|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1368 |
![]() Sendt: 10-September-2007 kl. 18:05 |
|
Skal kun bruge kortet til at kører film gennem min skærm. både HD film og normale.. Ville 2400xt kortet være fint til det eller vil der være problemer med det når jeg feks afspiller en bluray film i 1080p.. Skal ikke bruges til spil eller noget i den stil.. kun tvout :) Cpu'en er C2D e6300 og 2 gb ram.. |
||
![]() |
||
akilleuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 89 |
![]() |
|
Jeg ville vælge et 2400Pro kort hvis det ikke skal bruges til at spille med. De andre kort er ikke bedre til at dekode film.
|
||
![]() |
||
JCH911 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() |
|
Lige et tillægsspørgsmål. Gælder det alle former for videoafkodning eller er det kun i forbindelse med HD materiale at GPU'en aflaster CPU'en? |
||
![]() |
||
zubzer0 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|
Det gælder de fleste formater som bl.a også DivX og WMV. OBS. 2600-modellen skulle efter sigende have bedre billedkvalitet end 2400 da 2400 bl.a mangler HD noise reduction. Redigeret af zubzer0 - 11-September-2007 kl. 12:49 |
||
![]() |
||
zubzer0 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|
2600 er lidt bedre end 2400 til at aflaste CPU'en men ikke ikke så meget at det betyder noget med den CPU han har. Måske er forskellen 25% cpu belastning med et 2400 og 20% med et 2600.
Redigeret af zubzer0 - 11-September-2007 kl. 12:55 |
||
![]() |
||
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1368 |
![]() |
|
vil selvfølgelige have den bedst mulige billede kvalitet så det må jo blive et 2600 når det har HD noise redution..
Redigeret af nitrotg - 11-September-2007 kl. 17:18 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så skal det være et 2600 pro/xt |
||
![]() |
||
![]() |
|
det kan du også få xt til :)
|
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Sig mig engang, Zubzer0, oplysningen omkring den manglende støjreduktion, ved du hvor du har fundet det. Er det baseret på Anandtech artiklen? Eller..? Og så er der også et problem med mangelfulde drivere til nogle kort med hardware understøttelse, der jo nok løser sig efterhånden. Men det ved man jo aldrig rigtigt før de er der. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Anandtech nævner det også ja, men jeg baserer min udtalelse på den her artikel: http://techreport.com/articles.x/12843/11 Men spørgsmålet er som du siger også om det er noget de kan rette i driverne på sigt, jeg kan godt foestille mig at både ati og nvidia stadig har en del mangler i driverne. Hvis der er nogen der kan bekræfte at hd2400 er på lige fod med hd2600 rent kvalitetsmæssigt vil det jo være rigtigt lækkert, men indtil da vil jeg ikke anbefale hd2400 til HD-afspilning. |
||
![]() |
||
Noerrelund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
|
Hej, baseret på denne tråd er jeg ude efter 2600Pro, da jeg ikke kan afspille HD pt. - kun lyden er der, intet billede. Jeg har et X1300 kort i pt. Jeg regner derfor med at købe nedenstående, men afventer lige svar på om det er passivt kølet. http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=396003 Mon ikke det er et godt valg til AGP? Resten af maskinen er en P4 3GHz med 2GB RAM og jeg kører MCE2005. Jeg bruger Stofa og FloppyDTV samt Samsung M8 Full HD i 40". Med venlig hilsen Mikael Nørrelund |
||
![]() |
||
Noerrelund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
|
Æv, det er aktivt kølet :( Jeg må lede efter et alternativ eller opgradere svinet til PCI-Express :) Med venlig hilsen Mikael Nørrelund |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |