recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennekabel til Plasma TV (anno 2007)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntennekabel til Plasma TV (anno 2007)

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kasperaarhus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: Antennekabel til Plasma TV (anno 2007)
    Sendt: 24-September-2007 kl. 18:51

Hejsa i forummet.

Jeg leder efter et nyt antennekabel til mit PX37 Plasma da jeg optil nu har brugt et supermarkedskabel...

Jeg kan forstå på kæresten at det helst skal være hvidt - men de tidligere tråde jeg kan finde linker kun til blå/sorte - er de gode kabler altid det?

Jeg skal bruge 5 meter.

Det eneste jeg lige kunne finde var:

http://www.av-connection.dk/?SPage=Antenne_Kabler

Umiddelbart synes jeg at et clicktronic til 159 lyder fair - det er så bare sølv :) Der er dog også nogle hvide længere nede - men kan ikke se om de er nær så gode?

Nogle der har inputs - måske links til andre steder med gode(hvide?) kabler?

Takker;

Kasper

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 18:57

Gå ned til en forhandler, de har kabler på ruller, så du kan købe lige det antal meter du har brug for.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Gå ned til en forhandler, de har kabler på ruller, så du kan købe lige det antal meter du har brug for.

Hmm... nu læser jeg jo om Ferrit-kerner- guldebelagte stik og dobbelt skærmning ved de kabler jeg har set...  kan de lave det også ? og vil det så ikke blive dyrt?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 19:17

De kabler du køber i metermål hos forhandlerne er de samme som f.eks bruges af TDC, når de kommer ud og installerer kabler hos brugerne, så dårlige er de altså ikke. Der er ret mange meter af dem hos mig, og alt er så absolut som det skal være.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 21:37

De kabler du køber i metermål hos forhandlerne er de samme som f.eks bruges af TDC, når de kommer ud og installerer kabler hos brugerne, så dårlige er de altså ikke. Der er ret mange meter af dem hos mig, og alt er så absolut som det skal være.

Ja ok - Jeg synes bare man læser så mange steder at folk siger man skal gå ud og købe "noget ordentligt" - og netio ikke sådan nogle standardkabler... men hver sin mening nok

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 21:45

Hvil du dermed sige, at TDC bruger dårlige kabler, så er den boligforening jeg bor i blevet godt fuppet, da der for få år siden blev udskiftet rigtig mange hundrede meter, da der blev opgraderet til fuld Digital. Nok næppe.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 22:11

Hvil du dermed sige, at TDC bruger dårlige kabler, så er den boligforening jeg bor i blevet godt fuppet, da der for få år siden blev udskiftet rigtig mange hundrede meter, da der blev opgraderet til fuld Digital. Nok næppe.

Åh nej det siger jeg ikke - hvis jeg vidste noget om emnet skrev jeg ikke et spørgsmål her :) Men det undrer mig så bare at der ofte tales om de dyre kabler med det ene og andet...såmænd bare det du

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 22:19

Når montører bruger det i kabelanlæg, så er der jo ingen grund til guldkabler. Det vigtigste er at de er HF tætte, (meget vigtigt i kabelanlæg), dobbelt skærmede og at det er kabler med et lavt tab, og det er de.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2007 kl. 22:41

Når montører bruger det i kabelanlæg, så er der jo ingen grund til guldkabler. Det vigtigste er at de er HF tætte, (meget vigtigt i kabelanlæg), dobbelt skærmede og at det er kabler med et lavt tab, og det er de.

Oki  Når du så skriver "Forhandler" længere oppe - taler vi så tape-connection eller lignende?

Til top
Klausens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2007
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 00:05
Hifiklubben har også... 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 02:02

Oprindeligt skrevet af Klausens Klausens skrev:

Hifiklubben har også... 

yes sør - prøver den slags butikker så - tak for hjælpen

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 08:27
Jeg har valgt dette her kabel til mit Plasma, det fungerer super...

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div_kabeladaptor/b andridge_pgv8921_kabel_0,75_meter.htm

Og man kan sagtens selv skifte stik, hvis man har brug for at klippe i det så det kan føres gennem vægge osv/el.lign.

Der er ikke et billede, men et han/hun i samme mærke koster 150 kr. så vidt jeg husker!

HVis det ikke skal være så langt er der også:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div_kabeladaptor/q ed_qunex_r-vr_kabel.htm

Med venlig hilsen
Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu