|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||||
videoguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
![]() Sendt: 05-September-2007 kl. 14:29 |
||||||
Jeg kan på min Pio 508XD tune kanalerne manuelt ved at indtaste en frekvens i MHz, men jeg aner ikke hvilke frekvenser de enkelte kanaler ligger på i vores fællesantenne, men jeg kender kanalnummeret. Hvordan kan man convertere frekvens til kanal?
|
|||||||
![]() |
|||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||||||
Du bør have fået udleveret en kanalliste, hvis i har jeres eget fælles antenneanlæg. Du kan ikke "konverter" fra kanalnummer til frekvens, mig bekendt.
|
|||||||
![]() |
|||||||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
||||||
Hej videoguy,
Se dette link for kanal og frekvens sammenhæng i det "europæiske" PAL-B/G system. Du skal bruge "Picture Carrier MHz" kolonnen til dit Pioneer TV. Edit: San Bergmans site, som linket til ovenfor, er flyttet til sbprojects.com /Lars Redigeret af laursen - 05-September-2007 kl. 15:42 |
|||||||
Redaktør, recordere.dk
|
|||||||
![]() |
|||||||
videoguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
||||||
Tak! det var lige det jeg søgte |
|||||||
![]() |
|||||||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
||||||
Prøv at læse her: http://de.wikipedia.org/wiki/Kabel_Fernsehen men du skal vide, frekvenserne angives list forskelligt for samme kanal. Tag fx VHF kanal 5
Her er der tale om alle frekvenser mellem 174 Mhz og 181 Mhz. Nogle gange vil du se nedre grænse 174 Mhz nogle gange det analoge 'hovedsignal' eller den digitale frekvens, der går fra midten af frekvensområdet og ligger helt symmetrisk deromkring. Det er den samme kanal, der tales om. Bemærk at udenfor vesteuropa anvendes en anden kanal opdeling for VHF. Visse antenneforeninger anvender pt. en 8 MHz østeuropa VHF kanal til at videresende DVB-T jordpaseret digitalt TV ( DVB-T). Lars |
|||||||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||||||
![]() |
|||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||||||
Alternativt kan man jo anvende automatisk kanalsøgning, og sorterer dem bagefter, det tager jo ikke mange minutter. |
|||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |