|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() Sendt: 27-September-2007 kl. 13:08 |
Hejsa,
Hvis der er nogen (ligesom mig) der bruger Vista Media Center i deres HTPC og har valgt Home Premium, så kan det være at man savner at kunne lave Remote Desktop forbindelser til computeren. Der er tilsyneladende et hack, så man kan få denne funktionalitet i Home Premium, læs mere her. Jeg har ikke lige fået det prøvet selv, men det skulle virke fint. |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Den har man kunne læse om på min blog i nogen tid nu. http://blog.pendec.dk hvor jeg har forklaret det samme. og man skal være opmærksom på nye/gamle termsvr filer..
|
|
![]() |
|
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
lyder ikke helt lovligt... Hvis man alligevel er ude i sådan noget snask, så kan man jo ligesågodt løse det på andre måder... |
|
![]() |
|
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
pendec: Tak for opdateringen
![]() |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
#Matzon Hvad ulovligt skulle der være i det? Har du læst "Læs Mere Her" linket? |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
Hvor kommer den Terminal Services pakke fra? - jeg er ret sikker på at den ikke er frit tilgængeligt med Microsofts velsignelse!
og som pendec skriver: Siden udgivelsen har der været arbejdet på at finde løsningen på dette, og det må også siges at vælger man at installere dette, så bryder man altså licens reglen på sin windows pc, da det ikke er korrekt ifølge microsoft at udnytte den funktionalitet, som de ellers har lagt ind i maskinen. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
#Matzon Det er således i dag, at næsten alle pakker som MS leverer starter med en Genuiene check. Den checker om du har en lovlig windows licens og checker derefter om du har ret til at installere den aktuelle SW. Der er selvfølgelig gamle programmer der ikke er omfattet af dette, men hvem gider arbejde med dem Så lad os nu en gang for alle begrave diskussionen om vi har lovligt MS SW eller ej. Det er ikke relevant længere! |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
hvad snakker du om?? - det er en ZIP fil! - det er et Hack som folk har lavet for at "aktivere" nogle features som Microsoft har deaktiveret og ikke lovliggjort i deres Home edition.
Hvis du bruger ovennævnte hack, gør du noget "du ikke må", dvs du bryder din Windows licens, ved at installere en Terminal Server du ikke har rettigheder til. Jeg kan ikke se ideen i at gøre ovenstående på en lovlig windows installation - og hvis man havde en ulovlig installation var det nok ultimate alligevel, som kan bruge RDP. Hvis man er i tvivl om hvilken Vista version man skal have, kan man se det her Man kan i øvrigt opgradere til en bedre version direkte i Vista. I øvrigt kan det anbefales at brug VNC som er gratis. Redigeret af Matzon - 29-September-2007 kl. 01:19 |
|
![]() |
|
![]() |
Hør nu her: Da det lader til at du kender Micorsofts licensbetingelser udenad, samt dansk lovgivng på licensområdet, så ville det være rart om du kunne citere henholdsvis Microsofts Licence Agreement og dansk lovgivnng omkring ophavsretighedder, hvori det specifikt står at man ikke har lov til at benytte de faciliteter der rent faktisk medleveres på program DVDen (du er vel klar over at ALLE versioner af Vista leveres med på DVDen) Det svarer vel lidt til at sælge et TV der kan full HD 1080P men da du kun har købt den billige model må du kun benytte 640*480 Tror du så at det er ulovligt at benytte 1080P hvis man kan finde ud af det? |
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Jeg tror lige, at du skal forstå forskellen mellem "lovlig" og fjernet. |
|
![]() |
|
![]() |
Terminal Services = en virtuel session på samme maskine, kørt i sit eget område. det er 2 forskellige produkter, når vi taler windows. |
|
![]() |
|
![]() |
Problemet er at den dll har i ikke licens til at bruge! Det er jo ikke noget en person har lavet, men derimod en Microsoft komponent som der er en der har rippet fra en Ultimate eller Pro version af hhv vista eller xp!
Den har i ikke licens til at bruge, ergo kan i ikke installere den lovligt. Terminal Server Remote Connections Manager © Microsoft Corporation. All rights reserved. 6.0.6000.16386 (vista_rtm.061101-2205) - det er jo ikke bare scripts i skal køre for at aktivere det - i skal også kopiere en komponent over - og det er der hammeren falder. Redigeret af Matzon - 30-September-2007 kl. 09:33 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |