recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MediaPortal undertekster virker.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaPortal undertekster virker.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Emne: MediaPortal undertekster virker.
    Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 11:10

For første gang siden jeg kastede mig over http://www.team-mediaportal.com (gratis produkt...), har det lykkedes mig at få danske undertekster på uden problemer  på DVB-T.

Søg på danish subtitles i deres forum, så kommer der en kogebog om emnet, det er tråden med > 35 undersider.

Og sørme om ikke EPG rullede perfekt ind. Så nu må jeg nok snart aflive min mythtv, da fordelene på mediaportalen er større en fordelene på mythtv.

Og mit Hauppauge 500-T Dual DVB, havde sørme også en god dag. Så der var våde øjne over hele linien.

MVH

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 11:18

Problemet er såvidt jeg forstår ikke så meget om undertekster virker eller ej, men derimod hele det cirkus man skal igennem, for at få det til at virke. Jeg tror det er det som skræmmer mest.

Jeg forsøgte selv, for godtnok en del tid siden, og blev enig med mig selv om, at det var mit liv for kort til, når jeg i stedet kunne installer Dvbviewer og få bedre resultat i løbet af ganske få minutter. (Det tager ca. 15 minutter at få DvbViewer op og køre, og det er inkl. en lang kanal scanning på DVB-C).

Det næste problem, som dog er rimelig fælles for MediaPortal og DvbViewer er, at har man problemer med et eller andet, så kan man bruge timer, ja nærmere dagevis på at lede efter en løsning på deres forum, som desværre ikke er struktureret specielt brugervenligt. Prøv f.eks at led efter årsagen/løsningen på, at hardware accelratoren for MPEG4/H.264 ikke virker i dvbviewer. Du kan finde hundredevis af sider om dette, men ingen af dem bliver man klog på overhovdet, for ingen aner hvorfor det ikke virker i dvbviewer-pro, mens det virker i dvbviewer-se.

Du nævner selv løsningen for undertekster i mediaportal- Søg og læs en 35 siders kogebog. Allerede der vil jeg vove at påstå, at langt de fleste er stået af.

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 11:54
Hvis man har en af de sidste svn på, tager det ikke mere en allerhøjest 5 min.
Men jeg har nu ikke oplevet det så stabils, problemet kan komme når man skifter kanal, men der kan man så stoppe live tv og starte det igen
 (jeg kører med TVengineV3 server)
Den Ben
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 11:55

Men når nu Rasmuzzen har fået det til at virke, så kan han jo passende lave en 1 sides dansk vejledning, som vi andre kan få glæde af .

Jeg er desuden enig i, at DVBViewer er nemmere at gå til, virker temmelig stabilt, men der er ikke meget hjælp at hente på det overvejende tyske forum.

Min maskine har dog fungeret nogenlunde upåklageligt i de seneste par år og den kører DVBViewer i seneste stabile version.

Rasmuzzen: Kan du ikke skrive lidt om, hvad din fornemmelse af MediaPortal er? Er det stabilt? Kan man se underteksterne medens man optager? Er der undertekster på ved timeshift? Kan man optage serier ud fra EPG'en? Fungerer DVB-T EPG'en?

Jeg kunne godt forestille mig at skifte til MP, da den minder mere om MCE, og der var WAF faktoren helt i top, men det forudsætter, at det kører stabilt.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 13:43

Henrik, har du prøvet HTPC brugerfladen i Dvbviewer? Den står ikke standard til dette, men noget du selv kan sætte. Så får du en mere grafisk brugerflade ala MCE/Mediaportal.

Jeg kom på et tidspunkt til at sætte min til det. Problemet var bare, at jeg kunne dælme ikke komme tilbage igen, og jeg skulle lave nogle rettelser i indstillinger. Så det endte med at jeg afinstallerede og installerede på ny. Det var hurtigere end at forsøge at finde indstillinger fra HTPC brugerfladen

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 13:48

Jeg har kigget lidt på det, men jeg synes ikke, at det er helt intuitivt lavet.

Specielt er det irriterende, at man (jeg) ikke kan finde ud af at gå tilbage til sidste vindue. Jeg er nødt til at lukke OSD helt og så åbne det igen...

Det var smartere i MCE og min hustru kunne finde ud af det selv.

Selve HTPC delen virker mere som om den giver adgang til musik, billeder osv. men det bruger jeg slet ikke. Jeg bruger udelukkende TV delen og har også stor glæde af EPGPlus, som optager de ting, som jeg følger med i (Spooks, Jericho osv.)

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 13:59

Enig, også derfor jeg heller ikke bruger det. Jeg skulle bare lige prøve

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 01:36

Kandersen & Badsted

Vi bliver vel nok alle nød til at gå dvbviewer vejen. Analog slukker i 2009 og MS aner ikke hvad subs er

Det der med at komme tilbage fra OSD er det ikke bare ESC?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 10:28

Jeg ved ikke om dvbviewer er vejen frem. Jeg havde personligt fortrukket noget VistaMCE, hvis bare de havde haft fuld support for DVB.

Men det er med dette, som det er med alt her i computer verdenen. Vi kan bare ikke få noget der virker 100%, uanset hvor meget vi betaler.

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det der med at komme tilbage fra OSD er det ikke bare ESC?

Med ESC knappen kan jeg åbne eller lukke OSD, men jeg kan ikke gå tilbage, hvis jeg har bevæget mig ind i en undermenu.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 21:41

Okay, det er lidt sammensat. Min erfaring er fra min gode arbejdskammarat. Han siger at det kører fint mht. stabilitet, mht. undertekster brugte  han vlc player (inden hans rejse, læs videre).

Imens han så var på en længere ferie, bemærkede jeg at det blev antydet i forum at nu virkede de forbandede DVB-T tekster. Jeg prøvede det på min stabile Fedora/mythtv med en XP disk, installerede det, tog forummet bagfra (sidste indlæg først) fulgte anvisningen.

Og så kom teksten som beskrevet. Personligt er jeg vild med det nørdede i mythtv / linux, det tog mig 2 mdr.'s kamp for at få myth/remote/linux op at spille optimalt, den største udfordring var min 4 hoverders parabol. Hvis det der mediaportal lort ikke virker kører jeg selv videre med myth. 

Idag kan jeg lave en mythtv installation på 1 time incl. scanning, en masse viden der er ærgelig at smide ud til fordel for et andet produkt, som i ikke har tiltro til. Jeg skal prøve mediaportalen i langtidstest når mit nye hardware lander. Hvis det ikke virker skriver jeg selvfølgelig om problemerne. Det jeg syntes er "grande" ved mediaportalen er dens evne til at optage fra flere kanaler samtidig på samme transponder. Det der irriterer mig ved mythtv er miljøet det kører i, der skal laves så mange tweaks for at få et system der bare starter af sig selv. Myth har også stået lidt stille siden 2006. 

Kan det der dvbviever optage fra flere kanaler samtidig fra samme transponder.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 00:10

#rasmuzzen

Det sidste først:

Jag det kan DVBViewer (teoretisk) godt

Er du inde i programmet, så er det bare at fyre optagelser af (jeg tror op til fire fra samme transponder).Det går så fint at se de andre streams fra den samme transponder samtídigt

MEEN.....

Hvis jeg kører med EPGservice, der automatsk starter PCen op og optager, så får jeg en SUR "Ingen HW tilgængelig" (eller noget i den stil) hvis jeg selv starter DVBViewer op for at se en kanal på den samme transponder!

Som jeg læser din mail så er det efter min mening skilsmissgrund at benytte myTh. Så det afholder jeg mig fra (jeg har allerede brugt alt for megen goodwill på DVBViewer og, før den, MCE2005

Vedr. VLC player: Jeg har prøvet det og rodet med det, men det ser ud ad helvede til på skærmen. På en 2 Ghz Core 2 Duo med 2 gb ram og et rimeligt Grafikkort så det ud som om der sad en klaverbokser og trak i billedet. Alle andre programmer kunne vise Video og TV fint. Det er skrottet her!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu