Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
forzajuve
Guld medlem
Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6487
|
Emne: en konsol til et fritidshjem Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 21:46 |
Hejsa.
Jeg skal til at investere i en konsol til det fritidshjem jeg arbejder på, men ved ikke helt om det skal være xbox360 eller nintendo wii.
Det fjernsyn som skal trække maskinen er et tv af lidt ældre dato - og jeg har på fornemmelsen at de fleste titler til Wii er produceret til børn.
Men mange af de børn jeg spørger vil sgu hellere have en xbox 360 - nogen der har begge dele- som har lidt erfaringer med hensyn til spil osv. Jeg har set man kan få en masse tilbehør til wii og næsten intet til xbox 360. Såsom pistol og golfkølle og ketcher og baseballbat osv.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 21:50 |
En Nintendo Wii helt klart. De skal jo ikke sidde på deres flade røv og spille ![](smileys/smiley2.gif) Så for de rørt sig lidt De bliver jo også motorisk udfordret, når de kommer til at spille på Wii'en. Og så vil jeg også mene det er lidt mere socialt at spille på en Wii
|
forzajuve
Guld medlem
|
Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 21:52 |
det ville jeg også selv mene. jeg har selv et panasonic pv70 og en xbox 360 og det er skønt, men tror ikke det er noget for børn.
Hvordan er styringen med de forskellige controllere, håber at det er rimelig okay. Vi har en ps2 i øjeblikket og der er eye-toy det helt store hit, er der nogen a la de spil til wii.
|
Sploink
Guld medlem
|
Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 22:03 |
Styringen på Wii'en er nu meget underholdene, og tror mere det egner sig til et fritidshjem end en 360'er gør. Samt spillene dertil
Der er jo også en del sport spil til Wii, hvor de kan få bevæget sig meget. Rayman tror jeg ville være et hit dernede.
Er så vidt jeg ved, ikke nogen spil i stil med Eye-Toy
Dog kræver det jo nok lidt mere plads, så jeg ved ikke om jeres nuværende spillerum ville være en hindring
|
forzajuve
Guld medlem
|
Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 22:03 |
vi er igang med at lave et rum med god plads.. Tak for inputs tror der skal investeres i en wii
|
Sploink
Guld medlem
|
Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 22:14 |
God fornøjelse med købet ![](smileys/smiley17.gif) Vil helt sikkert være en god indvestering
|
vipmlo
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 830
|
Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 23:14 |
Helt klart en Wii. Ungerne på vejen er helt vilde med at spille på vores. Vi har købt ekstra Wii Remotes for at de alle kan spille samtidig - der kan være op til 4 remotes samtidig afhængig af spillet. Og så er det faktisk et meget socialt spil i modsætning til de andre konsol spil.
En anden ting jeg har bemærket er at de motoriske evner bliver udfordret via motivationen - og børn der har det lidt svært med fin motorikken bliver styrket på dette område.
Leg og læring, med wii er det også leg og motorik.
|
|
mosede
Bruger
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 88
|
Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 08:22 |
Sploink skrev:
Der er jo også en del sport spil til Wii, hvor de kan få bevæget sig meget. Rayman tror jeg ville være et hit dernede.
E
|
Vi har Rayman til Wii. Det holdt altså ikke længe til mine børn (drenge på 4, 7 og 11) - bare nogle få timer. Sportsspillet der fulgte med er suverænt det bedste, men også SuperMario Strikers har været godt. Til november kommer Smash Brothers som de var totalt vilde med på Gamecube så det må være et "must have".
|
SONY KLV-S40A10E, Sony DVP-NS 92 V SACD, Onkyo TX-SR605, CANTON Movie 150-QX, PS3.
|
forzajuve
Guld medlem
|
Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 08:26 |
tak for alle inputs- ja vi må have nogen ekstra controllere, kan man koble 4 controllere til uden noget ekstra udstyr?
Det kommer til at blive en dyr fornøjelse, men det er sgu cool med alle de ekstra tilbehør, måske man kan finde en samlet pakke på tilbud somewhere.
|
Mike270183
Super bruger
Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 321
|
Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 11:38 |
forzajuve skrev:
tak for alle inputs- ja vi må have nogen ekstra controllere, kan man koble 4 controllere til uden noget ekstra udstyr?
Det kommer til at blive en dyr fornøjelse, men det er sgu cool med alle de ekstra tilbehør, måske man kan finde en samlet pakke på tilbud somewhere.
|
Hvis du finder en ordentlig butik og siger at du kommer fra et fritidshjem og skal have disse følgende ting, så kan de sikkert godt komme med et godt tilbud til dig. Husk, man kan jo godt altid prøve at handle lidt om prisen, det taber man ikke på ![](smileys/smiley2.gif)
Held og lykke med købet og god fornøjelse med det bagefter ![](smileys/smiley20.gif)
|
Panasonic TX-P55VT60 PS3 PS4 Denon AVR-X2300W Scandyna Podspeakers 5.1 setup
|
kreissl
Bruger
Oprettet: 02-Juni-2007
Point: 211
|
Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 11:57 |
Vær i øvrigt opmærksom på, at Wii-controllere æder batterier som var det popcorn. Vi har investeret i et sæt med batteri og oplader, som de står i, når de ikke er i brug. Det kan klart anbefales. Det kan også betale sig at købe på gameseek.co.uk eller amazon.de, der er det en del billigere...
|