Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
spicky
Bruger
Oprettet: 04-Marts-2007
Status: Offline
Point: 94
|
Emne: Ingen kalibrering af Pioneer 8G Sendt: 13-September-2007 kl. 10:45 |
Forleden var jeg inde i en højt respekteret Radio/tv-forretning, og der fik jeg at vide, at man IKKE kan kalibrere de nye Pioneer, hvis de har 4 ciffre. Fx PDP-4280HD. Kan det passe?
< = =text/>
|
 |
vclarke
Guld medlem
Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Point: 738
|
Sendt: 13-September-2007 kl. 10:48 |
Ja ifølge pioneers egen hjemmeside er det korrekt
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 13-September-2007 kl. 10:50 |
Hej spicky, nej det er ikke rigtigt. Du kan kalibrere et 4280 ligesom du kalibrerede et G7 panel. Forskellen er, at f.eks. et 428XD har en særlig ISF kalibreringsmenu, i hvilken der er nogle flere muligheder end i 4280
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
spicky
Bruger
|
Sendt: 13-September-2007 kl. 10:51 |
Mystisk
|
 |
spicky
Bruger
|
Sendt: 13-September-2007 kl. 10:52 |
Ups, ikke godt for den forretning så.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12514
|
Sendt: 13-September-2007 kl. 10:55 |
Man kan kalibrere f.eks. 4280 præcis ligeså meget som alle andre fladskærms-TV, og langt mere effektivt end de fleste. Det eneste der er bedre er sådan set Pioneers lidt dyrere modeller, der lige kan kalibreres en tand mere præcist.
Det er MEGET uheldigt, at 'højt respekterede' Radio/TV forretninger misforstår manglen på ISf-menu og tror, at modellen derfor ikke kan kalibreres.
|
 |
spicky
Bruger
|
Sendt: 13-September-2007 kl. 11:09 |
Og nej, det er ikke Merlin, Fona eller El-Mutanten, der menes blot fordi Hr Jensen muligvis efter hans bedste overbevisning har fået god og seriøs rådgivning dise steder, da han købte sit tv.
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 13-September-2007 kl. 11:10 |
Ja - eller også har de ikke misforstået noget men bruger det blot som salgsargument for at sælge en dyrere model
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
spicky
Bruger
|
Sendt: 13-September-2007 kl. 11:15 |
Efter min mening et dårligt salgsargument. Det er jo at lyve. Så kunne han have nævt fordele ulemper, og så på den måde indikere, at den dyrere model er bedre. Det andet holder simpelthen ikke
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Point: 11218
|
Sendt: 13-September-2007 kl. 13:12 |
spicky skrev:
Efter min mening et dårligt salgsargument. Det er jo at lyve. Så kunne han have nævt fordele ulemper, og så på den måde indikere, at den dyrere model er bedre. Det andet holder simpelthen ikke |
Alt efter hvilken butik der er tale om, vil jeg ikke udelukke at det er mig der skal påtage mig skylden i denne sammenhæng. Jeg har kommunikeret ud i såvel fora som overfor forhandlere at hvis man køber et Pioneer tv med det formål at få det kalibreret, så bør det såvidt muligt være 428/508XD, og jeg vil ikke udelukke at jeg har brugt formuleringen "skal" - med dét in mente at hvis man går efter en kalibrering, så er det som regel fordi man går efter det bedste. Så formuleringen "skal", er med tanke for at hvis man vil have det bedste, så _skal_ det være topmodellen.
Når dét er sagt, så er "kalibrering" jo mange forskellige ting. En "ISF CCC" kalibrering, med day/night modes, kan bogstaveligt talt kun foretages på 428/508. Nogle butikker tilbyder kun kalibrering, hvis der er tale om en "ISF CCC" kalibrering, og ikke en "almindelig" kalibrering, og så behøver det jo teknisk set ikke være forkert dét de har sagt. Du kan ikke lave day/night indstillinger på 4280/5080. Hvor stor betydning dét har i praksis, kan så diskuteres, men som sagt - det behøver reelt ikke være forkert det han har sagt, det kan bare skyldes forskellige opfattelser af hvornår en kalibrering er en kalibrering.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 13-September-2007 kl. 13:33 |
Otto - omfatter din almindelige kalibrering af f.eks. 428XD også en CCC ISF kalibrering?
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Point: 11218
|
Sendt: 13-September-2007 kl. 13:51 |
Hother skrev:
Otto - omfatter din almindelige kalibrering af f.eks. 428XD også en CCC ISF kalibrering? |
På en 428XD bliver det lavet som en CCC kalibrering, ja. På 427 bruger jeg ikke CCC funktionen, da jeg anser den for mangelfuld. Jeg vil til hver en tid udføre en kalibrering på dén måde jeg anser for den bedst mulige på et givent display. Det er ikke nødvendigvis samme metode for alle displays - eksempelvis findes der tv der har gråskala-justeringer i bruger-menuen, men hvor samme justeringer i service-menuen fungerer bedst i praksis (finere justeringer), så bruger jeg service-menuen. Jeg har ikke nogen fast politik omkring hvad en kalibrering dækker over og ikke dækker over, det afhænger af omstændighederne. Det er jo dét der er hele pointen med kalibreringen, at gå væk fra samlebånds-tankegangen, og forholde sig til den enkelte situation i stedet for.
|
 |