|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Psy84 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2007 Status: Offline Point: 80 |
![]() Sendt: 14-September-2007 kl. 11:46 |
Hej jeg skal have samlet mig et Mediecenter, og er kommet frem til følgende dele, nogen der gider og se det igennem og fortælle om det er et godt valg, og komme med bud til de dele der mangler...
På forhånd tak... Here goes: Harddisk: Samsung Spinpoint - 500GB - 16MB - Sata II Link: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=252955 Pris: 799,00 kr Købsted: dataworld.dk CPU: Intel Core 2 Duo - E6750 - 4MB - 2.66 Ghz Link: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389793 Pris: 1359 kr Købsted: dataworld Tastatur/mus: Microsoft Remote Keyboard For Microsoft Windows XP Media Center Edition Link: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=155411 Pris: 260 Købsted: Dataworld.dk Kabinet: Antec-INC LifeStyle Fusion - Desktop - mATX - 430W Link: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237627 Pris: 1.201 kr Købsted: www.expressdelivery.dk PSU: ?? eller kan jeg bruge den der er incl. i kabinet ? CPU Køler: ?? GFX: ?? Bundkort: ?? DVD: ?? tv kort: ?? lydkort: ?? det må gerne være med optisk Ram: Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched - 2 x 1GB Link: Link: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206422 Pris: 720 kr Købsted: Shg.dk Redigeret af Psy84 - 14-September-2007 kl. 11:47 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
1 Hvad med et bundkort fra Asrock der passer godt til din CPU, måske skulle du se de links jeg har til det på min hjemmeside under bundkort. Tests og andet. (check link nederst) ASRock 4Core1333-FullHD Det bruger Indbygget grafik af typen x1250 og har HDMI/HDCP.
2 Du kan bruge den strømforsyning, der er til dit valgte kabinet. Lydløs og god. 3 Prøv først den køler der følger med (box version) Har lige hørt den for 2 dage siden, den sagde ikke meget. Husk at køre med Speedstep, sættes i bios. 4 Af lydkort skulle du først høre det der er på asrock bundkortet, det er til HD. Det er ret godt. 5. TV kort afhænger af din leverandør? Desuden af ønsket om digital eller analog? 6. En DVD brænder af i dag er faktisk ret lydløst, hvis man vælger et godt mærke. Har selv fra et fra SONY, Pioneer, HP og Lite-on og de støjer ikke. Men man kan nok være uheldig. Vælg et drev på EDBpriser og læs hvad brugere siger om støj og andet. Du kan også købe en DVD brænder og læser, der også kan afspille Blu-Ray eller måske HD-DVD, et kombi drev. Redigeret af Ken_T - 14-September-2007 kl. 14:09 |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis jeg køber det der asrock bundkort behøver jeg så ikke et gfx kort ?
har ikke noget budget så det gør ikke noget du forslår mig et gfx :) vil bare have noget der er godt og fremtidssikret :) TV kort skal være analog... |
|
![]() |
|
![]() |
Eller skulle jeg måske vælge ABIT Fatal1ty F-I90HD hvis man vil have HDMI og SPDIF-udgang ? |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Der har tidligere været en del problemer med ABIT kortet, men det skulle vist være overstået. Men det har kun 1 PCI port og savner firewire. Det er ikke nok for alle. Men ellers skulle det være rigtig godt.
Jeg tror ikke det kan klare sig over for Asrock kortet, som får en del ros. Her er en test Link Det er kompatibel med den processor du vil have og understøtter alle FSB1333/1066/800/533MHz CPUs. |
|
![]() |
|
![]() |
Tror da jeg vælger den så, Skal bare lige ha fat i en dvi/hdmi converter... Kan du anbefale en eller er det lige meget hvilken en jeg vælger ? Vil det være dumt at bruge penge på et gfx eller ? |
|
![]() |
|
![]() |
Det tør jeg faktisk ikke at svare på. jeg har lagt mærke til at der skal bruges specielle convertere og at ikke alle syntes at kunne bruges. jeg ville nok se hvad nettet sagde om det, det drøftes på nogle forums har jeg set. Jeg ville tro at det der virker sammen med ABITs 24-2600XT serie også går an sammen med dette bundkort. [/QUOTE] Vil det være dumt at bruge penge på et gfx eller ? [/QUOTE] Med hensyn til et selvstændigt grafikkort, så ville jeg vente og se hvordan det går. Jeg har lige samlet en maskine med en E6750 og testede en svær trailer jeg har i h264. Der var også et 8800gts kort, men det har ikke hardware acceleration for H264 og det ville alligevel ikke betyde noget i denne opstilling. (FFDshow, halisplitter og media player classic). Det højeste jeg fik i CPU belastning var 87%, gennemsnittet var betydeligt lavere, måske 50%. Så jeg ville se hvordan det går, før jeg købte et grafikkort til erstatning for x1250, som også viser flot grafik Det sker der jo ikke noget ved, det fordyrer ikke noget. Et selvstændigt grafikkort forøger strømforbruget betydeligt og det er ikke særligt smart, vel? - hvis man kan klare sig uden. Og hvad, kan man egentlig ikke være ligeglad med om det er ens CPU eller grafikkortet der afvikler HD, hvis man nu tænker på et kort med hardware acceleration? Blot det lykkes smertefrit. Faktisk er filosofien omkring et kort, som fx et 8800gts, der ikke har hardware acceleration, at en person med et sådant kort også har en CPU der kan klare at afvikle HD uden hjælp fra et grafikkort i form af acceleration, inclusive H264. Og det gælder jo så over hele linjen, at den med den rigtige CPU har man ikke noget problem. Hardware acceleration er i øvrigt knyttet til visse programmer der kan udnytte denne mulighed, der er ikke den samme frihed som ellers kunne være. Fx Powerdvd (seneste version) I øvrigt kan jeg afspille den samme trailer i samme opsætning, med en højeste CPU belastning på 97% (og et lavere gennemsnit naturligvis på samme CPU), med en AMD x2 3600 på et MSI board med x1250. Det fatter jeg stadigvæk ikke, da der i andre sammnhæng er stor forskel på en x2 3600 og en E6750. AMD anbefaler en x2 4600+ som mindste CPU for H264. Det skal nok stemme. |
|
![]() |
|
![]() |
Ok, så venter jeg med gfx :)
Så mangler jeg bare et godt tv kort ![]() Jeg skal forresten også bruge et lydkort, da jeg jo ikke kan bruge Asrock'ens onboard lyd... Skal køres digital så skal bruge SPDIF-udgang eller optisk... Kan du anbefale et godt et ? Fed informations side du har lavet btw ![]() Redigeret af Psy84 - 14-September-2007 kl. 16:15 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, hvad har du så af udbyder, TDC, Stofa eller noget helt andet.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
TDC ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, ok, det giver i princippet 2 muligheder med TDC.
1 Du kan modtage analogt. Det analoge signal er den letteste løsning fordi den kører godt sammen med MCE. Der er forskellige kort der kan anbefales, men jeg mener at du skal have et kort med hardware encoder, der så vil tage det tunge arbejde fra en CPU. Det betyder at man kan slippe godt fra at lave andre ting samtidig med en optagelse, hvis det da ikke er alt for krævende. Af dem er hauppauges pvr 150 og pvr 500 (sidste med 2 tunere) de mest kendte. Men Hauppauge har også kort med fx en DVB-T tuner og en analog tuner. DVB-T passer ikke til TDC, der bruger DVB-C. Der er også andre analoge kort med hardware encoder. Og som skulle være rigtig gode. 2 Så er der digitalt til TDC. TDC sender et digitalt signal samtidig med det analoge. det kræver normalt en selector for at modtage, men på en HTPC kan man også få noget der ligner lidt, nemlig fx. FloppyDTV. Jeg forslår du søger i forrummet efter floppyDTV. Nu ved jeg godt du ved en hel del om det hele, men man kan jo altid blive klogere. Og der er en hel del på recordere.dk der har floppyDTV. Endda en hel selvstændig artikel omkring det. Bedste software til floppyDTV er nok DVBviewer til 110 kr. Så kan man have undertekster. Der er en hel del der ikke kan lide et analogt kort, men har man en god forbindelse til TDC og et godt signal, kan det stå ret godt. Men det digitale er bedre. Koster også kassen. For dyrt faktisk. Men godt. |
|
![]() |
|
![]() |
Har kigget lidt på det der floppyDTV men så meget tv ser jeg sgu heller ikke
![]() ![]() Men jeg vælger dette kort: Hauppauge WinTV PVR-500MCE Hvad med lydkort, har du nogen erfaringer der ? Leder efter et godt digitalt et... Jeg siger mange tak fordi du gider at hjælpe ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |