recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide til opsætning af projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide til opsætning af projektor?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Shaolin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Valby, Danmark
Status: Offline
Point: 429
Direkte link til dette indlæg Emne: Guide til opsætning af projektor?
    Sendt: 25-September-2007 kl. 22:29

Efter mange overvejelser, tog jeg omsider springet forleden, og investerede i en projektor, med hele pivtøjet. Nu skal der laves hjemmebiograf! :D

Men da jeg er lidt af en novice på netop dette område, savner jeg en god online-guide til opsætning af den slags. Her tænker jeg på ting som hvordan projektoren skal hænge i forhold til lærredet (afstand, højdeforskel, almindeligt eller på hovedet osv.), og andre tekniske detaljer, der kunne være relevante.

Er der nogen der kan henvise mig til sådan en? :D

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 22:33

Projektorer er generelt en ret individuelt tilpasset løsning, jeg tror ikke du finder en fix og færdig guide der dækker alle setups. Du har nok mere ud af at levere lidt flere oplysninger om dit setup, så kan vi give dig gode råd til hvordan du kommer i gang.

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 14:36
Der vil jeg give Otto 100% ret. Dem der har den færdige løsning der dækker alle, har ikke set hvad forskel en individuel løsning for den enkelte kan gøre af underværker
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Shaolin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Valby, Danmark
Point: 429
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2007 kl. 17:25

Tak for jeres tilbagemeldinger. :D Lad mig kort forsøge at redegøre, og så kan I måske komme med et par tips!

Projektoren er en Infocus 5700 http://www.projectorcentral.com/InFocus_Home-ScreenPlay_5700 .htm

Og lærredet er et Kingpin
http://www.techhaus.dk/product_info.php?cPath=84_92&prod ucts_id=3075

Og så kommer det bøvlede... indretningen af min stue!

Der er nemlig 2,60 m. til loftet, og afstanden fra sofa til lærred er ca. 2,90 m.
Jeg vil gerne have underkanten af lærredet ca. 70-75 cm. fra gulvet.

Det jeg egentlig helst vil vide lidt om, inden jeg går ud og køber ophæng til projektoren, er hvor langt nede jeg skal hænge den, for at kunne få billedet så langt ned? Skal jeg sætte den på hovedet? Eller skal jeg bare vippe den lidt op bagtil, og så indstiller den selv resten?
Jeg tror ikke mit loft egner sig til at bære en projektor, så jeg køber et vægophæng. Kan I anbefale noget?

P.S. Jeg regner med at bestille et besøg fra dig, Otto, når det er på plads. ;) Når nu jeg endelig har fået købt det, skal det sgu se godt ud! :D

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu