|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() Sendt: 20-September-2007 kl. 12:59 |
|
Hej, jeg går at overvejer om jeg skal investere i en PS3 eller opgradere min PC.
Jeg mangler en maskine der er hurtig nok til at trække de nye spil og video i 1080P. Men hvis man ofre ca 5500 kan man få en ps3 (måske inkl tv tuner PlayTV) eller nyt pc hardware (Intel 2,4 core 2 quadro, nvidia 8800gts). Men hvad vil være mest fremtidssikret? Vil en PS3 være "forældet" i løbet af 2-2,5 år? Kan en ps3 læse .mkv fra harddisk/usb/netværk? Jeg har en bærbar computer til internet og msn osv. Men vil en PS3 kunne erstatte en computer mht til musik, billeder, film og spil? Dog trækker en pc opgradering mest mht. spilpriser, er der andre ulemper hvor en pc ville være bedre? |
||
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
||
![]() |
||
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
|
Hej micker, Jeg har nærmest erstattet min PC med en PS3 men det er ikke uden tab. PS3'en understøtter ikke en hel del videoformater (f.eks. DivX og .MKV) så enten skal videofilerne enten streames via TVersity eller også må man som jeg igang med at konvertere alle film til f.eks. .mp4 AVC formatet. MP3 kan man enten streame via media player 11 eller TVersity og det fungerer smertefrit med den undtagelse når man streamer så skal man opdatere indholdet når nye filer til tilføjes. Samme gør sig gældende for billeder hvor PS3'eren er yderst effektivt og hurtig til at skifte og rotere billederne om nødvendigt. Det er super fedt når man f.eks. skal vise feriebillederne frem på storskærm En ulempe er at spillene er langsomme om at udkomme og Sony plus andre skyder sig lidt i foden ved konstant at flytte release datoerne for diverse spil. Deres Release datoer virker ikke helt realistiske men sådan er det jo ind i mellem En hel del PS2 spil kan spilles på den som fungerer ganske udemærket. Man kan checke de enkelte spils kompabilitet på følgende side: http://www.ps3comp.com/ Man kan udskifte HDD'en i PS3'en. Det har jeg lige gjort med en 250 gb HDD. Super lækkert Alt i alt syntes jeg at man ikke helt kan erstatte en PC med en PS3 men man kan få andre yderst fede fordele som beskrevet ovenover! /Halsted |
||
![]() |
||
Soko ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
|
Hej Dit spørgsmål kan kun besvares hvis du oplyser hvad du skal bruge din maskine (PC/PS3) til.... Personligt kunne jeg ikke drømme om at erstatte min PC med en PS3, men jeg er også til PC spil og ikke rigtigt til konsol spil. Jeg ville dog meget gerne have en PS3 til Blu-ray og enkelte spil-titler. Venlig hilsen Soko P.s. Mange spil kan ikke købes til begge platforme, så det må jo også betyde noget.. Redigeret af Soko - 20-September-2007 kl. 14:28 |
||
![]() |
||
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
|
Okay, det var interessent. Men hvis jeg skal streame .mkv filer via TVersity kræver det vel at det bliver konverteret fra computerens side, som min computer stadig ikke kan håndtere. Altså vil jeg få samme resultat som nu når jeg har sat computeren til min fladskærm? Lige en anden ting, er 250 gb nok. Hvis det kan lade sig gøre at få ps3'ern til at afspille film fra harddisken, og når vi snakker HD opløsning kan man vel godt forvente 4-8 gb pr film? Eller når der engang kommer PlayTV? Er en USB harddisk et godt alternativ hvis man vil have mere plads?
Hej, jamen jeg ønsker lidt en bluray afspiller, og som jeg var inde på før kunne jeg også godt tænke mig noget der kunne afspiller HD video i form af .mkv eller anddet, men det lyder til at det bliver lidt kompliceret. Mht til spil. Så spiller jeg lidt forskellige genre, FPS og bilspil er dog favoritterne. Mht. hvad der bliver udgivet til forskellige platforme er jeg ikke så kræsen. Jeg får alligevel ikke råd til at købe et ps3 spil hver uge ![]() Jeg har bare ikke råd til at købe en PS3 bare for f.eks bluray afspillerens skyld, og bagefter finder jeg ud af at jeg er nødt til at have opgradere PC'en, også har jeg pludselig brugt 10000 kr. ![]() Igen vil jeg heller ikke droppe ideen om en PS3, til fordel for at opgradere pc'en også finde ud af at den er totalt forældet om 1,5 år. |
||
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
||
![]() |
||
nekolas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 870 |
![]() |
|
altså.. nu ved jeg ikke hvor meget du vil lægge i det, men sony har selv udtalt sig om at PS3'en vil have en levetid på 10 år.. og det kunne der nok godt være noget i da PS3'en langt fra har opnået sit potentiale(samme situation som PS2) samt (JEG tror) at sony ikke helt "har råd" til at allerede at lave en PS4 om 1,5 år når de har pumpet så mange penge i PS3 og stadig venter på bøtten vender fra de røde tal..
2 cents |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Rent faktisk synes jeg at have hørt nogle rygter om en PS4, men om det bare er en den skrabet model af PS3, der blev nævt som PS4, det skal jeg ikke kunne sige. Måske er det en ny PS3 med indbygget HD tv-kort, (som kommer løst til PS3 til næste år). Jeg tror heller ikke PS3 er et dårligt valg i dag, men jeg kan heller ikke se at min PS3 skulle kunne afløse min computer. Jeg laver simpelthen for meget på min computer, som slet ikke er muligt på PS3. Men til film, billed og lyd, (samt de konsolspil som knægten og jeg gider at spille), der kan jeg kun anbefale en PS3.
|
||
![]() |
||
mejersken ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 319 |
![]() |
|
ved at instalere linux på sin ps3 burde man kunne afspille de samme formater som på sin pc
|
||
![]() |
||
rohde ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
![]() |
|
Problemet er bare at PPU'en langt fra er hurtig nok at dekode HD materiale. Det betyder at de enkelte codecs skal optimeres specifik til at udnytte SPU'erne i Cell processoren. Indtil videre er der ikke de store åbenbaringer på det område. En anden ting er også at et poleret interface nok først bliver færdigt når XBMC er portet til linux. Her pågår der dog en del arbejde. |
||
![]() |
||
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
|
micker, TVersity "transcoder" filerne "on the fly", altså konvertere filerne hvilket virker udemærket. Desuden gider jeg ikke koble min bærbar til hver gang jeg skal se film, se billeder eller høre MP3. Min bærbar's HDD er i øvrigt ikke ret stor så PS3'en skal anvendes som et mediecenter. Play TV er ikke interessant når undertegnet, som hoved-parten af&nbs p;alle danskere, har kabel TV. De nye tunere til PS3 bliver DVB-T. /Halsted |
||
![]() |
||
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
|
Sony sikkert igang med at arbejde på PS4, det er dog nok stadig et lille hold, og der vil sansynligvis går en del år før den kommer... Men de er sikkert os igang med at arbejde på en opgraderet PS3, men tror nu os der går lidt tid før den kommer. Redigeret af hyldig87 - 21-September-2007 kl. 06:32 |
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
|
Jeg har streamet HD signaler til VLC i Linux på PS3'en... |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() |
|
Vidste slet ikke der var kommet 250gb 2.5" diske :P hvilket model har du købt? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |