|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Jimmi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
![]() Sendt: 06-September-2007 kl. 15:04 |
|
Jeg har købt en subwoofer fra Podspeakers: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/pod speakers_minibass_subwoofer_soelv.htm Sælgeren nævnte at det er bedst at bruge et liniekabel(?) fremfor et decideret subwooferkabel. Hvis jeg kigger inde på www.av-cables.dk hvad er det så jeg skal købe? Jeg har tænkt mig at købe højttalerkabel fra Supra til selve højttalerne, så hvis de også laver noget jeg kan bruge til subwooferen så vil det være fint. Det er denne stereoforstærker den skal kobles til: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/nad_c 320bee_forstaerker_nad_graa.htm |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Ja det giver jo også en hel del mening. Det er jo præcis derfor at der laves subwoofer kabler, netop for at det er bedre at købe nogle andre. Jeg behøver vel næppe sige, at ovenstående er smæk fyldt med sarkasme Et dårligt afskærmet kabel, hvad enten det er linie eller sub, det vil du lyn hurtigt opdage ikke rigtig spiller, for din sub begynder at brumme voldsomt!
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
http://www.av-cables.dk/subwoofer_kabel/phono_subwoofer_kabe l_43_da/
|
||
![]() |
||
Jimmi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
![]() |
|
Jamen, det er jo netop decideret subwoofer-kabler dem der? Men hvis du mener jeg er bedst tjent med sådan et Supra subwoofer-kabel, så er det vel det jeg må købe. Jeg nøjes dog med 2 meter ;). Redigeret af Jimmi - 06-September-2007 kl. 21:44 |
||
![]() |
||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
Du vil aldrig gå galt i byen med et Supra Subkabel, de er rigtige gode ![]() |
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
Øh, hvad er forskellen på et subwoofer kabel og et line-kabel da? Det eneste jeg kan komme i tanker om, er at jeg kunne forestille mig at et sub-kabel sælges i større længder og at man som regel kun køber et styk. |
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Jeg tror et subwoofer kabel skal være ekstra afskærmet for bedste resultat, som nævnt kan jo netop brum være sællig hørbart i en subwoofer, hvis det opsamles.
Så et kabel med dobbelt afskærmning, det vil være et kabel med folie afskærmning og desuden en en normal strømpe af flettet metal, vil være det rigtige. Og så er det nok optimalt at der er brugt OFC kobber i kablet. Tror ikke det fås meget bedre. Men ellers kan der jo ikke være noget specielt ved et subwoofer kabel. Det bedste er nok at læse om det kabel man vil købe for lige at checke at de grundlæggende ting er ok. Og man skal nok ikke have et kabel til at løbe sammen med strømførende ledninger, eller krydse tæt hen over dem, det kunne nok opsamle brum. |
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
Alle kabler der kan opsamle udefrakommende støj skal være afskærmet, subwooferkabler er ikke noget specielt udover det som jeg har nævnt. Man kan købe kabler i alle mulige varianter og materialer. Til det anlæg som spørgeren har valgt, er der ingen grund til at vælge noget ekstraordinært, men blot anskaffe en rimelig fornuftigt kabel der ikke er for skod-agtigt, det er ligegyldigt om det er et linekabel eller et subwooferkabel, det er det samme. |
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay, jeg køber et Supra SubLink. Tak skal I ha' for jeres hjælp :).
|
||
![]() |
||
Hapsdog ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
![]() |
|
Jeg synes bestemt jeg har læst at et subwoofer kabel er på 50 ohm og et normalt liniekabel er på 75 ohm. Men jeg ved ikke om det betyder noget. mvh |
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
|
nu spørger jeg måske dumt, men findes der Nordost wyrewizard subwoofer kabler.?
|
||
![]() |
||
bingo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
|
Selvom dette er en gammel tråd , så vil jeg da lige nævne at jeg havde en del brumproblemer med min sub da jeg havde et "noname" 5m line kabel på.
Så købte jeg noget dobbeltskærmet 75 Ohm Antennekabel , og loddede et par phono-stik på. Jeg har det i dag løbende lige ved siden af et 220v kabel , og der er ZERO brum. Det er en billig løsning som kører rigtig godt. mvh bingo |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |