recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd til optimal tilslutning??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRåd til optimal tilslutning??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Renéb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Råd til optimal tilslutning??
    Sendt: 18-September-2007 kl. 20:40

Hej med jer alle.

Nu har jeg fulgt med fra sidelinjen gennem et stykke tid og har suget til mig af viden fra jer alle, og har lært en del. Dog har jeg nu brug for jeres hjælp/råd  da jeg er en smule forvirret.

Sagen er den at jeg netop har bestilt et Philips 47PFL9732D, en Philips Soundbar (HTS 8100) samt Toshibas HD-DVD afspiller HD-EX1. Glæder mig som et lille barn til at jeg får det hele, hvilket er i næste uge...

Dog er jeg noget i tvivl om (læs en del ), hvordan jeg mest optimalt, med henblik på maksimalt udnyttelse af billede og lyd (selvfølgelig), får koblet de her enheder bedst sammen?! Vi snakker selvfølgelig bla. HDMI forbindelse, men hvorfra og hvortil... hvad med lyd fra Toshiba til Soundbaren??

Det skal siges at jeg modtager digitalt tv gennem Energi-Midts fiberbredbånd.  Dette går igennem en Set-top boks, hvori der er scart udgang til fjernsyn.  Der må være noget tab af kvalitet med den løsning, kan jeg evt hente lidt mere kvalitet ved at investere i et højkvalitets scart-kabel?? Udover analog lyd fra set-top boksen kan der også, i opsætningen, skiftes til 5.1 lyd. Hvorledes skal til dette kobles til evt soundbaren??

For nemhedens skyld har jeg lige linket til de forskellige enheder så  I kan se hvad der er af forskellige indgange og udgange...

Håber der er nogen derude der har lidt hjælp at give.

På forhånd tak

René

Philips 47PFL9732D:

http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_ productid_47PFL9732D_10_DK_CONSUMER/Flat-TV+47PFL9732D-10?pr oxybuster=A0EVUPCOS5ABPJ0RMRESHQNHKFSEKI5P

Philips 8100 Soundbar:

http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_ productid_HTS8100_12_DK_CONSUMER/SoundBar-DVD-Home-Theater+H TS8100-12?proxybuster=VSL3OIF2UFJHVJ0RMRESHQNHKFSEKI5P

Toshiba:

http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/dvd/Toshiba_HD-XE1.htm  

Redigeret af Renéb - 18-September-2007 kl. 20:45
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 21:40

Forbindelser: TV lyd til soundbar, Digital. Toshiba til TV HDMI, Til Soundbar, Digital lyd. STB til Soundbar, Digital lyd enten Coax eller Toslink. Er der HDMI Out på den, så brug den til TV, ellers et godt Scartkabel.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Renéb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-August-2007
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 17:19
Tak for dit svar. Nu må jeg ud og se på nogle kabler, det er ihvertfald et dumt sted at spare.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 17:28

Det har du helt ret i. du kan f.eks købe Clicktronic, de er i den bedre ende af mellemklassen, vil du ofre mere på det, så er der f.eks Bandridge/Profigold. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 17:57

Radiomanden er Bandridge/Profigold blevet bedre med årene?

Dengang jeg var i branchen var de 3 nævnte mærker et af samme skuffe - den bedre vel og mærke. Men samme kvalitet blot rebadged kunne man næsten fristes til, at kalde det...

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 18:17

Efter min mening er det ganske eminente kabler.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 18:33
Vi deler samme mening.
Til top

Besvar Besvar