|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() Sendt: 11-September-2007 kl. 21:40 |
AACS Licensing Administrator (LA) har taget sig sammen og lavet hele to pressemeddelelser på samme dag.
De nuværende device keys (dekrypteringsnøgler) tilbagekaldes, ligesom i maj. Den anden pressemeddelelse er lidt mere tvetydig, men jeg læser den som at device keys fremover kan udskiftes (tilbagekaldes) hyppigere. Tidligere har der vist nok være en aftale om at softwareproducenterne som Cyberlink og Intervideo skulle have tre måneders varsel (passer meget godt med datoen; de nuværende nøgler var kompromitteret efter få dage), og jeg kunne forestille mig at den aftale er blevet "genforhandlet". Brugere af PoverDVD og WinDVD skal snarest opdatere deres software. AACS LA er så venlige at linke til den relevante side hos Cyberlink, som er http://www.cyberlink.com/multi/patch/enu/index.jsp Cyberlink går åbenbart ud fra at alle deres kunder bruger Internet Exploder, eftersom man er tvunget til at installere et ActiveX plug-in for at opdatere. Det er næsten ligesom de sider der blokerer Firefox. ![]() |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |