|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() Sendt: 26-September-2007 kl. 09:09 |
|
Skal lave en lille Computer som skal bruges til Media-Center og på INGEN måde at spille på da jeg HAR min dejlig 360'er og ingen planer på HD-materiale hvad film angår, der venter til det bliver LANGT mere udbredt men...hvilket HW kan bruges og som ser okay ud. Maskinen skal forsyne vores fladskærm med HDMI til visning af film & billeder. Og DVI udgangen skal forsyne en lille pc-skærm som skal hænge på væggen som en slags stort display for visning af musik, mail/kalender, billeder og lidt surfen på internettet - grunden til denne skærm er at jeg IKKE gider at ha' et stort fjernsyn stående tændt konstant! så det jeg har kigget lidt på er dette MB;
http://www.edbpriser.dk/Produc... med omboard grafikkort som jeg synes er en fordel så det bliver så enkelt og kompakt - også ikk for mange kort i som bruger mer strøm. ram; er der meget stor forskel på 400Mhz eller op til 800Mhz, hvor mærker man det store forskel?? og så der noget som hedder dual-ram (en ram-klods med 2x1Gb), er det meget bedre end 2 ram-klodser på 1Gb hver? takker for jeres visdom.... |
||
![]() |
||
zubzer0 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|
Dit valg af bundkort virker umiddelbart ganske fornuftigt. Det har endda onboard ATI Radeon X1250 så hvis du vil se HD-indhold kan den hjælpe lidt til med acceleration af det Og så smid en energieffektiv (45w) Athlon X2 BE-2350 i bundkortet så er du kørende Mht. Ram så er da selvfølgelig forskel, men til et mediecenter kan du ikke mærke nogen forskel på 400 eller 800mhz ram. Dual channel ram giver en lille performance forbedring i forhold til single channel, og som oftest er dual også den billigste løsning da to mindre rammoduler er billigere end et stort. Tror 800Mhz (pc6400) modulerne er dem der giver mest value-4-money, dem kan du få 2x1Gb til ca. 500-600 kr. Hvis du skal mærke forskel skal du køre krævende applikationer som 3d spil og videoredigerings programmer og alligevel snakker vi kun en performance forskel på måske 5%. Redigeret af zubzer0 - 26-September-2007 kl. 10:23 |
||
Sharp LC46XD1E
Denon AVR1801 Sagem 81 HD (pubad bras) DALI 808|SC-7|R1000 HTPC: E6600|2GB RAM|1.1TB HD|X800XT BioBaren |
||
![]() |
||
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
|
ja det med hvilket MB det skal være er vel næsten som bil-mærker - hvad er man til for i sidste ende kan/yder de vel det samme når vi snakker onboard grafikkort & HDMI-udgang? den processor du nævner er en mobil-processor ikk, eller som du skriver en energieffektiv - lav strømforbrug men stadig høj ydelse. tænkte godt at det med de ram at der var lille forskel men igen, det koster så lidt extra for en høje ydelse mankan få med med de 800Mhz. MEN hvad med det med dual-screen, kan og er det rigtig forstået at jeg kan køre med ét billed på min pc-skærm (tilsluttet DVI-udgangen) og så ét andet billed samtidig kørende med film eller media-center (ikk HD-materiale) på vores plastma-skærm (tilsluttet HDMI udgangen). er det ikk det som forstås ved dual-screen??? |
||
![]() |
||
zubzer0 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|
Jo dual screen vil sige at du kan køre to forskellige billeder på skærmene. Mht. mærker så er det rigtigt at forskellen i ydelse imellem mærkerne (når de anvender samme chipsæt)er så minimal i denne sammenhæng at det ikke betyder noget. Jeg kan personligt godt lide Asrock bundkort fordi de er billige og bundstabile, den her kan ca. det samme som den du linker til: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4Core1333-FullHD
|
||
Sharp LC46XD1E
Denon AVR1801 Sagem 81 HD (pubad bras) DALI 808|SC-7|R1000 HTPC: E6600|2GB RAM|1.1TB HD|X800XT BioBaren |
||
![]() |
||
![]() |
|
Men SKAL der stå at det understøtter dual-screen, eller gør alle det?? gør det kort fra Biostar det mon?? og tak for det fine visord/råd |
||
![]() |
||
![]() |
|
nej det SKAL ikke stå nogen steder, i dag er det nærmere en selvfølge at hvis grafikkortene har flere vga/dvi/hdmi udgange så understøtter det dual screen, så jeg vil roligt vælge det biostar |
||
Sharp LC46XD1E
||
![]() |
||
![]() |
|
hvordan fungere lyden med dual-screen, kan man selv bestemme til hvilket billed man vil ha' lyden fra?? man kan da ikk køre med dual-lyd vel hehe?? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er kun HDMI-udgangen der understøtter overførsel af lyd. Det vil iøvrigt så være et mix af alle åbne applikationer uanset hvilken skærmbillede de kører på. DVI og VGA udgangene er kun ren video-overførsel, ingen lyd. Brug istedet lydkortets udgange hertil.
Redigeret af zubzer0 - 09-Oktober-2007 kl. 07:20 |
||
Sharp LC46XD1E
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |