Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kenneth Jensen
Ny bruger
Oprettet: 13-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: Sony KDL-40D3000 på TDC kabel Sendt: 03-September-2007 kl. 17:01 |
Tja, jeg kan simpelthen ikke bestemme mig. Havde i sidste uge en post omkring et Pana 70, men er ikke helt sikker på at det er det jeg skal bruge (plus at jeg er skide ræd for at kæresten eller knægten skulle glemme at slukke for det, så man så sidder tilbage med Burn In).
Nå, tilbage til topic. Kan jeg undvære feks en Selector og så stadig have digitalt signal på Sony KDL-40D3000?
Mvh Kenneth Jensen
Redigeret af Kenneth Jensen - 03-September-2007 kl. 17:02
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40685
|
Sendt: 03-September-2007 kl. 19:01 |
Du skal dertil anskaffe et Viaacess CA modul og et Smartcard.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
 |
Kenneth Jensen
Ny bruger
|
Sendt: 04-September-2007 kl. 07:47 |
Dvs at man alligevel får en udgift ved det ud over fjernsynet
|
 |
jakobbirk
Bruger
Oprettet: 07-Maj-2006
Point: 170
|
Sendt: 04-September-2007 kl. 09:15 |
Kenneth Jensen skrev:
Dvs at man alligevel får en udgift ved det ud over fjernsynet  |
Ja det vil du få. Viaccess CAM kan vist fås for 500-800 kr. TDC kortet koster ca. 200 kr. årligt.
D3000 serien kan ikke tage TDC digitale HD-kanaler. Der skal du vente til senere på året hvor W og X serien får nye modeller, der vist også bliver noget dyrere.
Nogle brugere har rapporteret om at D3000 "glemmer" de digitale TDC kanaler. Muligvis når HDMI indgangen bruges til noget. TV'et skal herefter tændes og slukkes på kontakten for at fange dem igen. Jeg går i spænding og venter på mere info om problemet inden jeg køber :-)
|
 |
Kenneth Jensen
Ny bruger
|
Sendt: 04-September-2007 kl. 16:43 |
Hej Jakop.
Tak for infoén der, det har jeg ikke hørt/læst fra andre sider. Overvejer i stedet om jeg så skal få en box til Canal Digital.
|
 |
jakobbirk
Bruger
|
Sendt: 04-September-2007 kl. 21:52 |
Det er her på recordere.dk at jeg har set nogle have problemet. Prøv at skimme trådene om D3000 igennem. Måske læser de her og kan give en status?
|
 |
Mich
Junior bruger
Oprettet: 11-Januar-2007
Point: 29
|
Sendt: 06-September-2007 kl. 11:42 |
jakobbirk skrev:
Det er her på recordere.dk at jeg har set nogle have problemet. Prøv at skimme trådene om D3000 igennem. Måske læser de her og kan give en status? |
Hej Jacob
Jeg har en 40D3000 og bruger TDC Kabel. Jeg har det problem at den ca. en gang om ugen kan finde på at ikke kunne finde kanalerne. Så skal den lige slukkes og tændes på toppen af TVet - så virker det hele igen.
Jeg tror efterhånden mest på at det er en softwarefejl i selve CAM-modulet. Hummelmose har bestilt det lidt dyrere SONY-modul hjem. Vi venter spændt på at se hans erfaringer hermed.
Jeg er ellers rigtig glad for TVet som med de digitale kanaler leverer et billede som er tæt på DVD niveau (elt efter materiale selvfølgelig).
Det har taget mig lidt tid at få alle indstillingerne på plads, bl.a. skal man ikke bruge lyssensoren, som om aftenen vil give et alt for trist billlede. Omvendt skal man også holde sig fra "Vivid" billedet som giver "overbelyste" billeder. Movie mode er en fin ting som giver de bedste filmoplevelser efter lidt lysere justering.
Jeg kan kun anbefale TVet. Jeg har selv valgt det som det bedste LCD billede med standard definition materiale (det er jo det vi ser mest af -trods alt). Sonys nye X og W3000 modeller er sikkert bedre på opløsningssiden, men det kan man jo kun opleve med rigtige HD film og til 10.000 kr mere.
mvh Mich
|
 |
jakobbirk
Bruger
|
Sendt: 07-September-2007 kl. 15:43 |
Hej mich, super at du vendte tilbage med svar. Jeg har haft to ting med D3000 som har holdt mig tilbage. Det ene er problemet med kanalerne, men hvis der er chance for løsning ved at bruge andet CAM så er det jo fint. Det andet var ingen HD kabel tuner, men jeg har overbevist mig selv om at det ikke gør det store endnu - kigger på 40" modellen.
Så nu venter jeg bare at mine to knægte kommer til verden inden for den næste 1½ måned, så skal jeg købe fars-barselsgave til mig selv :-)
.... selvom nogle vil påstå jeg ikke får tid til tv
|
 |
Mich
Junior bruger
Oprettet: 11-Januar-2007
Point: 29
|
Sendt: 08-September-2007 kl. 22:53 |
jakobbirk skrev:
Hej mich, super at du vendte tilbage med svar. Jeg har haft to ting med D3000 som har holdt mig tilbage. Det ene er problemet med kanalerne, men hvis der er chance for løsning ved at bruge andet CAM så er det jo fint. Det andet var ingen HD kabel tuner, men jeg har overbevist mig selv om at det ikke gør det store endnu - kigger på 40" modellen.
Så nu venter jeg bare at mine to knægte kommer til verden inden for den næste 1½ måned, så skal jeg købe fars-barselsgave til mig selv :-)
.... selvom nogle vil påstå jeg ikke får tid til tv
|
HA! Jeg er selv far, så jeg kan bekræfte at du får andet at tage dig af ;-) Og så to styk på en gang ! Sørg nu for at give "mor" fri fra børnene (når du ellers kan overtale hende) - det er en god investering som gør at hun måske endda får lidt overskud til parforholdet også ;-)
Nå men det er jo teknik det her forum handler om. Efter en måned med et godt LCD TV med indbygget kabeltuner er jeg ikke til sinds at slippe den igen. TV-signalets kvalitet betyder jo immervæk mindst lige så meget som panelet, og det er sku da smart at have det i samme kasse. Min eneste klage er at harddiske-recorderen ikke også har kabeltuner. Ofte optager jeg udsendelser med TVets tuner for at bevare kvaliteten, men så er TVet jo låst :-( Men mon ikke næste års harddisk-recordere får kabeltuner også ? Eller måske de næste TV får to tunere hvoraf den ene kan sende sit signal til en recorder. Eller allersmartest - recorder indbygget i TVet - jo færre apparater jo bedre.
mvh Mich
|
 |
PPD77
Super bruger
Oprettet: 31-August-2007
Point: 257
|
Sendt: 08-September-2007 kl. 23:00 |
Hej!
Jeg har netop investeret i D3000 idag og indtil videre er jeg godt tilfreds. Har ikke fået fat i udstyret til at kunne se digitalt tv, men synes egentlig analog er overraskende godt. Så fodboldkampen her til aften og det synes jeg egentlig også gik rigtig godt. Ikke nogen form for hakkeri eller lignende.
Nå, men har ikke haft det ret lang tid, så jeg er nok ikke den som skal "fælde dommen" over TV'et endnu. Synes bare lige jeg ville give mine besyv med..:-)
|
 |