|
|
Besvar ![]() |
Side 123 19> |
Forfatter | |||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() Sendt: 16-Februar-2007 kl. 13:27 |
||
Hej Alle Så kom Toshiba HD XE1 endelig hertil Den store Toshiba har været forsinket, men nu nåede den endelig på markedet, og vi fik dermed også vores eksemplar her på recordere.dk Jeg regner med at udseende er det samme som på den mindre HD E1. Det eneste jeg vil sige, er nøj hvor er det et flot bearbejdet kabinet. Svært at fange på fotos. Det er sort børste aliminium, virkeligt lækkert lavet. Fjernbetjeningen er også pæn, og i forhold til de sædvanelige grå plast-modeller så matcher denne i design. En ting som springer i øjnene når man ser den bagfra, er de manglende SCART stik. HD DVD bruger HDMI, og Toshiba har derfor ikke puttet nogen SCART stik ind i denne model. Der er dog diverse udgange aligevel, så hvis man ønsker kan man sende signalet til SCART aligevel (med et special kabel). Bemærk også de separate udgange hvor lyden er dekodet. Det er der fortsat nogen som efterspørger, men den slags bliver mere og mere sjældent. Der er både optisk og coax digital lyd. Bemærk også netværks-stikket, der skal bruges til den interaktive del af HD DVD - samt firmware opdateringer via internet. ============== Jeg har ikke nået at lege så meget med den endnu, men fik da set det meste af Apollo 13 i HD i går - på projektor - og det var ret flot. /Lars Redigeret af Lars - 17-Februar-2007 kl. 11:27 |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Hej Alle Her er en tysk anmeldelse af den: AreaDVD anmelder Toshiba HD XE1 De er tydeligt begejstrede. Den ryger i deres "referenz klasse", og de skriver den i sammenligning med Denon DVD-3930 (kr. 11.000) klarer sig fremragende. Så det lader til at man ikke kun får en HD DVD afspiller for de ca. 7000 kr den koster, men også får en særdeles god DVD afspiller med i købet. /Lars Redigeret af Lars - 17-Februar-2007 kl. 11:27 |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Alle AreaDVD har en masse plusser. Men et af deres minusser har jeg også bemærket her - blæseren kan høres. Ok, man kan ikke høre den når DVD-filmen er på. Men blæseren udelukker ihvertfald anvendelse som CD afspiller her. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||
Hej Lars - så meget tillykke med herligheden. Blæseren - pudsigt jeg kan dårligt høre min - nej - nej - jeg har ikke nedsat hørelse |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har du fået din HD-XE1 nu? Her begynder blæseren at køre højlydt efter nogle timers drift. /Lars Redigeret af Lars - 17-Februar-2007 kl. 11:27 |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||
Hej Lars - næh nej. Jeg har jo kun lille-broderen. Og tænkte bagefter, at det kunne jo være forskel på blæseren i de 2 modeller. Men som sagt min E1 er nu ret lysløs. Til gengæld kører blæseren hele tiden. I øvrigt kan jeg tilføje, efter at have kigget på dine billeder, at udseendet ikke er helt det samme. E1 er flot, men mere "standard", og fjernebetjeningen er heller ikke helt den samme. Men jeg glæder mig til hvis I tester storebror Redigeret af Hother - 16-Februar-2007 kl. 15:21 |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
||
Jeg har også lillebroderen og kan helt klart genkende det med blæseren. Det er ikke en specielt irriterende lyd, men der en generel susen, som jeg i hvert fald lægger mærke til når jeg slukker den. Under alle omstændigheder vil jeg dog mene, at HD-DVD-afspillerne egner sig uhyre dårligt som cd-afspillere, ikke alene pga lyden (jeg har ikke prøvet), men fordi maskinen stadigvæk er så langsom og tung rent betjeningsmæssigt, at det må føles som at starte en computer for at høre en cd. Dvd-afspillere er i forvejen eksemplarisk langsomme til at loade (sammenlignet med en ren cd-afspiller), men her er det dog et niveau værre. |
|||
![]() |
|||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
||
Jeg er ikke spor misundelig
![]() Jeg var selv en tur fordi den lokale El-gigant (Nørrebronx). De havde sørme en Panasonic blu-ray stående, til 12.000 kr ![]() Redigeret af Stampe - 16-Februar-2007 kl. 17:24 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
aaahhh Stampe nu må du da styre dig, du skal da have en HD afspiller - ikke Blu Ray. Hvorfor dog give dobbelt så meget for noget som ikke er bedre?
![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
||
Jeg har skam ikke bestemt mig endnu.
Nævnte bare lige pana'en for hidtil synes jeg kun at have se hd-dvd i el-giganten. Så nej - jeg er ikke køber til din afspiller ![]() Redigeret af Stampe - 16-Februar-2007 kl. 18:13 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, modellerne er ikke ens. Så hvem ved, det kan også være elektronikken i HD-XE1 kræver mere køling.
Jeg gjorde det modsatte - og kiggede lidt på HD-E1 i Elgiganten i dag Og du har helt ret, den lille E1 ser mere "normal" ud mens XE1 er sortlakeret børstet aluminium. XE1 ser derfor meget mere "eksklusiv" ud. Det samme gælder dens fjernbetjening, selvom AreaDVD i anmeldelsen syntes bedre om selve layoutet på E1'erens. Det er faktisk svært at gengive det sorte alu på billeder. Jeg syntes ikke helt det lykkedes ved mine.
Det er meningen at MichaelS skal anmelde den. Først skal den dog lige bruges til at teste nogle andre ting /Lars Redigeret af Lars - 17-Februar-2007 kl. 11:28 |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
sommelle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Hjemme :) Status: Offline Point: 1365 |
![]() |
||
Nej Lars. AreaDVD er meget positive over for stort set alt. Der er sikkert en god livsindstilling, men giver ikke neutrale tests. m.v.h. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 19> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |