recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic PZ70 eller Sharp 46XD1E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic PZ70 eller Sharp 46XD1E

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic PZ70 eller Sharp 46XD1E
    Sendt: 07-September-2007 kl. 09:13

Hejsa

Jeg står og skal vælge et FullHD tv og har kigget meget på både Panasonic Pz70 og Sharp 46XD1E.

Jeg skal bruge tv'et primært til HTPC hvor jeg skal se film, spille spil, surfe og spille musik via iTunes. Lyde køres via mit snurrerundt-anlæg. Derudover vil jeg også komme til at se lidt tv på den med kun via dvb-t eller måske på sigt dvb-c (Canal Digital).

Jeg har nok læst samtlige anmeldelser på nettet samt tråde her og på flatpanels.dk ang. begge apparater og de lyder begge til at være helt super køb til prisen.

Jeg har set på et Px70 (ikke en pz70 endnu) og en 52XD1E i butikker og jeg imponeret over billedet på dem begge, dog synes jeg at px70'eren hakker for meget ved panoreringer, håber det er bedre i pz70'eren.

I Sharp'en får man nogle flere tommer for en mindre pris (ca 2-3K billigere) men med pana'en får man sikkert et bedre SD-billede og generelt bedre farver+sortniveau. Så er der iøvrigt også pana'ens noget højere strømforbrug som skræmmer mig lidt

.... uhh what to do, what to do...

Er der nogen af jer der kan hjælpe mig lidt på vej til at træffe det bedste valg?



Redigeret af zubzer0 - 07-September-2007 kl. 10:32
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 09:48

Til det du skal bruge dit tv til, så ville jeg klart vælge Sharpen. JEg har den selv og bruger den meget til xbox360 og hd materiale.

Til top
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Til det du skal bruge dit tv til, så ville jeg klart vælge Sharpen. JEg har den selv og bruger den meget til xbox360 og hd materiale.

 

Jeg kommer til at sidde 2.5 - 3 meter fra skærmen så mon ikke også 46" er bedre frem for de 42" når det gælder HD-materiale...

synes også der er mest der taler for at det er Sharp'en jeg skal vælge.

Hvad ser du dit HD-materiale med?

 

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 10:40

Jeg sidder selv ca. 2.5 meter fra tv'et og jeg fortryder nu jeg ikke valgte 52" istedet for 46"

Jeg har købt hd-drevet til xboxen, og billedkvilteten ifht alm. dvd er ret stor. Det bliver spændende at se hvor meget bedre de nye hd-dvd afspillere er ifht drevet til xboxen.

Skal snart have en blu-ray afspiller når de nye modeller kommer på markedet.

Synes desuden også at billedkvaliteten på analog tv signal er ret godt, men det er det uden tvivl også på Panasonicen.

Spillene til xbox360 ser også ganske fremragende ud i 46" fullhd



Redigeret af furious jt - 07-September-2007 kl. 10:49
Til top
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg sidder selv ca. 2.5 meter fra tv'et og jeg fortryder nu jeg ikke valgte 52" istedet for 46"

Jeg har købt hd-drevet til xboxen, og billedkvilteten ifht alm. dvd er ret stor. Det bliver spændende at se hvor meget bedre de nye hd-dvd afspillere er ifht drevet til xboxen.

Skal snart have en blu-ray afspiller når de nye modeller kommer på markedet.

Synes desuden også at billedkvaliteten på analog tv signal er ret godt, men det er det uden tvivl også på Panasonicen.

Spilene til xbox360 ser også ganske fremragende ud i 46" fullhd

Hehe, ja det kan jo ikke blive stort nok når inputtet er HD eller Spil

Synes dog at 46" virkelig er et bang-4-the-bucks når man kan får den til ca 13k. 42" koster 12.5K og 52" koster 24K.

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 11:43
Jeg har sharp'en i 37" og jeg er utrolig glad for den både til digital stofaxtra og mediecenter i 1080p signal. Kender ikke panasonic'en men ved den ikke leverer 1:1 pixelmapping så du skal køre en lavere opløsning ved mediecenter signal.
Til top
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 12:04

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Jeg har sharp'en i 37" og jeg er utrolig glad for den både til digital stofaxtra og mediecenter i 1080p signal. Kender ikke panasonic'en men ved den ikke leverer 1:1 pixelmapping så du skal køre en lavere opløsning ved mediecenter signal.

Er du sikker på at pana PZ70E Ikke kører 1:1 pixel mapping, det kan de fleste fullHd nemlig?
50PZ700E kan godt jf. testen her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1187260867&archive=&start_from =&

Det er meget vigtigt for mig at den skærm jeg vælger kan køre 1:1  så hvis pana ikke kan er det endnu et point i Sharp-bogen



Redigeret af zubzer0 - 07-September-2007 kl. 12:06
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 12:56
der skulle være en overscan on/off funktion på pz70 der gør du kan få 1:1
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 12:58
Jo - Panaen kører også 1:1 pixelmapping over HDMI i 1080p

Jeg tror Bygone forveksler den med ikke Full HD versionerne PX70

Dertil giver den et bedre billede ikke bare ved SD men også ved HD, bedre sortniveau, bedre (mere korrekte) farver, bedre gråtoneskala end Sharpen.

Sharpen er skam en rigtigt glimrende skærm, men PZ70 er nu bedre så jeg kan ikke lige se hvorfor man skulle vælge Sharpen fremfor PZ70 andet end måske prisen.

 

 


Redigeret af spawn - 07-September-2007 kl. 13:15
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 13:56

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jo - Panaen kører også 1:1 pixelmapping over HDMI i 1080p

Jeg tror Bygone forveksler den med ikke Full HD versionerne PX70

Dertil giver den et bedre billede ikke bare ved SD men også ved HD, bedre sortniveau, bedre (mere korrekte) farver, bedre gråtoneskala end Sharpen.

Sharpen er skam en rigtigt glimrende skærm, men PZ70 er nu bedre så jeg kan ikke lige se hvorfor man skulle vælge Sharpen fremfor PZ70 andet end måske prisen.
 

Sharp'en er jo også lidt større og bruger mindre strøm.

Men en anden ting er at jeg gerne vil kunne lade skærmen stå med et fast billede på i flere timer ude risiko for burn-in, hvilket jeg er lidt bekymret ved ang. plasma også selvom de nye ikke er så følsomme overfor det. Tror du jeg kan det med pz42'eren?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 14:21
jeg ved ikke hvad Sharpen bruger i strøm, men husk plasma bruger i gns. kun halvt så meget som der er oplyst, det gør LCD ikke.

mht. burn-in, så er de nye plasma rigtigt nok ikke så følsomme som i gamle dage, men hvis du ligefrem påtænker at skal have et statisk billede på i flere timer ad gangen jævnligt, så vil jeg trods alt mene at LCD alligevel har en fordel på det punkt.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 15:13

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

jeg ved ikke hvad Sharpen bruger i strøm, men husk plasma bruger i gns. kun halvt så meget som der er oplyst, det gør LCD ikke.

mht. burn-in, så er de nye plasma rigtigt nok ikke så følsomme som i gamle dage, men hvis du ligefrem påtænker at skal have et statisk billede på i flere timer ad gangen jævnligt, så vil jeg trods alt mene at LCD alligevel har en fordel på det punkt.

Det er rigtigt nok at plasmas oplyste strømforbrug er en peak-værdi så lad os sige at de bruger ca. det samme, så det skal jeg nok ikke ligge så meget vægt i.

Jeg har f.eks tit itunes stående med cover-art i full-screen når vi holder fest eller lign., og det er nemlig en sort baggrund med hvid tekst og ikoner. Jeg vil bare helst ikke skulle gå og bekymre mig om hvad der bliver vist på skærmen når jeg her hjemme eller ude.

Har du forresten set med egne øjne hvordan pz'eren er i forhold til px'eren?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu