|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sslarsen ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 24-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 09:35 |
Hej
Jeg byggede sidste år en HTPC, med dele som jeg troede ville være det bedste til HD. Det var det måske også på det tidspunkt, men jeg har oplevet at det hakker lidt ved 1080p afspilning. Min HTPC består af følgende: Kabinet Zalman HD160 PSU Zalman ZM460-APS Bundkort ASUS A8N-SLI Premium (socket 939) CPU AMD Athlon 64 x2 PR3800+ (socket 939) CPU Køler Zalman CNPS9500 Ram 2 x Kingston HyperX 512 MB PC3200 Grafik ASUS EN7600GS SILENT/HTD Harddisk 1 x Seagate Barracuda 7200.0 250 GB IDE (System disk) Harddisk 3 x Samsung P120 250 GB SATA2 7200 (2 i Raid0) TV-kort Hauppauge WinTV PVR-500MCE DVD NEC ND-4571 Jeg har disabled Tuner 2 på PVR-500MCE for at få stadnby til at virke. Hvad skal jeg udskifte for at få bedre HD afspilning? En større CPU (AMD Athlon 64 X2 4200+) ca. 800,- Mere ram (2 x Kingston HyperX 512 MB PC3200) ca. 600,- Andet grafikkort (ASUS EN8600GT SILENT/HTDP 512M) Eller nyt bundkort, CPU og RAM med AM2 socket Hvad vil jeg få mest ud af at opgradere? |
|
Søren
|
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
I første omgang vil det give mest at opgradere grafikkortet til enten det du nævner eller det lidt billigere EN8500GT da disse 2 understøtter HD dekoding på grafikkortet og derfor vil aflaste CPU'en en hel del
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Søren. Du vil uden tvivl opnå en hel del ved at skifte gfxkortet (jeg har et 8500GT eller 8600GT, som du evt. kan afprøve med). Umiddelbart vil jeg ikke vurdere du behøver at skifte andet, men det afhænger meget af, at du holder dig til præcis de codec´s som der er understøttet af dit gfxkort valg. Dvs. MEPG2/4 H.264. Hvis du bevæger dig i andre formater, så risikere du at gfxkortet ikke bruger accelratoren, og dermed skal der mere cpu kraft til. Dernæst kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad det er for noget 1080p materiale du har afspillet? Langt det meste materiale som kan downloades, det ligger i 1080i eller 720p.
|
|
![]() |
|
sslarsen ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 24-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() |
Jeg har afspillet nogle 1080p demo film fra Microsoft HD Showcase Wmv film, samt nogle film demoer bl.a. Supermand Returns og X3 begge i et quicktime format. Alle i 1920x1080 Syntes bare det hakker lidt. Vil 512 give mere HD performance end 256 MB |
|
Søren
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Sådanne klip har generelt en lav bitrate. Rigtige film vil kræve mere af systemet pga. højere bitrate. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Hvilket bare gør det endnu værre at det hakker, Jesper Søren - 512mb formoder jeg du mener på dit gfxkort. Jeg ved ikke om det vil hjælpe. Faktisk er det lidt underligt at det hakker på din maskine. Måske er det skærmdriveren der trænger til at blive opdateret. Alle de film du linker til, dem kunne jeg køre flydende på min gamle htpc med et 7300GS kort.
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Måske den hakken du oplever slet ikke er forårsaget af manglende ressourcer - men istedet er motion judder ? Hvor mange cpu ressourcer bruger pc'en når du afspiller de værste af disse klip ? Min bruger ikke mange ressourcer - selv ved 1080p h264.mkv
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
søger lige nogle gode råd INDEN jeg går ud og køber til et lille MCE. ville dette MB kunne bruge til HD-visning, http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383239 evt denne tråd som jeg startede med lidt spørgsmål til HW - ville nemlig meget gerne har et onboard grafikkort og så en Mobil-CPU så det ikk brugte el som et kraftværk når den jo næsten er tændt hele den tid man er hjemme. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |