|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() Sendt: 24-Januar-2005 kl. 11:36 |
|
Jeg søger en antennefordeler der kan fordele signalet fra to kilder til to TV sådan at begge TV får signal fra begge kilder. Den almindelige antennesplitter med én indgang og to udgange kender jeg selvfølgelig, men findes der en med to indgange, helst med lav dæmpning? Flemming |
||
![]() |
||
erimads ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 93 |
![]() |
|
Hej Flemming. Hvis de 2 kilder er f.eks. en video eller andet hvor du har mulighed for at bestemme at de ikke sender på samme kanal kan du blot benytte en 2 fordeler som vender omvendt altså benytte udgange som indgang. Hvis det skal være finere end det og hvis der i kilderne findes andre kanaler som kan overlappe skal man benytte samlefiltre som så er afstemt til de kanaler man vil have igennem. Erik Redigeret af erimads |
||
![]() |
||
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
|
Mig bekendt kan man ikke selv mixe antennesignaler, så jeg er ret skæptisk over for Eriks forslag, og tror ikke at du få en sådan mixer. Men måske kan du serieforbinde de to signalkilder så den anden har det samlede signal. Det kræver, som Erik skriver, at der sendes på hver sin kanal. /MichaelS |
||
mvh MichaelS
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() |
|
Jo de findes skam, afhængig af hvad der skal samles. Se f.eks her: http://keas.dk/store/comersus_listCategoriesAndProducts.asp? idCategory=30 Mvh JørgenT |
||
![]() |
||
erimads ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 93 |
![]() |
|
Hej. De på den henviste side kombiner filtre er kun beregnet til at sammen sætte f.eks. et FM signal med et TV signal. Og ikke til at sammenkoble 2 signaler i samme bånd f.eks. UHF som er det bånd næsten alle apparater sender deres signal ud på. Men prøv løsningen med den omvendte deler det er jo blot et spørgsmål om en rigtig impedans tilpasning. Men selvfølgelig er Michaels forslag med en serie kobling bedre da man undgår delerens 3-4 DB's tab. Erik. |
||
![]() |
||
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
|
Antennelagret i Kbh N/Brønshøj er nok en af landets bedste butikker i den branche, og jeg kan ikke lige finde noget UHF+UHF samle filter, men de er i øvrigt flinke til at hjælpe pr telefon. /MichaelS |
||
mvh MichaelS
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() |
|
Tak for alle svarene. Løsningen med 2 splittere, hvoraf den ene vender omvendt havde jeg allerede prøvet inden jeg stillede mit spørgsmål. Den gav for stort tab og masser af forstyrrelser. Serieforbinding er desværre ikke muligt. Nye løsningsforslag modtages gerne. Flemming |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Flemming. Forstyrrelser stammer formådentlig fra at kanaler på dine 2 kilder ligger for tæt på hinanden, har du prøvet at justere dem ? Udstyr der kan det du vil her, er primært dyrt prof. udstyr som benyttes i antenne anlæg. Antenne lageret har samle filtre man kunne prøve et som kan samle kanal 36 med rest UHF, Pris 205kr. Det kræver at den ene kilde kan stilles til præsis kanal 36 og den anden kilde pænt langt fra denne kanal. Men det vil formådentlig stadig give nogen dæmpning. /Erik |
||
![]() |
||
![]() |
|
Den ene kilde er netop kanal 36 (trådløs AV modtager), den kan ikke justeres, så hvis den ikke er præcis kanal 36 får jeg måske et problem. Nogen der har en frekvenstabel, så jeg kan se hvad kanal 36 svarer til? Den anden kilde indeholder flere kanaler. De kan alle justeres på nær én, som ligger på kanal 34. Flemming |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Flemming. Det nævnte samlefilter er ikke særligt skarpt så kanal 34 er helt sikkert for tæt på især når modulatorerne i de fleste apparater breder sig over 2 kanaler. Kanal 36 er 591,25 Mhz i henhold til DR's sender oversigt. /Erik
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() |
|
En lidt træls kanalkombination med 34 & 36 som ikke justerbar på hver sin indgang, for ellers var der måske mulighed med Triax TMC 3335 eller TMC 3537 gruppefilter. Men lige præcis enten kanal 34 eller 36 bortskæres i de disse. Prøv at kigge på udbudet her: http://www.triax.dk/ifs/files/triax/da/presentation/home/sat ellit_x_terrestrisk/dth/mastelec/Filters_an/Filters_an.jsp måske er der andet der kan bruges. Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT |
||
![]() |
||
![]() |
|
Problemet er løst – i hvert fald delvis. Jeg kom i tanker om at jeg i hen ved 20 år har haft en Conblock antenneomskifter liggende i gemmerne. Den har tre indgange og en udgang eller om vendt hvis man ønsker at køre signalet den anden vej. På udgangen har jeg så sat en antennesplitter til de to Tv. Skift mellem kilderne sker ved et trykknapsystem. Fordelen er en meget lav dæmpning, ifølge producenten mindre end 0,5 og 0,7 db på henholdsvis VHF og UHF båndet, samt en stor overhøringsdæmpning mellem indgangene. Ulempen er så at der kun kan ledes signal fra en kilde af gangen til de to TV.Den løsning har givet klart den bedste billedkvalitet hidtil. Flemming |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |