recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video gennem forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideo gennem forstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 383
Direkte link til dette indlæg Emne: Video gennem forstærker
    Sendt: 06-September-2007 kl. 08:58

Hejsa.

Jeg har aldrig nogen sinde forstået pointen i at køre videosignaler gennem ens forstærker. Det kan da alt andet lige, kun give et ringere slutresultat, når signalet skal igennem et ekstra led...

Hvad er fidusen? Der må jo være en jeg totalt overser, når alle surroundforstærker har video ind- og udgange.

Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 10:18

Hej BorreBoy.

Jeg tror ofte at pointen er at man kan tilslutte alle sine afspillere (DVD, Blu-ray, HD-DVD osv) til recieveren, og derfra nøjes med at sende ét kabel til tv'et. Dette er jo lækkert hvis man har hængt sit tv op.

Derudover er der mange af de lidt større Recievere i dag, som har en scaler indbygget, og derfor vil kunne sende signalet ud i f.eks. 1080P, selvom det kommer fra en kilde der sender ud i en lavere opløsning.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 10:59
Ja, jeg sidder jo med tre component-maskiner og kun én component-indgang på fjernsynet. Jeg regnede egentlig med, at jeg ved tilføjelsen af en SR4001 mellem konsollerne og fjernsynet ville miste lidt billedkvalitet, men tabet kan umiddelbart ikke ses, så jeg er jo godt tilfreds, og nu slipper jeg så for at bakse med at skifte stik omme bag fjernsynet hele tiden. Det samme gælder for HDMI, selvom jeg selvfølgelig ikke regnede med at der ville være et kvalitetstab der, hvilket der selvfølgelig heller ikke er. Her fik jeg så bare én HDMI-indgang mere, som jeg havde brug for nu der var både DVD, HD DVD og PS3 der skulle bruge HDMI.
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 00:33

Jeg benytter også min receiver som billed og lyd switch - og det fungerer fortræffeligt og antallet af kabler til tv'et er væsentligt nedbragt.

Du kan se min opsætning her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13482

Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 07:21

Det kommer an på om der er en Video-scaler i A/V receiveren...

Fx. på Onkyo's nye maskiner (især 875 og 905) de har en indbygget Silicon HQV Reon chip, og der bliver signalet jo langt bedre end tidligere (med mindre du selvfølgelig afspilleren HD-DVD/BD...

mvh Zirio

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu