umiddelbart kunne finde på nettet) koster onkyo 605 receiveren 4300 og 4600. Kan det overhovedet betale sig, at købe i tyskland, når man kun får en besparelse på 300 hhv. 600 kr.??

Nu ved jeg ikke om de 539€ var med eller uden fragt, men under alle omstændigheder vil jeg da mene, at der i forhold til reparation mv. vil være penge at spare ved at købe den 3-600 kr. dyrere i DK.

Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

men ved danske forhandlere (som jeg lige umiddelbart kunne finde på nettet) koster onkyo 605 receiveren 4300 og 4600. Kan det overhovedet betale sig, at købe i tyskland, når man kun får en besparelse på 300 hhv. 600 kr.??

Nu ved jeg ikke om de 539€ var med eller uden fragt, men under alle omstændigheder vil jeg da mene, at der i forhold til reparation mv. vil være penge at spare ved at købe den 3-600 kr. dyrere i DK.

Ingen kunne skaffe varen i DK da jeg bestilte - derfor jeg valgte tyskland .

Håber ikke lortet går i stykker - krydser fingre ( hvor kan du købe til 4300 i dk ?????? )

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 16:11

Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

Ingen kunne skaffe varen i DK da jeg bestilte - derfor jeg valgte tyskland .

Håber ikke lortet går i stykker - krydser fingre ( hvor kan du købe til 4300 i dk ?????? )

http://avantix.dk/catalog/product_info.php?products_id=1320& amp;from=pricerunner

Det skal siges, at jeg endnu ikke har søgt rigtigt grundigt på det. Og så er prisen også 4400 og ikke 4300 - men jeg huskede bare de 2 første cifre.

Jeg lavede bare en hurtig søgning. Men jeg ved så ikke om det er parallelimport eller hvad. Jeg ved bare den ikke findes på hifipriser.

Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 22:38

så vidt jeg ved er det paralleimport , dvs ligeså dårligt stillet som køb i tyskland. rettelse de har trukket pengene i dag 4267 kr alt incl.

Prøv at køb den igennem autoriseret forhandler (5600 kr) så er der da lidt at spare. som udgangspunkt skulle jeg også kun betale 3850 kr i tyskland - men min tålmodighed løb tør.

-Morten

ps. det er en super fed receiver - kan kun anbefales tysk eller ej

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2007 kl. 00:18
Der er ingen netbutikker der er aut. Onkyo forhandler det kræver et demo rum mm. Stort set alle de netbutikker herhjemme kan ikke levere dem for tiden i hvert tilfælde de større modeller?
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

jeg bestilte også gennem Cyberport.de - men de kunne slet ikke levere Onkyo 605B - blev ved med at udskyde lev.tid

Til sidste valgte jeg at annullere ordren og bestille hos schlauershoppen - 3 dage og min Onkyo stod på bordet. ( bestilte fredag og fik mandag )

Det kostede godt nok lidt ekstra 477euro Cyberport 539eure schlauershoppen , men tilgengæld fik jeg også varen  og hold kæft hvor er jeg glad for den.

Mht betaling så kan du vælge vorauskasse (forudbetaling) nachnahme (efterkrav)

Jeg valgte at betale med kreditkarte hos Schlauershoppen dvs forud men med sikkerhed. Det skal siges at de ikke har trukket penge for købet endnu her 10 dage efter leveringen  he he



Jeg har taget dit råd og her til morgen bestilt en 605'er fra schlauershoppen. Den stod som værende på lager, så jeg regner med at have den omkring tirsdag. Glæder mig som et lille barn - samlet pris 567 euro, ca. 4200,- Godt nok lidt over budgettet, men så håbet jeg også at være "fremtidssikret" en smule
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu