recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer Plasma vs. Philips LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer Plasma vs. Philips LCD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bording Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Februar-2007
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer Plasma vs. Philips LCD
    Sendt: 16-September-2007 kl. 14:21

Er ude efter en ny fladskærm, har 3 modeller, som jeg går og springer lidt frem og tilbage imellem, Pioneer 507XD & nye model 428XD som ca. er samme pris, men så er jeg også begyndt at se lidt på den nye Philips 479732D!

Jeg sidder 3,6 mtr. Fra kommende skærm, og da jeg før har haft en 42 tommer plasma fra AlfaView, vil jeg egentlig gerne over de 42 tommer (men ikke et ultimativt krav)

Jeg vil gerne holde mig under de 20tdkk, så desværre er Pioneer 508XD udelukket, da jeg også gerne vil købe inden for 1 – 2 mdr.

Jeg mener selv at 428 er den bedste skærm af de 3, men omvendt sidder jeg i en meget lys stue, hvor der er problemer med genskær, og da skulle LCD åbenbart være bedre, og hvad med burn-in? (venter også på der kommer lidt tests på de nye Philips LCD)

Inputs modtages gerne – hvad ville du vælge?

VH

KB

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12515
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 14:26
Hvis du er interesseret i bedst mulig billedkvalitet gør du eventuelt noget ved lyset i din stue, og køber hvadend Pioneer TV du har råd til. Det er indiskutabelt den kombination der giver dig bedst billedkvalitet, og det kommer nye LCD TV fra Philips ikke til at ændre på.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9461
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 15:15

Tja alle 3 skærme er væsentligt bedre end din gamle alfaview.

Ingen tvivl om at 428 har det bedste billede, men har du en lys stue med genskin problemer så ville jeg seriøst overveje philipsen.

Min pio er virkelig god når mørket falder på, men om sommeren når solen skinner så er den nærmest ubrugelig.

Med en afstand på over 3,5 kan du sagtens købe en 47/50".

Redigeret af lahan - 16-September-2007 kl. 15:29
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 16:11
Hvorfor er panasonic ikke med i dine valg? evt px700 med antiglare
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 16:46

Nu kender jeg ikke Phillips fjernsynet. Men kender og har set de to omtalte pioneer. Jeg har selv et PX700.
Jeg syntes ikke du skal være så bange for burn-in, eller retentioner. Nu ved jeg ikke lige hvor slemme de modeller du nævner er, men mit PX700 har der absolute INGEN problemer været. Og jeg har spillet MEGET X-Box over sommerferien, så var lidt nervøs for det...
Men jeg syntes ikke jeg ku se noget, men kørte for en sikkerhedsskyld burnin DVD´en. Der er intet at se nu, hvis der nogensinde har været det... Men det er også blevet indkørt lige da jeg fik det...!!
Hvis jeg skulle ud og købe nyt i dag, ville jeg stadig vælge plasma, og jeg ville vælge 428XD eller 508XD. Har set dem in action, og hold da **** hvor er de flotte. Billedet og designet er simpelhen bare fantastisk...!!  
Jeg har iøvrigt ingen problemer med lyset og har også en rimlig lys stue. Man skal MEGET tæt på for at se noget...

Held og lykke med det

Simon

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 19:02
Står selv i præcis samme situation og jeg har besluttet at vente til ca. oktober hvor Toshiba kommer med helt ny 46" LCD i ny "slim-line" design (http://www.engadgethd.com/2007/09/06/hands-on-with-toshibas -regza-super-narrow-bezel-snb-lcd-lineu/

ca. 16k http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/820477_- 46xf355d-toshiba.html)

Har nemlig også suveræn mange vinduer/genskin i stuen og føler selv at 46" må være den helt rette størrelse.

Vil dog ikke udelukke Pio 428, men skal se den et sted hvor der er meget lys også.
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 19:40

Der er ingen tvivl. Udfra dine valg skal du vælge Pioneer hvis du ønsker det bedste billede og bedste produkt. De er kongerne indenfor fladskærme.

Skulle jeg anbefale dig et alternativ i LCD. Vil det blive JVC, vi har flere serier som kommer tæt på Pioneers produkter, og vores topmodel vil jeg sige er på højde med Pioneer.

Forslag er LT-42P80 til 14999,- eller vores topmodel med 100Hz i alle retninger LT-42DV8 til 17999,- eller 47" til 24999,-

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Bording Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 20:37

Tak for kommentar,

Så er der lidt at tænke over.

Panasonic, PX700 tror jeg ikke jeg har set, kunne være det var noget man skulle tjekke ud.

JVC, måske lidt overset, men en kammerat har lige fået en 32 tommer, som står rigtigt godt, så....

Vedr. pioneer, hvor meget bedre er en 428XD kontra 507XD

Til top
KingK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-September-2007
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 20:47

Står selv i præcis samme situation. Har svært ved at vælge mellem 428XD, 507XA, Panasonic PZ70E eller 46" LCD (sikkert Sony D, X eller W 3000 serie, så er der nemlig C-tuner, og jeg slipper for en boks og en ekstra fjernbetjening). Vil også holde mig på max 20.000.

Kan ikke vurdere, om jeg skal tage 42" (428XD) i prima kvalitet, eller glæden bliver større ved næsten top kvalitet og et større areal. Den ene dag er jeg ved at bestille 428XD, for "det er jo nyeste og bedste kvalitet og sikkert stort NOK, jeg har jo 28" CRT nu, og det har familien kunnet leve med". Andre dage læser jeg indlæg om folk, der skriver noget med "DENNE gang gør jeg ikke samme fejl som sidst. Nu køber jeg den rigtige størrelse", underforstået den 40/42" de købte sidst, var altså for lille, når det kommer til stykket. Den perfekte løsning findes nok ikke i virkeligheden, med mindre man hiver 10.000 ekstra frem.

Jeg har knap 4 meter fra sofa til skærm.

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 08:46

Hej

Køb du en 507,da der som sagt er for mange som fortryder en for "lille" skærm.

Har du pladsen- og lysten til et stort billede,så ryg på en 507.....som oven i købet fåes til yderst rimelige priser nu.

Og husk:Den er BEDRE end 427.

Har selv betalt 28k for min,og er STJERNE-LYKKELIG for den den dag idag-og kunne ikke drømme om at udskifte den.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 11:51

Jeg vil også være 100 % sikker på at vælge den rigtige størrelse med det samme og hvis man er over de 3 meter væk, så skal man helst over de 47" og hvis man er bange for at de over de 50" er for lidt eller måske 60", så kunne man jo begynde at tænke over i Projektor retningen.

Jeg står selv og venter på et Pioneer 508XD'er. 

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu