I sidste uge købte jeg en hp Media Center PC (S3140) i håb om at den kunne erstatte min eksisterende tuner (video, da der ingen tuner er i min plasma skærm).
Jeg synes at kvaliteten er meget dårlig. Billedet er grumset og farverne er dårlige. Er det et generelt problem med analoge tunere i pc'ere, eller er det fordi det er en dårlig tuner i netop denne pc?
Det skal siges at mit signal ikke fejler noget. Jeg har kabel tv, og har en linie forstærker på, umiddelbart efter signal kommer ind i huset.
Jeg kontaktede hp for at høre hvad de havde at sige til problemet, og de svarede:
"Du kan godt finde alle kanaler, men som du siger er der flimmer, støj, sne, dårlige faver osv på dem.
Dette skyldes ikke kablet eller computeren, men mere den hardware som er imellem fobindelsen.
Grunden til at det virker på dit Tv med en (video) imellem og ikke på computeren er fordi at, selve TV'et/video har en hardware tuner indbygget, hvor imod at computerens funktion er software baseret, og ergo ikke kan booste signalet som kommer lige så godt som et Tv/videoen
Den bedste måde vi egentlig kan vide os sikre på om det er Tv-kortet/computeren den er gal med, er ved at prøve med en anden computer som har Tv tuner kort også. Det skal selvfølgelig være et tilsvarende kort som det der sider i din maskine. Men det er de færreste som lige har en anden computer ved hånden med samme specifikationer.
Der er desværre ikke så meget jeg kan gøre for at hjælpe dig med dette problem, andet at hvis det viser sig at kortet på en eller anden måde er defekt, skal vi naturligvis have computeren til reparation"
Jeg fik ikke meget andet ud af dette svar, end at de tilsyneladende ikke har forstand på tunere hos hp.