recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology eller Ready Nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology eller Ready Nas

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology eller Ready Nas
    Sendt: 09-September-2007 kl. 12:57

Hejsa.

Jeg vil gerne finde en ordentlig Nasserver. Jeg ved godt at der er omkring 400 indlæg om dette for tiden.

Det er vigtigt at den kan fungere med en ordentilig ftp-adgang. Med en del daglig brug. Det er til et mindre firma.

Derudover skal den fungere sammen med en dreambox 7025. Og sammen med husets pcere.

Og eventuelt med en Noxon/squeezebox ell. lign.

Jeg hælder mest til Synology Cubestation Cs 407. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=379243

Eller Ready NAS NV+ som er blevet anmeldt af Hummelmose her på siden.

En anden mulighed er en thecus http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=162938

Håber der er nogen der kan hjælpe mig på vej.

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 10:23
Jeg har en 406'er. Den 407'erens forgænger. Den kører meget fint, og ftp er absolut intet problem for den.
Så, hvis det er det eneste, du skal bruge den til, kan jeg anbefale en 407'er, som er den billigste af de skitserede løsninger.
Ville 207'eren ikke være god nok? Den kan også køre RAID

Venligst
Søren
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 17:10

Tak for hurtigt svar.

Det lyder godt. Jeg tænker at jeg napper 407éren, så løber jeg ikke tør for diskplads lige så hurtigt.

Der er ingen problemer i at streame musik/film fra den..?? Der blev nævnt noget om at den måske havde lige i underkanten af ram.?

Jeg var lige på SHG´s side for at bestille. Men så er de både en der hedder cs-407 og en der hedder cs-407e. hvad er mon forskellen på de 2.?

Jonas

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 17:19

407e har en langsomere CPU og halvt så meget RAM.
Du kan finde alle specifikationer på:

http://www.synology.com/enu/index.php

m.v.h.

Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 18:33

Jamen fornemt..

Tak

Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 22:08

Hej igen.

Nu har jeg netop modtaget min Synology cs-407.

Men inden jeg sætter det hele igang har jeg lige læst lidt på synologys site.

Der står et sted at linux kun er understøttet vi en webbrowser.

Det forstår jeg ikke helt.

Betyder det at jeg vil få problemer med at få den til at køre sammen med dreambox 7025?

Det er min tanke at sætte harddisken fra dreamboxen i Synologyen og så have adgang på den måde.

Til top
MikkelAnd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 23:24

hejsa

Jeg har selv en cs407e (modellen med lidt mindre RAM), og jeg bruger den til følgende

1. normalt filshare fra mine vista og XP computere. Ingen problemer overhovedet
  2. mapper 2 drev fra min AppleTV (afp protokollen) til afspilning af film og musik. Ingen problemer overhovedet

Har rodet noget med den indbyggede PhotoStation, men synes ikke der er nok muligheder for "skinning" så jeg kan få det til at se bare lidt pænt ud.

I den nyeste firmware er der kommet en "filestation" hvor man logger ind via et webinterface og den vej har adgang til filer.

Derudover så har jeg installeret

1. inadyn, som er en DYNDNS klient man selv kan konfigurer. den integrede er ret basal.
  2. Asterisk. Telefoncentral. Bare for sjov. Den er ikke konfigureret eller i brug - skulle bare se om jeg kunne få den til at køre.
  3. Og som start på det hele så har jeg aktiveret Telnet så man kan komme "ind i den" og pille.

Selve NAS'en er bestykket med 4x500 Western Digital diske opsat i RAID 5. Jeg kan anbefale at  man lade den "builde" RAID'et inden man begynder på filkopiering - det går noget langsomt med skrivning til RAID'et samtidig med at den lever verify på RAID'et.

Eneste problem jeg har med den er at jeg ikke kan få den til at laver power-down. Selv uden nogen PC'ere tændt kører den konstant. Den larmer ikke SÅ meget, men man kan sagtens høre den.

Den understøtter Gigabit (jumboframes), men da intet at mit andet udstyr understøtter det har jeg ikke aktiveret det..

Alt i alt er jeg meget glad for den og kan fint anbefale den til andre.

/mikkel

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 00:09
406'eren er også stort set problemfri, når man undtager hibernation.
Den laver uprovokeret spin-up efter en tid, og det er ikke så fedt, at den kører i de cykler, og så er det nok sundere for diskene at være tændt hele tiden. Jeg prøver stadig at finde hoved og hale i den problematik...

Ellers er den hele familiens fil-, print- og medieserver, og vi mærker ikke noget til, at den skulle have begrænsninger ifm med Linux. At det er Linux, der er styresystem, tænker vi aldrig over.

MikkelAnd, dyndns? Hvad er det for noget?

Venligst
Søren
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 00:41

Dydns er er en service som mapper IP adresser til hostnames. Da jeg ikke kan regne med at have den samme IP adresse (Tele Greenland har kun dynamiske IP adresser på deres ADSL net) sørger Inadyn for at opdatere min dyndns adresse.  På den måde kan jeg have en hjemmeside kørerende som altid kan tilgås på http://MinDynDNS.dyndns.org

/mikkel

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 00:47
Ja, jeg tænkte nok, at det var sådan noget snedigt noget Så skal man bare have POP3- og smtp-server på NAS'en. Hvordan gøres det?

Venligst
Søren
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 00:54

Jeg har ikke rodet med SMTP og POP3 endnu da Tele Greenland blokerer for indgående SMTP (port 25) på alle ADSL forbindelser... Men jeg mindes da et (evt. flere) forum på www.synology.com som handler om det.

/mikkel

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2007 kl. 00:58
Ja, men der er vist ikke fundet frem til noget endnu.
smtp er ikke så vigtig, idet man oftest kan få udbyderen til at klare dén del. Det er vigtigere med POP3, idet man jo så kan håndtere alt domænerelateret med sin Synology.
Eller er jeg bare ikke opdateret?

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu