|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
hinloev ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 13-September-2007 kl. 22:06 |
Hej Jeg har nu endelig i mit nye hus fået installeret min HP computer med vista inkl. media center. Alt fungerer fint, men ved tv er billedet grynet :( Mit setup er computer dvi-hdmi til mit 40"lcd fjernsyn. Antenne signalet er forstærket og går så ud til både computeren+til fjernsynet. Bruger jeg tuneren på mit fjernsyn, er billedet fint, men ser jeg tv via media centeret er billedet grynet. Ser jeg dvd via media centeret er billedet tiptop. Jeg har prøvet at droppe antenneforgreningen så signalet udelukkende går til computeren, ligesom jeg har prøvet et "ikke forstærket" signal. Begge uden ændringer på kvaliteten. Lige umiddelbart se det også ud til at bruger jeg tekst-tv via media centeret, så står teksten knivskarpt. Hvorfor er billedet så grynet??? Kan man tweake nogle steder, og få et bedre billede? mvh Christian |
|
mvh
Christian |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det kan tænkes, at signalet til Tuneren i Pcen er for kraftigt, prøv at udelade antenneforstærkeren, den burde være overflødig. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
hinloev ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Hej Har jeg prøvet at udelade. Resultatet er det samme :( Stadig grynet billede. mvh Christian |
|
mvh
Christian |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hmm, så kan man jo komme til den konkution, at de kan være Tuneren der er for dårlig. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
Hvilken TV tuner sidder i maskinen?
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Der sidder et Asustek Tiger LNA hybrid. mvh Christian |
|
mvh
Christian |
|
![]() |
|
perf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-November-2005 Status: Offline Point: 327 |
![]() |
Jeg har haft tre mediacentre hjemme....et fra aldi, har lige glemt navnet, acer idea 500...og nu medion pc fra aldi. Ingen af dem har leveret et tilfredsstillende billede. Tror at tunerkort til pc/mediacentre stiller meget højere krav til kvalitet fra antennesignalet. Dvs. tunere i mediacentre er typisk/ofte af ganske ringe kvalitet eller også må der være noget i "designet" eller softwaren som reducerer billedkvaliteten. Har valgt at beholde medion pc'en fra Aldi..og så må den fungere til der kommer noget ordentligt brugbart (uden at man skal bruge oceaner af tid på tweaks etc. ) mvh
|
|
![]() |
|
Dark Helmet ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Hmmm.... jeg har også problemer med et grynet billede. Mit tv-kort er et Hauppauge WINPVR-150.
![]() |
|
-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet ----------------------------- |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Det er rigtig at når man sætter et analogt tvkort i en computer bliver der stillet højere krav til signalet end hvis det bare sad direkte på tv'et
Grunden til dette er at tuner kortet laver det analoge signal om til en digital MPEG stream som computeren kan afspille. Men da det er umuligt at skælne mellem signal og støj bliver det hele digitaliseret og støj fra signalet vil tydeligt kunne ses som et grumset billede. Der er altså ikke noget galt med hverken tv'et, computeren eller tuneren. Den gør præcis hvad den skal. Løsningen er at enten får man et digitalt signal eller også må man optimere det man har med kvalitetskabler andre støjnedsættende forastaltninger. Jeg har set billeder der næsten ikke var til at se på blive noget nær perfekte ved at man skiftede antennekablet ud med et af god kvalitet |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
![]() |
Er enig... Antennekablet gør en enorm forskel ved de analoge signaler. Glem alt om skruekontakter - det skal loddes.
Har selv købt et 10m færdigmonteret kabel fra AV connection til 159,- Det gav et langt bedre billede over den analoge tuner. Det kommer dog ikke op på niveau med digitale signaler... |
|
![]() |
|
![]() |
Mit antennekabel løber inde i væggen som lige er bygget færdig, og jeg river IKKE væggen ned for at trække andet kabel. Hvad kan man ellers gøre for at forbedre andet end at lode, som der bliver foreslået. Findes der evt. nogle codecs der er bedre til at "ignorere" støj? Og kan det i det hele taget udskiftes? mvh Christian |
|
mvh
Christian |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
der er lidt forskel i de forskellige codecs. mange mener at nvidias purevideo er det bedste men det kan ikke gøre meget hvis signalet generelt er dårligt.
Jeg synes du skal prøve at få fat i et kvalitets antennekabel og så teste om det er dit nuværende indbyggede den er gal med og hvis det er så lad det være i væggen og træk det nye i en kabelbakke. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |