Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KaNo
Bruger
Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
|
Emne: Vista Ultimate låser efter S3 resume Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 18:00 |
Hej, mit problem er som følger:
- Jeg har sat mit OS op til at slumre ved tryk på fjernbetjningen. - Når jeg trykker på fjernbetjeningen går HTPC'en i S3 standby. - Når jeg trykker på fjernbetjeningen går HTPC'en ud af S3 standby. - Så stopper den ved brugerlogin/skift bruger skærmen. - Jeg må så benytte en mus til at trykke på "HTPC" brugeren. - Desktoppen vises, musen kan bevæges, Explorer er for låst evigt. - Hard reset af maskinen (power on/off) og Vista resumes. - Så er vi køreklare igen.
Jeg har læst på nettet at en lokal sikkerheds politik omkring fjernelse af login skærmen/skift bruger skal sættes, så det er gjort, men intet er ændret.
Jeg tillige fjernet alt omkring slumring nu, så den bedre halvdel ikke kommer ud i uføre. Det er dog lidt trist at jeg nu har fået Abit IP35 Pro bundkort, Corsair RAM m.m. for at kunne understøtte S3, men at OS'et så ikke kan klare mosten....
Hvad bør jeg gøre?
|
KaNo
|
 |
Mlarsen
Bruger
Oprettet: 26-August-2005
Point: 215
|
Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 23:16 |
Hvis du trykker på Windowstast+"skriv strøm", så kommer strømstyring ikonet frem. Du trykker på ikonet og så vælger du "skift indstillinger for model" og derefter "skift avanceret strømstyringsindstillinger.
Under "Yderligere indstillinger" kan du vælge om der kræves adgangskode når PC'en vågner. Hvis du sætter denne til "nej", så skulle du slippe for at skulle "trykke" på HTPC brugeren.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 00:11 |
control userpasswords2 fra en komandoprompt er også godt
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
KaNo
Bruger
|
Sendt: 25-November-2007 kl. 17:19 |
For lige at bringe et gammelt, men stadig aktuelt emne på banen, har jeg stadig det oprindelige problem med mit medie center.
Mit største problem har vist sig at i og med at jeg ikke kan benytte S3, kan fruen heller ikke optage sine timede programmer som hun kunne med hdd optageren og så er WAF naturligvis blevet noget forringet.
Jeg har prøvet at geninstallere maskinen og har nu samme problem. Jeg har dog udført ovenstående tricks og nu kommer computeren godtnok helt ind i medie center delen (som før formatteringen), men låser så helt efter ca. 20 sekunder.
Er der en log, som kan vise mig hvad der sker? Event loggen afslører ikke andet end min utålmodighed når jeg slukker for skidtet på kontakten.
|
KaNo
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 25-November-2007 kl. 21:20 |
jeg har læst en tråd herinde om en der havde problemer med S3 standby.
i den tråd var det problemer med rammene. kan du evt prøve med nogen andre ram for at udelukke det.
|
 |
KaNo
Bruger
|
Sendt: 26-November-2007 kl. 20:04 |
Hej Pizzabager,
tak for henvisningen, men jeg har mere eller mindre læst samtlige forum indlæg herinde omkring standby og der har ikke lige været noget som kunne hjælpe mig.
Jeg har som udgangspunkt valgt Corsair RAM, som på Abit's guide passede 100% til mit bundkort. Jeg har ligeledes valgt rammene fordi de har fået utrolige gode anmeldelser omkring netop evnen til at håndtere S3. Ydermere har jeg en kammerat som benytter samme RAM i et Abit kort (lidt ældre model) og hans S3 virker perfekt og han kører også med en Vista Ultimate som OS.
Jeg er lidt i vildrede her - nu har jeg en dejlig HTPC, men den vil ikke kunne erstatte min gamle HD optager hvis ikke den kan optage timede emner.
Redigeret af KaNo - 26-November-2007 kl. 20:05
|
KaNo
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 26-November-2007 kl. 20:55 |
KaNo skrev:
Hej Pizzabager,
tak for henvisningen, men jeg har mere eller mindre læst samtlige forum indlæg herinde omkring standby og der har ikke lige været noget som kunne hjælpe mig.
Jeg har som udgangspunkt valgt Corsair RAM, som på Abit's guide passede 100% til mit bundkort. Jeg har ligeledes valgt rammene fordi de har fået utrolige gode anmeldelser omkring netop evnen til at håndtere S3. Ydermere har jeg en kammerat som benytter samme RAM i et Abit kort (lidt ældre model) og hans S3 virker perfekt og han kører også med en Vista Ultimate som OS.
Jeg er lidt i vildrede her - nu har jeg en dejlig HTPC, men den vil ikke kunne erstatte min gamle HD optager hvis ikke den kan optage timede emner.
|
corsair laver også nogen fine ram(bruger dem selv i min nye almindelige PC), men derfor kan der stadig være fejl på lige din blok, eller en af dine blokke. det er bare en rimelig nem ting at teste, så er man sikker på det ikke er det. men hvis du er 100% overbevist om det ikke kan være ram. så skal jeg ikke tvinge dig 
|
 |
Mlarsen
Bruger
Oprettet: 26-August-2005
Point: 215
|
Sendt: 26-November-2007 kl. 21:00 |
Det kan ligeså godt være en softwarefejl. Det er nemt at skylde skylden på rammene, hvilket det også er med softwaren, realiteten er dog at Vista har en masse fejl vedrørende standby, deraf de mange updates til Vista standby området.
Der skulle endda komme flere updates til standby fejlene i den kommende servicepack til Vista.
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 26-November-2007 kl. 21:03 |
Mlarsen skrev:
Det kan ligeså godt være en softwarefejl. Det er nemt at skylde skylden på rammene, hvilket det også er med softwaren, realiteten er dog at Vista har en masse fejl vedrørende standby, deraf de mange updates til Vista standby området.
Der skulle endda komme flere updates til standby fejlene i den kommende servicepack til Vista.
|
Grunden til at jeg "giver rammene skylden" er jo at det er det logiske sted det kan gå galt. S3= suspend to Ram.. men jo softwaren kan også lave problemer, men så burde problemerne være at den ikke gider gå i S3.. hvis den først er gået i S3 standby, har den gemt alle detaljer på rammene, og problemer kommer først når den skal indlæse dataerne igen..
en anden ting er, har du prøvet S4 standby(dvale), der gemmer den til disk istedet for RAM, så hvis S4 kan lade sig gøre, så er det med stor sansynlighed noget med rammene at gøre..
|
 |
Langmack
Guld medlem
Oprettet: 10-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 26-November-2007 kl. 21:08 |
Jeg vil lige gøre opmærksom på, specielt Abit's boards er ret kræsne med ram.
Jeg har 2 HTPC's.
Fælles for dem begge: Core 2 Duo 2GHz (Mobile socket) Abit IL90-MV Vista Home Premium
Den i stuen har 2GB TwinX Corsair ram og S3 kører upåklageligt. Den i soveværelset har 2GB TwinX PRO Corsair ram, og S3 kører knapt så godt. DOG! I starten kørte det helt af H til, så jeg satte vdimm samt strøm til bundkortet op i bios og det hjalp gevaldigt. Så kørte det ok i et stykke tid, indtil jeg fik bsod's en dag. Det var rammene der var defekte, og da jeg fik selvsamme type ram i igen fra RMA, kørte maskinen endnu bedre end med den første sending.
Summa Summarum: RAM har utroligt meget at have skulle sagt vedr. S3 standby. Køb et par nye stænger og send dem tilbage inden 14 dage hvis det ikke hjælper. (Selvom jeg personligt er imod at man tester sit hardware på andres bekostning, køber altid mit hos den lokale hardware pusher for at støtte dem).
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander. B&O Stage Beoremote One
|
 |
KaNo
Bruger
|
Sendt: 26-November-2007 kl. 21:31 |
Ok, tak for svarene - jeg vil prøve at teste dem. Findes der software som kan vise mig om rammene er defekte (stabilitets test m.m.) ?
|
KaNo
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 27-November-2007 kl. 03:56 |
der er vist et program der hedder memtest som kan teste ram, hvor godt det virker skal jeg ikke kunne sige.
|
 |